Hur får man bort vårtor?
Har fått en vårta på handen som inte vill gå bort.
Hopplöst! Har ni någon bra behandling eller metod som hjälper den att försvinna?
Har fått en vårta på handen som inte vill gå bort.
Hopplöst! Har ni någon bra behandling eller metod som hjälper den att försvinna?
Brukar man inte frysa ihjäl dem med flytande kväve eller något liknande?
Annars minns jag att min bror i unga år brukade pensla någon slags eterblandning köpt på apoteket på vårtorna, vilket fick dem att spricka och dö bort... kanske ingen vidare trevlig metod men det fungerade.
köp ACO Vårtmedel eller ACO Vårtmedel Stark på apoteket. En lösning som man penslar på, som brukar funka jättebra!
Jo det stämmer nog det där med frysning. Helst skulle jag vilja göra någon snällare metod- som något gammalt husmorsknep först.
Har provat med teatreeoil som är starkt och sitta med handen i såpvatten har jag testat också.
Men jag ska höra på apoteket om det finns något som man kan pensla för att få bort den eländiga vårtan. Man får kanske ta till något riktigt ordentligt.
Har hört att om man börjar fått vårtor så kan det tydligen komma tillbaka igen....
Det finns små runda "duttar" på Apoteket som är impregnerade med vårtbehandlingsmedel. Det skall sitta över natten tror jag och på morgonen filar och klipper bort du så mycket det går. Sedan upprepas det flera dagar tills allt är borta.
Men fortvårdare kan frysa dem också, vvet inte hur det funkar.
När barnen gick på simskola fick de vårtor på fötterna och sedan jag också. Men det gick fort bort med metoden ovan.
Hittade lite tips...
www.brollopstorget.se/Forum-2-33/m1679450.html
alternativbehandlingar.ifokus.se/Forum/Read.aspx
www.minkram.se/index.php&docId=6
Kanske var båt som var värt att pröva iaf!
jag hade en på tån när jag gick i högstadiet som läkaren sa inte kunde frysas bort för den var så liten, jag skulle försiktigt fila på den lite varje dag. Den försvann faktiskt. Men den var alltså inte så stor.
Tack för alla era tips!
Angående alternativbehandlingar så tycker jag sånt är väldigt spännande. Men jag tror inte jag vågar tvätta vårtan i tvättvatten från ett lik eller ta dagg från gravstenar... Huua...
Men jag ska nu prova lite olika sätt ända tills den går bort!
hahaha om du har tillgång till tvättvatten från ett människolik så kanske du ska behålla vårtan
Hi hi.. Nej det råder faktiskt brist på sånt vatten hos mig.