• 090208

Livmodercancer-test...

Gor det ont??? Sa en kompis till mig att det gjorde...

• Svar på tråden Livmodercancer-test...
  • 090208

Kommer absolut att göra det, och har inga problem med att gå till läkaren, whatever det handlar om... Men min vannina sa att dom lixom bande upp... ja ni vet... Men hon sa att det gick snabbt.

Kommer ta testet precis efter min mens. Ska ju helst vara i mitten av månaden. Ska jag boka annan tid..?

• DanKat

Jag tyckte det var obehagligt (har t.o.m. för mig att jag mådde lite illa när jag kom hem efteråt). Men å andra sidan är man bara där en liten stund, och det är väl bara en gång var tredje år man gör det (har för mig att det är var tredje år när man är under 30 åtminstone, men jag kanske minns fel). Tänk så lite tid det obehagliga tar i jämförelse med hur länge du sedan slipper det!

• mysifer

jag tyckte mest det var obehagligt när jag var där. gjorde det ont så var det över lika fort igen. när jag kom hem och ett par timmar framåt hade jag däremot ont som vid kraftig mensvärk. men det gick över sen så så farligt var det inte.

• Zsarah

När jag tog första gången kändes det lite men det tog inte ont, men på efterkontrollen efter förlossningen ca. 6 veckor efter förlossningen trodde jag att jag skulle börja stört böla, det tog så ont så ont...

• mab26

Har tagit det tre gånger och - ja, på mig gör det ont + blöder några droppar. Och ja - de bänder... Men om man ser till att det kan rädda livet på en så gör det inget. Det går så fort!

Brukar lägga lite choklad i bilen som jag tröstar mig med efteråt - får man inget klistermärke när man varit duktig så....

• JPerlestam

"Bänder upp" Gör de ju alltid när man är på besök hos den sortens läkare och det är inte kul. Jag som absolut HATAR att gå till gynekologen tyckte att provet var över snabbt och inte särskilt smärtsamt, det nöp till lite. Detta trots att jag var stel som en pinne. Läkaren sa att hon inte ens behövde benstöden så stel som jag var =)

090208 skrev 2008-10-14 22:30:41 följande:
    Kommer absolut att göra det, och har inga problem med att gå till läkaren, whatever det handlar om... Men min vannina sa att dom lixom bande upp... ja ni vet... Men hon sa att det gick snabbt.Kommer ta testet precis efter min mens. Ska ju helst vara i mitten av månaden. Ska jag boka annan tid..?
  • Ankan80

Nja, bänder och bänder. De kör ju in "bomerangen" och trycker den neråt för att komma åt med stickan sen.

Gör inte ont, men känns lite obehagligt.
    Jag var verkligen vettskrämd för att gå dit. Var nervös flera veckor för det. Men när man väl är där är det bara att hoppa upp

• 090208

"Bomerangen"??? Aaahahaha, vad kul!!!

• 090208

"Bomerangen"??? Aaahahaha, vad kul!!!

• 090208

Men den har man ju klarat av forut...

Tycker inte alls det ar laskigt att ga till gyn. Men bor i London och det ar forsta gangen "pa engelska"...

• dfk

Jag tycker inte alls om att gå till gyn, blä! men gör det iallafall. Att ta provet tyckte jag både var obehagligt och det gör lite ont. Beror väl också på smärttröskeln och hur avslappnad man är.
    Var också stel som en pinne och fick ett råd att glöm inte att andas. Tydligen höll jag andan också.
    Dom använder som sagt något instrument för att öppna upp. Men det går snabbt och man får försöka tänka på roliga saker under tiden.

• GrisRosa

fick min kallelse o gick förra veckan för första gången. tyckte inte att det gjorde ong. Men shit vilken löpande-band testing det är. Tänk egentligen att va BM... Det va kanske 10 kvinnor före mig o ca 5 efter. Testet tog bara nån minut så undra hur många underliv de hinner kika i innan de slutar jobba Såå tacksam för att de finns men inget jag skulle vilja jobba med

• 090208

Gjorde inte ont. Men kandes som att dra ur en for stor torr tampong... Acklig beskrivning men ni fattar iaf...

Dom hade inte en san stallning for benen. Mycket markligt. Gillade inte alls att ligga dar utan den.
    Och ingen bomerang. Utan en nabb!! Forestall er en tukan eller vad dom heter. Grejen sag ut som en pistol med nabb, sa nar man holl in "avtryckaren" sa oppnade sig nabben och hon kunde kika in. Sag himla laskigt ut, usch!

Men det gick bra och snabbt iaf. Blodde nagra dagar efter, och kandes som mensvark pa kvallen.

Ska fa resultatet om nagra veckor.
    Nan som fatt resultat som visat sig inte vara sa bra..? Inte nodvandigtvis cancer, men kanske nat som kan bli. Beratta!

Svar på tråden Livmodercancer-test...