• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tx2

Tack för igår tjejer. Alltid lika kul att se er. Artist, inboxa receptet. Kan ev ha stor nytta av det nästa vecka.

Kram

• Tx2

Här kommer menyn som jag skulle försöka beskriva igår, som en kock-vän tagit fram. Skall försöka hitta någon dag då han skall provlaga så att vi får smaka. Lamm valde vi för att jag kallade T för lammet i början och sedan har han försökt tänka råvaror för säsongen.

Urbenad lammsadel med creme på mjölkkokt vitlök, grillad grön sparris samt sky smaksatt med färska vårörter och saltrostad potatis.

Mjölkckoklad mousse med marinerade bär samt sorbet på råmixad rabarber och jordgubbar

Funderar lite på förrätten. blir nog en kall sådan vi pratade om fisk eller ost har jag för mig. kanske...

Getostterrin på med bränt socker, råinlagd rödbeta, saltrostade
    pinjenötter samt kall timjanemulsion

Mmm, dreggel

• Tx2

Fotografer!

Peter:
    Daniela och Mikael
    Skille
    Angelica och Vendel
    Linn74

Eva Q:
    JD
    MD2009
    Tx2

Kent I:
    SweetSun

• hummle
    Tx2 skrev 2008-10-24 11:57:39 följande:
    Här kommer menyn som jag skulle försöka beskriva igår, som en kock-vän tagit fram. Skall försöka hitta någon dag då han skall provlaga så att vi får smaka. Lamm valde vi för att jag kallade T för lammet i början och sedan har han försökt tänka råvaror för säsongen.Urbenad lammsadel med creme på mjölkkokt vitlök, grillad grön sparris samt sky smaksatt med färska vårörter och saltrostad potatis.Mjölkckoklad mousse med marinerade bär samt sorbet på råmixad rabarber och jordgubbarFunderar lite på förrätten. blir nog en kall sådan vi pratade om fisk eller ost har jag för mig. kanske...Getostterrin på med bränt socker, råinlagd rödbeta, saltrostadepinjenötter samt kall timjanemulsionMmm, dreggel
    men åååååå nu känns min lunch som kokt blöja
    lät ursmarrigt ju spec lammet då jag o lammrätter har en slags fling
    om d blir fisk som förrätt blir d?
  • Myrmor

Tack för igår, det var mysigt! Myran blev tokinspirerad och ålar nu stolt runt på golvet (baklänges men ämndå... ) och vänder sig varannan sekund.. Sötnos... Myrans mamma blev också inspirerad och har nu bokat frisör! Och pratat med ingrid skille, lägenhetstitt är inbokad på söndag . Är lite småsjuk idag, så om ni börjar få ont i kroppen om ett par dagar tar jag på mig skulden, tyvärr . Här kommer receptet:

vit chokladpaj:

3dl vetemjöl
    125g kallt smör
    3msk iskallt vatten

Smula samman smör och mjöl, tillsätt vatten. Arbeta samman till deg. Tryck ut i form, nagga med gaffel och låt stå i 200graders ugn i 20 minuter. Låt svalna en stund.

150g philadelphiaost
    150g mascarponeost
    1.5dl grädde
    2/3dl socker
    300g vit blockchoklad

Blanda samman ostarna, grädde och socker. Smält chokladen (enklast i micro), och blanda ihop alltihop. Häll över pajskalet. Låt stå i kylskåp minst fem timmar, gärna över natten (den ni fick igår hade stått för kort tid, idag är den godare ). Jag brukar göra typ dubbel sats "klet" eftersom mascarponen är på 250g och philadelphian på 300g, grädden 3dl. Typ 1,5 dl socker och 600g choklad.. mums!)

• skille

Dere vil i tilfelle ha en barnevakt rett under dere... og hagen deler vi på:)

• Tx2

Vet inte vad det blir för förrätt om vi hellre vill ha något m fisk, så långt har han inte kommit i spånandet (klippte ut från hans mail)

hummle skrev 2008-10-24 12:25:59 följande:
    men åååååå nu känns min lunch som kokt blöja lät ursmarrigt ju spec lammet då jag o lammrätter har en slags fling om d blir fisk som förrätt blir d?
    Så nu har jag fått bekräftat på att jag har bokat en vf. Sweetsun, han verkade lite virrig men blir nog bra. Hoppas jag.

Artist: Snart kan hon springa! Vi får komma förbi o inspirera henne mer i framtiden. Och äta smarrig fika.
  • hummle

artist:
    tack så för mummsigt recept, ska faktiskt inhandla ostarna idag o göra min blivande ännu mer lycklig
    han tokälskar choklad o vad gör man inte för ens hälft?!

verkar som om ni haft riktigt skoj igår, hoppas jag kan hänga på här framöver. träffas ni alltid hos någon? o turas ni om lr e d vem som känner sej manad?

frissa va d oxå jag vill göra hela brusklädseln på ett o samma ställe, nån som har tips?
    ska boka senast nästa vecka både frisör, prelle o fotograf. eftersom vi gifter oss utanför vår församling så krävs d...

• skille

Salong unik, de fikser hår og smink på min storedag. Klipper meg der til vanelig og er super happy, har allerede begynt å planere hvordan håret skal være sammen med frisøren:)

• SweetSun

hyummle; det har varit träffar både ute på stan och "hemma hos".

Jag längtar till nästa vecka! Ska bli skoj! jag tar med mig en flaska tequila jag, så kan de som vill smaka lite

Nästa fika kan gärna jag stå för hemma hos mig!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3