• J D

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tx2 skrev 2008-10-30 12:54:04 följande:
    Vi kommer troligtvis att ha elever som går tredje året på hotell o resturang-gymnasie. Ev med någon rutinerad som bossar.
    Låter bra men är det då så att ni också har privata kontakter eller har ni annonserat på ngt sätt eller hur har/ska ni gå/tt till väga?
  • J D

Nä, blä för snö. Saknar inte min mer nordliga hemstad det minsta .

• J D
    SweetSun skrev 2008-10-30 15:59:22 följande:
    som tur är är jag inte uppvuxen i stan så jag har fått se de vackra vintrarna med riktig snö!
    Haha, det är inte jag heller och jag måste säga att jag tycker inte att det är skoj att pulsa fram i snö i 20 min till skolan för att inte snöröjningen hinner med. Inte så himla idylliskt i vardagen tycker jag . Hursomhelst .
  • J D
    SweetSun skrev 2008-10-31 10:13:39 följande:
    jag förstår att ni inte gillar snö, som är vana med den här nere! Jag tyckte det var trist med här förra året, min första vinter på västkusten.
    Fast jag är ju inte van vid den här nere men gillar den ändå inte
  • J D
    SweetSun skrev 2008-11-04 11:07:49 följande:
    ja pengabidrag är svårt att hantera, det tycker jag med!
    Jag/vi med! Trots att vi har sagt att vi ska klara oss själva ville en familjemedlem verkligen bidra så vi låter henne. Pengarna fick gå antingen till bröllopsresa eller bröllop men i realitteten så är det blir det ju bara så att det avancerar vårt generella sparande som ska leda till allt möjligt eftersom vi ju kommer att ha råd med både bröllop och resa själva.
  • J D

Hej alla,

Har ni börjat fundera på bröllopsresa än? Ska ni isf åka i samband med vigseln eller skjuta på den lite? Och vart funderar ni på att åka isf?

Håller som bäst på och diskuterar det här.

• J D
    Tx2 skrev 2008-11-06 13:35:30 följande:
    mäster johansgata kanske?J D: Vi kommer inte att åka i direkt anslutning (då tar vi in på hotell hemma o myser). Troligtvis åker vi till hösten, två veckor till något ställe m sol, bad o äventyr. Har inte hittat vart vi vill åka än, vet bara att vi vill åka längre bort än europa och att det inte blir storstadssemester.
    Mm, det är ungefär så vi tänker också, lutar åt att vi sparar resan till vintern, både på grund av att det kanske är roligare att åka till värmen då och för att fästmannen har jullov som kanske är mer flexibelt än vad ett ev. sommarjobb är.

Vi satsar också på sol och bad men troligtvis inget äventyrligt denna gång. Vill bara slöa .
  • J D
    skille skrev 2008-11-06 13:40:09 följande:
    Vi drar til den franskerivieran dagen etter bryllupet :)
    Mysigt! Kul att åka i anslutning till bröllopet så man kan dra ut på känslan. Funderar på att åka på en weekend i södra Europa direkt efter för att sedan åka på riktiga resan ett halvår senare.
  • J D
    MissMijah skrev 2008-11-06 13:52:03 följande:
    Tx2: Precis så hette den tror jag JD: vi har inget inplanerat. vi kommer vara på SPA dagen innan bröllopet, samt bröllopsnatten. vi vill åka till maldiverna, men får se när det blir
    Mm, Maldiverna ligger högt upp på vår lista också!
  • J D
    MissMijah skrev 2008-11-06 14:05:24 följande:
    J D : Verkar vara paradiset
    Verkligen!
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3