• UngfruMaria

unga förlovade/gifta

Hej! Heter Maria och söker några unga mellan 18 - 25 år som ska gifta sig eller har gift sig. Hur det var för er att gifta er så tidigt? Prata om allt egentligen!. Jag ska gifta mig inom kort (någgra veckor) och är bara 20 år!

kramar

• Svar på tråden unga förlovade/gifta
  • FruLjungberg

Vad har ni för budget,. hur många tänker ni bjuda? kurkligt,borgerlig annan vigsel?

• EhjärtarE

Vi är båda studenter så budgeten är inte speciellt stor... typ 30.000 utan bröllopsresa med ca. 40 gäster. Kyrkligt såklart, fast i en modernare ganska nybyggd kyrka. Ingen traditionell bröllopskyrka.

• Tooticki

Vi hade 40 gäster, kyrkligt, bröllopet gick på ca 50 000 kr, sen åkte vi på en weekendresa direkt efter som gick på 16 000 kr. Snart åker vi på bröllopsresa och den kommer kosta 50 000 allt som allt.

Vi valde att ha ett ganska otraditionellt bröllop, bjöd bara de släktingar och vänner som vi faktiskt väljer att umgås med (inte folk man bara träffar på jul). Sen hade vi mingel med champagne och snittar efter vigseln, ingen middag, tårta eller dans. På kvällen åkte jag och maken till en lyxig sjöstuga vi bokat för vår bröllopsnatt där fantastiskt kallskuret, ostar, bröd, kex, frukter, praliner och champagne väntade på oss. Det var superlyckat och underbart!

• FruLjungberg

Okej vi ska ha max trettio gäster.hade inte gått med stort sällskap där vi ska vara blir intimt med våra närmsta. Blir tre rätters och tårta senare på kvällen. Avskild danslokal bredvid restaurangen.Ska gifta oss ute vid vattnet. på en gräsmatta typ.. bredid värdshuset där vi ska va. finns en gjutjärns paviljong vi ska smycka med blommor..
    budget typ 60 tusen tror ja eller mer..

• UngfruMaria

Vi har bestämmt oss igår att vi ska ha en bra budgjet och ett litet bröllop.

Vi har redan vår ring som kostade 9000 kr och sedan liten middag på fin resturang för släkten typ 2000 kr , sedan natt på hotell 1500 (bröllopspaket)utan bröllopsresa och då e vi bara uppe i 12500. Sedan kommer ju bukett som skulle kosta 200 kr Men vi kommer att ha borgligt bröllop med en enklare klänning och så så kläderna kommer inte kosta så mycket.

Hur mycket brukar bröllop kosta? vad brukar man få räkna med?

• chamor

Budgetbröllop brukar ligga på 10-20 men standardbröllop runt 40-50. När de börjar dra iväg mot 100 000 så brukar de antingen vara "lyxigt" eller dyra städer MEN konstnader som ringar, fotograf och lokal kan många prioritera även om de har budgetbröllop för övrigt.

• 21 juli

Hej! Ännu en ung blivande brud! Jag är 21 och min sambo fyller 24 det här året. Vi har inte bestämt datum än för vigsel men det blir inom två år! Vi har varit ett par sen 02 och varit förlovade sen 06. Det känns helt rätt!

Vi hade iaf tänkt att våran budget skulle ligga på runt 40 tusen. Känns ganska rimligt, så får vi se vart bröllopsresan blir!

• J D
    FruLjungberg skrev 2008-10-16 10:05:55 följande:
    Vad har ni för budget,. hur många tänker ni bjuda? kurkligt,borgerlig annan vigsel?
    Mellan 60'-80' tror jag. Vi kommer bjuda 80-100. Kyrkligt.
  • chamor

Vår budget var 45000 för bröllopet och 30-40 för resan

• J D

Ja, just det, vi kommer nog lägga 40'-50' på resan också...

Svar på tråden unga förlovade/gifta