Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Hur får man bort vårtor?

jag hade en på tån när jag gick i högstadiet som läkaren sa inte kunde frysas bort för den var så liten, jag skulle försiktigt fila på den lite varje dag. Den försvann faktiskt. Men den var alltså inte så stor.

• lillabruden

hahaha om du har tillgång till tvättvatten från ett människolik så kanske du ska behålla vårtan

• lillabruden

hahaha ja då vågar man inte tungkyssas på morgonen mer, låter farligt....

Frukenob skrev 2008-10-16 20:12:45 följande:
    jag har hört att man ska ta lite morgonsaliv var morgon och sätta på vårtan. Då försvinner det snart. Någon annan som okså hört det?
  • lillabruden

kan inte låta bli att skratta åt dessa 'hemmakurer'..... vem i allsindar började med att sätta likvatten på sin vårta?!?!?! i brist på rent vatten kanske? Låt oss hoppas att personen inte tvättade hela kroppen med det....*usch tanke bort*

men visst förbereder man liken. många vill ju se sina kära efter döden på sjukhuset och dem förbereder kroppen inför det. Om det är ett moment som skippas inför obduktion vet jag inte.... men kan tänka mig att det används oljor eller dylikt som man smörjer liket med för att vävnanden ska bevaras bättre. Kan också vara att det inte sker på alla...

Den tv reklam du pratar om Monkay, är nog Vartner. en pojke som springer hem till sin mamma, förtvivlad såklart och hon tar lugnt som en filbunke fram Vartner -mirakelkuren (mitt ord i all ironi) och sprayar på och VOILA poof väck!
    Men det gör ont att frysa vårtor så jag tvivlar på denna pojken i reklamen.....hhhmm...

Och sedan är det inte alla vårtor som går att frysa bort, dem små t.ex.

Håll oss uppdaterade DFK!

Svar på tråden Hur får man bort vårtor?