Inlägg från: UngfruMaria |Visa alla inlägg
  • UngfruMaria

unga förlovade/gifta

Hej! Heter Maria och söker några unga mellan 18 - 25 år som ska gifta sig eller har gift sig. Hur det var för er att gifta er så tidigt? Prata om allt egentligen!. Jag ska gifta mig inom kort (någgra veckor) och är bara 20 år!

kramar

• Svar på tråden unga förlovade/gifta
  • UngfruMaria

Hej! Vad kul att ni svarade! :) Hur ska ni ha bröllopet? Alltså ska det vara stort eller liten? Vi patat om borligt länge men vet ej :)

• UngfruMaria

Chamor:

Hej! Grattis!:)...hur hade du ditt bröllop? Ja precis rädd för folk ska tycka "Gud a ungt Kommer aldrig hålla och så":(

• UngfruMaria

Didis:

Hej!:) Vad kul att höra ni hållt så länge och att ni ska gifta er snart!Grattis:)....Tack för din berättelse. Det är verkligen viktigt att kommunicera med varandra och ställa upp för varandra.

Lycka till med bröllopet! Kram

• UngfruMaria
    xxs skrev 2008-10-15 13:47:27 följande:
    Gifte mig med min älskling 4e Oktober, å jag är 19. Hade ett litet bröllop som var väldigt mysigt.
    Hej Grattis!:)

Hur var det? Var ni i en kyrka och så ? Jag har massa frågor haha har ingen koll så på bröllop bara sett allt sånt på film och tv:)
  • UngfruMaria
    DanKat skrev 2008-10-15 14:04:48 följande:
    Jag kommer vara 24 (nästan 25) när vi gifter oss nästa sommar, min m2b kommer vara 26. Mina föräldrar har dock några bekanta som tydligen blev tillsammans i högstadiet, och dom är fortfarande gifta (dom är nog närmare 60 båda två tror jag).Det är inte åldern som spelar roll för hur det kommer gå utan mer hur man är som person, vad man har för inställning och löser problem och såna saker, tror jag. Vissa är mogna att gifta sig när dom är 18 och andra när dom är 40 (eller ännu äldre).
    Hej!:) Vad kul att dom e fortfarande gifta.

Precis men bara de att jag förlovade mig då blev det många som tyckte si och så och då tänker man hur ska det bli nu när vi ska gifta oss Man blir osäker på ett sätt tyvärr :(
  • UngfruMaria
    DanKat skrev 2008-10-15 14:28:36 följande:
    Jag kan säga att jag kan reagera väldigt olika när jag hör att någon har förlovat sig. Som regel tycker jag det är otroligt roligt och blir jätteglad, men ett par som förlovade sig när dom var runt 15 tänkte jag verkligen inte så om. Trodde inte en sekund att dom planerade att vara tillsammans för resten av livet... (vilket jag tycker att man faktiskt bör ha som plan, vad ska man annars gifta sig för om man tror att det kommer ta slut?) och det dröjde inte särskilt länge innan den förlovningen bröts heller. Men om ett par däremot (så som jag uppfattar dom) är seriösa och vet vad dom gör, så blir jag enbart glad, oavsett hur unga dom är! Det är som jag skrev förut så individuellt när man är mogen att gifta sig, så om någon då hittar någon man verkligen känner att man vill dela sitt liv med redan när man är 18 så är det bara roligt!
    Precis håller med!...Man måste vilja vara förlovad och gift inte bara för det är häftigt och coolt. Man måste ha en plan. DÄröfr en del inte kan skilja på vad en ung vill egentligen Bara en själv som vet det. Viktigt att man vet om man vill gifta sig bara för att eller att man verkligen menar det
  • UngfruMaria
    EhjärtarE skrev 2008-10-15 14:29:54 följande:
    Hej!Jag är 21 (precis fyllt) och min sambo är 23, han kommer vara 24 när vi gifter oss nästa sommar. Vi vill gifta oss för att vi känner att det är rätt, så varför vänta? En bidragande orsak är också att vi gärna vill ha barn och eftersom vi är kristna vill vi helst gifta oss först.Vi har två vännner som är lika gammla som mig som gifte sig i somras. Så jag känner mig inte så annorlunda...Jag trodde att folk skulle reagera mer och tycka det var tidigt när vi förlovade oss i somras, jag var 20 och vi hade bara varit ihop 1 år och 5 månader. Men alla blev jätteglada och hade funderat på om vi inte skulle förlova oss snart Nu tror jag att alla förväntar sig att vi ska gifta oss nästa sommar (vi har inte släppt nyheten än). Men det är ju säkert en bidragande orsak att vi är kristna (jag inom frikyrkan) så att gifta sig ungt är inte så annorlunda...
    Hej!!

