• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Magen är full av julmat och framförallt julgodis (min last är skum tomtar).

wunja gbg: tack för länken, men det blir inget rim för oss. Inget annat är rimmat o vill inte lägga fokus på present-biten.

Här försöker vi enas om texten på inbjudan, har nog bestämt mig för vart jag skall göra hår o smink efter en massa mailande så skall se om jag hinner förbi idag och boka, fått telnr till en gitarrist.

• Tx2

Tror det blir i stil med det här.
    Vill Ni uppvakta oss med bröllopspresent finns det önskemål om bidrag till bröllopsresan el en upplevelse tillsammans med er.

Sedan så kommer vi säga till dem närmaste vad vi menar så sprider det sig nog. Tex så tror jag att mitt kompisgäng går ihop sig (och vårt toastmaterpar och vår värdinna tillhör det gänget). Många av dem vi bjuder är ju sådan vi träffar så det löser sig nog.

Sweetsun: det är helt ok att gnälla o vara lite orolig. Men som sagt ibland glömmer man bort att det bara är årets happening för en själv. Kom ju på mig själv att jag har kanske "pressat" min värdinna tillika tärning lite mycket på sistone med frågor o tips. Även om jag vet att hon glädjer sig åt det för min skull så är hon singel och då kanske det kan bli lite för mycket att höra om mitt bröllop. Sedan så är det lite oroliga tider vilket gör att man kanske inte törs vara så entusiastik för man inte vet hur man blir drabbad och hur det ser ut en månad bort.

• Tx2

En sak till bokat: frisör o sminkning.

Plus att vi bestämde oss för att bjuda syskonbarnen efter att ha pratat med deras farmor. Kanske inte vårt drömscenario. Men kanske bäst att dem får välja själva om dem klarar av tre-timmars middag o "glada" människor. Kan prata lite med föräldrarna när vi träffar dem.

• Tx2

Myrmor: vad trist men samtidigt kul. Hur länge skall giget vara? Kan dem komma på festen senare på kvällen?

• Tx2

Danielaa: Va skall man ge till andra? Vi mest roat oss med att köpa "klappar" till oss själva... Den enda julklappen som jag behövde tänka på bidde klar igår, T´s dyra pulsklocka. Han har tydligen varit väldigt snäll i år.

J D: Min ring är beställd, längtar till april då jag skall hämta den. Blir en 2,5mm smal vitguldsring med små stenar, som schallins passion men på liknande skena som f-ringen.

stellajsj: vad kul med klänningen! Jag får vänta tills februari innan min klänning dyker upp.

angelica: tack för att du tog dig tid och gjorde tändsticksaskarna. Älskade din klänning! Definitivt i min smak. Hoppas att du får en bra jobbhelg.

• Tx2

danielaa: japp, det såg konstigt ut

J D: Jag hoppas på att jag får sätta i stenar/sten in min släta f-ring i framtiden. Har börjat gilla bling. Imponerad över att ni är inne på pärm två. Har knappt fyllt vår, det mesta finns på datorerna.

Då var all julklappsshopping avklarad (vi var inne tidigt idag o väldigt effektiva).

• Tx2

Här så finslipas det på inbjudningstexten, att det skall vara så svårt. Och hoppas på att hitta en lugn stund i printerrummet, fått ok av chefen att skriva ut inbjudningarna på jobbet. Sedan är det bara att skära o tejpa! Iih.

• Tx2

Whee, nu är dem utskrivna. Nästan sprungit in i chefen när jag hämtat mina alster. Bara klippa o tejpa o sedan lägga dem på lådan. Hoppas att det inte är några stavfel kvar.. och att man fattar texten.

• Tx2

Här kommer en massa GOD JUL pussar och kramar!

Vad gör man åt skumtomteextrakilona...?

P.S. Angelica: tipset med den dubbelhäftadetejpen tackar jag hemst mycket för. Blir toppenbra! Men satans vad jobbigt det är är pyssla o pilla.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3