• J D

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tx2 skrev 2008-10-17 12:44:04 följande:
    hummle, linn74 , JD, skruttgumma: glöm inte att kolla in vår fika-trådwww.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.htm...
    Ska kika på den! Ofta är jag dock så vansinnigt uppbokad (tuff utbildning) men ska se om det kan passa någongång, låter trevligt hursomhelst!

Nu har vi bokat fotograf. Det blir Eva Quirbach, är väldigt imponerad av hennes portfolio .

Nästa anhalt på planeringen: catering av huvudrätt!
  • J D
    Tx2 skrev 2008-10-17 14:16:48 följande:
    Vi och MD2009 har eva, fast ev byter jag till peter nu när danielaa bytt datum.J D skrev 2008-10-17 14:01:27 följande:
    Skoj. Jag är faktiskt nöjd med att ha fått Eva nu när Danielaa knep Peter, gillar hennes foton bättre tror jag (minns helt ärligt inte Peters nu när jag tänker efter men Evas gjorde det starkt intryck på mig). Skiljer de mkt i pris? .
  • J D
    skille skrev 2008-10-17 14:26:58 följande:
    eva tar 13000 for en dag, peter tar 7500
    Aha, tyckte hon sa 12' till mig men det kanske var 13. Vi ska bara ha henne en timme porträtt och efter vigseln. Har en del fotointresserade vänner som förhoppningsvis lyckas få lite mer reportageinriktade bilder. Låter som en bra deal för er med Peter hursomhelst!
  • J D
    Danielaa skrev 2008-10-17 14:41:30 följande:
    Skille: Men stackare! Inge kul å ligga sjuk...! Tx2: Jaa, behöver massa inspiration till korten, samma färgger som innan, rosa, vitt å grönt me lite silverinslag... Gärna rosa "stomme" på korten tror jag vi vill ha iaf... Några idéer? Klänningen jag hittat nu e ÄNNU en Maggie-klänning, helt kär i dom som ni kanske märkt... Denna modellen heter "Brittanya". På bilden på Maggiesottero.com e den rosa.. men har sett den vit oxå å då e den UNDERBAR! Jättekul om du vill följa me ut å kika! har du bestämt dig än eller hur går de för dig?JD: Skönt att ni hittat en fotograf som känns bra för er!
    Ja, det känns grymt skönt! Hoppas att ni blir nöjd med Peter nu när ni fått trixa så!

Är det ngn som har koll på hur långt innan man bör boka florist här i Gbg?
  • J D
    artist skrev 2008-10-17 14:55:56 följande:
    Jag kollade med olskroken interflora (som jag tycker är bäst i stan) och de sa att jag skulle komma tillbaka typ en månad innan det var dags.
    Bra, då borde jag kunna släppa det till 3 mån innan iaf (augusti är ju lite mer bokat än maj generellt så man kanske inte ska vara alltför säker?).
  • J D
    Zsi skrev 2008-10-17 21:38:38 följande:
    Hej tjejerÄven jag ska gifta mig nästa år och längtar efter attplanera bröllopet. Kul att kunna dela detta med alla er :)Zeki
    Hejhej, välkommen! När ska ni gifta er?
  • J D
    Linn74 skrev 2008-10-19 09:28:28 följande:
    CalligraphEn. Har ni nåt tips på solister?? Gärna kvinnliga sådana.
    Tyvärr, vi ska också ha min lillasyster och ev. hennes fästman hade vi tänkt, har ej frågat än dock .
  • J D
    Tx2 skrev 2008-10-27 16:06:59 följande:
    Haha, fick samma svar när jag mailade honom i helgen. Har bara dåligt samvete för att jag måste avboka eva. Hon har ju tackat nej till andra pga oss. Tippar på att vi tar paket tre. Skall man räkna med honom vid middagen så att han oxå har en plats o mat?
    Inte för att jag har Peter men praxis är att man ej räknar ftografen till middagen. Man ger dock ngt enklare att äta (men det äts ej tillsammans med gästerna). Lämpligt att ge ngt som kan ätas stående (på språng).
  • J D
    skille skrev 2008-10-28 08:25:01 följande:
    Jeg har bestillt UGGS samt en dun jakke.... Herre modellene.Han tar alltid mine når han er på tur med Don på mornigen og kvelden. Og det er jeg LEI av for da har ikke jeg noe å ha på meg... www.diffin.no/product_info.phpog bergans.no/sider/start_produkter.asp sort kort dunjake med hood.Håper bare det kommer frem til Jul.....
    Haha, smart! Jag kan tyvärr inte dela med mig av vad jag ska köpa eftersom min fästman också använder forumet .
  • J D

Hur har ni andra löst det med serveringspersonal? Drömde en smärre bröllopspanikdröm inatt där personalen var katastrofal så jag börjar känna att det kanske är dags att ta tag i det på ngt sätt...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3