• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tx2

Fast du behöver kanske välja ottan.. så att du inte behöver stressa med smink o påklädning, lunch o ev fotografering?

artist skrev 2008-10-24 15:13:23 följande:
    Löshår . Bild i galleriet.. Trollhättan! Jag har hela dagen opå mig, får välja tid själv (inte i ottan alltså).
    baver: tack, skall kolla upp guldsmeden.
  • Myrmor

hmm.. ottan... hmm... stressar hellre

• Tx2

tänkte inte på att du är en nattuggla

• Danielaa

Hallå tjejer!

Fånigt me bubbel å fruktfat, håller me! Ingen aning om va min uppsättning osv kommer kosta då jag känner min frisör även privat å hon kommer såklart göra min uppsättning... Men 1600 låter som ett riktigt bra pris tycker jag!

Nån som har "bestämt" hur ni ska ha håret? Ni får GÄRNA komma me idéer till mig om ni har.. Har ingen aning om hur jag ska ha håret, vet bara att jag ska ha slöjan UNDER frisyren (så den inte döljer uppsättningen...) å så brudkrona oxå... Idéer? (Å vill HELST inte klippa av för mycke av mitt ganska långa hår iaf... )

Nu har vi iaf äntligen fått beställt våra nya förlovningsringar, färdiga om nån vecka eller så... Å så har jag hittat min vigselring! Jaaa, jag veeeet att de e tidigt! Men nu när jag äntligen hittat MIN ring å känner mig så nöjd me den så e de lika bra å köpa den direkt så man vet!
    Min förlovningsring finns (snart) bild på i galleriet om nån e nyfiken! Ganska enkel men så söt tycker jag...

Har funderat massor idag oxå på buketten, va ska ni andra ha...? Jag vill nog ha nån form av "stavbukett" me rosor såklart å nejlikor tror jag.. Nån bra florist? Vet att vi pratade om de för ett tag sen men hittar inte de nu... :-S
    Å dekorationer...? Va ska ni ha? "Bara" blommor eller annat oxå...?
    Visst skulle ni väl ha svarta rosblad Tx2...? Eller e jag helt ute å cyklar då...?

Ojoj, hade visst massor å undra om idag... har inte varit tillräckligt aktiv de senaste märker jag!

Hoppas ni haft en fin helg allihopa! Puss å kram

• Linn74

Skille: Var det du som tipsade om Salong Unik? Jag har iaf bokat tid hos dem för hår och smink, verkar jättetrevliga. Undrar bara om de hjälper till med påklädning och så, eller får man klara det själv? Vet du?

• skruttgumma

Ser att ni pratar om guldsmed? Nån som vill tipsa?

• skille

Linn jeg vet faktisk ikke om de kan hjelpe deg, komemr vel litt ann på om de har mye å gjöre den dagen eller ikke.

• Tx2

Danielaa: stämmer att det blir svarta rosblad på borden. Och svarta placeringskort o festprogram. Inte tänkt så mycket mera, tror att våra bord är ganska smala, får fundera på dekorationerna längre fram.

Håret tror jag att jag vill ha en massa fina lockar o utsläppt. Var inställd på blomma i håret, men kan hinna ändra mig.

Buketten hoppas jag att T fixar. Vill nog bara en en sort och vita blommor, typ callor, liljor (fast dem kanske luktar för starkt) el orkideer.

• skille

jeg gleder meg virkelig til fredag:) Det kommer til å bli kjempe gøy. Lørdag komemr til å bli en utfordring.. Da skal vi flytte.. hehe flytte og være fyllesyk. herlig kombi:) Håper alle har hatt en fin helg

• SweetSun

jgag funderade på nån sorts lija i buketten en tag men min väninna som kan det där med blommor och ska fixa min bukett, sa att man ska tänka på att frömjölet ifrån liljorna ger flckar!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3