• UngfruMaria

unga förlovade/gifta

Hej! Heter Maria och söker några unga mellan 18 - 25 år som ska gifta sig eller har gift sig. Hur det var för er att gifta er så tidigt? Prata om allt egentligen!. Jag ska gifta mig inom kort (någgra veckor) och är bara 20 år!

kramar

• Svar på tråden unga förlovade/gifta
  • sokkerstruten

Vår budjet är 150.000 kr för 86 personer, plus bröllopsresa till kenya på safari en vecka och sen zanzibar en vecka för sol och bad för 60.000.

Hos oss är den stora utgiften själva festen, på herrgård med trerätters och öppen bar m.m och bröllopsresan...

• Maria1984

vi är 24 och 25 när vi gifter oss och har väl en budget på ca 30000 men då har vi en kuvertavgift för maten

• UngfruMaria

okej låter som man får räkna lite mer än vad man planerar:)

• sanan

Jag och min make gifte oss i augsuti, jag var 23 och han 22 Våran budget var 30.000 kr som vi hade lyckats samla ihop genom att spra själva samt att spara alla jul och födelsedagspengar. Vi hade 57 gäster och hade buffe..mkt lyckat! Vi gifte oss för att vi kände att det var dags för vårat förhållande att ta ett steg framåt..kort sagt kändes helt rätt! Hoppas att det går bra för er!

• DanKat

chamor skrev 2008-10-16 12:27:35 följande:

Budgetbröllop brukar ligga på 10-20 men standardbröllop runt 40-50. När de börjar dra iväg mot 100 000 så brukar de antingen vara "lyxigt" eller dyra städer MEN konstnader som ringar, fotograf och lokal kan många prioritera även om de har budgetbröllop för övrigt.
    Vi räknar med att det kommer kosta runt 100 000, men det är absolut inget lyxbröllop ändå. Ska ha många gäster så det är det som är anledningen
  • EmMa09

Vi kommer också att lägga runt 100 000, och det blir inget lyx,vi hyr en bygdegård, men vi kommer att bjuda ca 70 pers. på allt - mat, alkohol m.m...alla saker plockar på en massa pengar, vi bor i närheten av Göteborg så det kanske är dyrare än övriga landet. Resan är inte inräknad, vi får se hur mycket pengar vi får ihop men antagligen bär det av till västindien för ca 50 000...

• FruLjungberg

har beställt våra ruingar ny. nya förlovningsrinagr & vigserlring till mig. ska ha en guld med flera små diamante rtoch en stort blå diamant. blev 15500 för alla tre.. KLänningen jag vill ha kostar åtta tusen.. saftigt men kanske värt det får se.. ska pröva fler omt vå veckor med min syster & hennes kompis.. Tårtan e bestämd nu med.

• socker86

Tjo! Vi gifter oss om 2 veckor drygt och jag är 22 och han 24. Ingen som rynkat på näsan hittills men visst har man fått lite frågor som "varför gifter ni er nu när ni är så unga?".
    Jaaa, vad svarar man på det när vi gifter oss i grund och botten av kärlek, inte för att vilja "sticka ut för att vi är så unga OCH gifta".

Näe, allt kommer gå så bra för er! Lycka till!

• UngfruMaria

Kul att så många som gifta unga eller kommer gifta sig unga:)
    Jag undrar om någon vet hur man bär sig åt när man ska gifta sig borligt Behöver man något specellt?HUr gör man?

• esset50

Jag var 17 o maken 25 när vi gifte oss. Det är 21 år sedan. Vi är mkt lyckliga och kära. Vi har fått kämpa för vår relation, men kärleken har alltid funnits där. Vi är ett par riktiga parhhästar som hjälps åt att dra lasset. 2 fina barn som är vuxna nu har vi också.
    Vi väljer varandra varje dag.
    Fördelen med att gifta sig ung, det är att man formas tillsammans om man så vill. Dessutom så finns ju faktiskt chansen att en dag få fira guld o pärlbröllop osv.
    Komromissa, ge och ta, det måste man i alla relationer. Båda måste kämpa mot samma mål. Ibland får den ena dra lite mer, det gör inget så länge man turas om.

• patti87

jag har gift mig både borligt och kyrkligt....måste man nämligen göra här i tyskland...

detta bästa är ju att du går dit ni vill gifta er och tar reda på all information...och sen är det bara och bestämma datum ;)

• patti87

vi var 76 persiner och vårat bröllop gick ut på lite över 10 tusen euro...(100 tusen i kr) men det var verkligen värt varenda öre!!! för oss var det viktigaste att vi fick fira denna underbara dag tillsammans med alla nära och kära ;)

• patti87

måste bara till lägga att för dom pengarna fick vi väldigt mycket :) en underbar festlokal, buffe, servetriser...alkohol + mat hela natten lång... bandet som spelade hela kvällen och natten... plus massa annat...

• SigridE

Vi var 22 och 21 år när vi gifte oss 31 maj i år!

Vi betalade ungefär 6000 kronor, varav 5000 var för ringarna och det var en av de absolut bästa dagarna i mitt liv!!!

• kims tjej

hejsan!! jag och min blivande man ska gifta oss i januari 2009. då har jag fyllt 21 och han är 25... det är ingen som har på pekat våran ålder, alla är bara så glada.. vårat hamnar på runt 30 000 och vi har bjudit 26st.
    vi vill inte ha så stort bröllop.

• kims tjej

ska bara tilläga att när vi förlova oss var jag 16 och han 21år

• RonjaMimmi

Jag och min sambo förlovade oss 18 augusti 2007 (dagen efter hans födelsedag), då var jag 17 och han 20. Hade tänkt att gifta oss i maj 2009 då jag bara är 19 och han 21 men vi ska nog skjuta upp det ett år så det blir maj 2010 då jag är 20 och han 22.

Vi har en budget på 35 000 + resan som mina föräldrar betalar, men då hade vi inte tänkt att ha någon mat. Vi hade mest tänkt att ha det lite mysigt och äta tårta med den närmaste släkten. Kommer bjuda mellan 30-35 personer.

Vi har bara talat om det för min mamma och jag kanske förstår att hon tycker att jag är ung, jag fyller snart 19 och jag är yngst i släkten så alla ser ju mig som "lilla gumman".
    Mamma tycker att vi ska vänta men längre än 2010 vill jag inte vänta eftersom jag vill ha barn snart men jag vill gärna vara gift innan.
    Det är lite på grund av "lilla gumman" känslan som vi väntar, jag känner mig mogen för att växa upp och starta en egen familj men när alla tycker att jag är så liten så är det lätt att man intalar sig själv att man är liten.

Svar på tråden unga förlovade/gifta