Jag förstår det Bra att gifta sig innan barn och så Håller jag med om. Jag förlovade mig 3 månader in i vårt förhållande och det gjorde folk börja tycka och jag förstår det men här står vi nu efter 1 år och 5månader och lyckliga ändå=) Okej men ni ska ha kyrligt bröllop då?
  • UngfruMaria
    chamor skrev 2008-10-15 14:49:10 följande:
    Hade 110 bjudna men många bor utomlands så vi blev till slut 86 st Budget ca 45+ resa. Hade ett JÄTTEFINT bröllop.. Längtar tillbaka
    Vad mysigt det låter! HUr känns det nu efter ni gift er. Känns det annolunda med allting?Alltså vara fru:)
  • UngfruMaria
    enkeli84 skrev 2008-10-15 15:28:57 följande:
    Hejjssan jag är 23 och min m2b 30.. Fyller 24 en vecka innan bröllopet... Vi ska gifta oss nu i slutet av november så nu är det inte långt kvar!=) Väldigt nervöst och spännande samtidigt!!!!=) Till mig sa alla att "ÄNTLIGEN" när dom fick höra att jag var förlovad heheheh.. Och några vänner skämtade att min bäst före datum höll på att gå ut=PP hahaha...Här var det inga negativa åsikter även om jag är ung.. Alla var väldigt positiva och tog oss på alvar och frågade direkt efter förlovningen när vi ska gifta oss! Alla längtar till vårt bröllop, och är nöjda och glada..Jag vet jätte många som gift sig unga allt från 18 till 25.. sen tycker inte jag att man är så ung längre utan man är mer vuxen! Min åsikt bara=)Grattis föresten till er oxå=)Och lyssna inte på folk, gör det som känns rätt för dig och det som gör er lyckliga! Folk har alltid sina egna åsikter, men man ska inte bry sig, låt det gå in från ena örat och ut från den andra, och planera det som passar er bäst!Så länge ni är lyckliga och vill gifta er och leva med varandra så har väl ingen annan nånting att säga om saken=)
    Heej och tack!:)Oj inte långt kvar för er HUr känns det?:)

Va roligt och få så positiva reaktioner från alla ni känner. Min mamma var jätte glad och så men fanns vissa som tyckte och tyckte vilket är jättejobbigt tyvärr. Precis så jag tycker att ine låta andra lägga sig i så mkt. Men svårt när en viss släkt gör det. Men känns som det handlar om avundsjuka eller något från en del. Kan det vara så?
  • UngfruMaria
    Sabine08 skrev 2008-10-15 15:52:33 följande:
    Hejsan här är en ung till! Jag är 19 och min sambo är 22, jag kommer att vara 20 när vi gifter oss i sommar :)Jag tycker man ska gå på känslan och inte på åldern, varför vänta om det känns rätt :) Jag har en son på snart 3år och vi har en gemensam dotter på 4 månader, Så jag tror och hoppas inte folk kommer att bli så chockade över att vi ska gifta oss unga :) (Vi är fortfarande lite "småhemliga") Vi är även förlovade sen drygt ett år tillbaka. Lycka till ! :)
    Heeej!!
    Va kul att ni har barn också va gulligt:)Precis varför vänta?? hehe om man vill gifta sig så ska man göra det. Hur har ni ert bröllop?
  • UngfruMaria
    Persianbride2009 skrev 2008-10-15 15:27:03 följande:
    Jag var 19 när jag träffade min prins, var 20 när vi förlovade oss, var 21 när vi planerade för förtsa bröllpet som inte gick att fullfölja, var 22 när vi planerade andra bröllopet som inte heller gick att fullfölja... nu är jag 23 och SKA gifta mig med min prins nästa sommar, då är jag 24 och han 25 =).Jag tycker det är SUPER allvar med bröllop och inget man kan göra för skojsskull, är man 100% säker på vad man vill tillsammans spelar ålder ingen roll!Lycka till!
    Hejsan!:)
    precis inget man bara gör utan man ska vara säker på det.

Lycka till!!
  • UngfruMaria
    Tooticki skrev 2008-10-15 16:41:27 följande:
    Vi firar 6 månaders bröllpsdag på söndag, jag är 23 och min man är 31 (var 30 när vi gifte oss).Vi gifte oss ganska snabbt, 23 månader efter första dejten, men vi kände att det kändes rätt. Ingen i vår omgivning reagerade på att det var tidigt, men det kanske också var för att alla tycker att vi passar så bra ihop och märker att vi är kära i varandra och att vår relation är stabil.Det viktigaste är att du och din blivande man vet att detta är vad ni vill, spelar ingen roll vad andra tycker, det är inte dem som ska leva 365 dagar om året som gifta utan det är ni!Sen kan man alltid fråga sig själv VARFÖR man vill gifta sig så att anledningen inte är att man vill ha en stor fest eller att man tror att förhållandet kommer att förändras. Att gifta sig är ett stort steg och det är en fantastisk känsla, men vardagen kommer snart igen och då ska man veta vem det är man äktat!
    Hejsan!Grattis:)

väldigt bra skrivet om att det är inte dom som ska leva 365 dagar om året gifta utan ni...och när vardagen kommer så ska man veta vem det är man äktat. Precis så det ska vara som du skrev, inget annat spellar roll. Men man är rädd för folk som säger massa saker. För vi har mött sådana vid vår förlovning HUr blir det då liksom vid giftemålet tänker man?Man blir rädd.
  • UngfruMaria

Vi har bestämmt oss igår att vi ska ha en bra budgjet och ett litet bröllop.

Vi har redan vår ring som kostade 9000 kr och sedan liten middag på fin resturang för släkten typ 2000 kr , sedan natt på hotell 1500 (bröllopspaket)utan bröllopsresa och då e vi bara uppe i 12500. Sedan kommer ju bukett som skulle kosta 200 kr Men vi kommer att ha borgligt bröllop med en enklare klänning och så så kläderna kommer inte kosta så mycket.

Hur mycket brukar bröllop kosta? vad brukar man få räkna med?

• UngfruMaria

okej låter som man får räkna lite mer än vad man planerar:)

• UngfruMaria

Kul att så många som gifta unga eller kommer gifta sig unga:)
    Jag undrar om någon vet hur man bär sig åt när man ska gifta sig borligt Behöver man något specellt?HUr gör man?

Svar på tråden unga förlovade/gifta