Inlägg från: Ms Beauty |Visa alla inlägg
  • Ms Beauty

Har du varit på Sicilien, Sardinien eller Korsika?

Har varit på Sardinien, har själv italienskt påbrå. Har haft många tankar på att åka till Sicilien men efter att vi var till Kalabrien så kommer jag inte besöka de södra delarna av Italien igen det var ett stort misstag. Förutom resan till Sardinien det var jättefint där och folket var trevligt.

• Ms Beauty
    Lapinette skrev 2008-10-17 14:35:50 följande:
    Ms Beauty - trist att du tycker att besöket i de södra delarna av Italien var ett misstag då Sicilien är så vackert och har så god mat.
    Knappast godare mat än vad som finns i norr *asg* och folket är helt annorlunda också. Det är som två helt olika folkslag tyvärr.
  • Ms Beauty
    Lapinette skrev 2008-10-17 14:51:53 följande:
    Ms Beauty - vet om den "rasism" som finns i Italien. Har själv vänner som bor i norra och fd pojkvän i södra. Trist! Men gällande maten pratar även min vänner som bor i norra Italien sig varmt om mat, frukt och sötsakerna från Sicilien. Tänker inte "tävla" om vilken del av Italien (har varit både i norr och söder... många gånger) som är bäst utan kan bara inte låta bli att säga att det är trist att du känner/tycker så utan att ens ha varit där.
    Jag har inte varit på Sicilien men min farfars fru kommer därifrån så visst har jag smakat den maten och de sötsakerna även nere i Kalabrien så hade de de där speciella grejerna från söder så jag förstår faktiskt inte hur någon kan ut uttala sig om att jag inte skulle ha smakat på deras mat!
  • Ms Beauty

Konstigt att vissa inte kan lära sig att alla inte kan tycka likadant om saker och ting utan att hoppa på någon det är bara så löjligt och dessa människor borde hålla sig till sandlådan helt enkelt.

En annan sak att bara sitta och oja sig över och tycka att det är tragiskt att det problemet finns i Italien är ju en helt annan grej och jag kan ju tycka att man ska ha lite mer kött på benen för att sitta och prata om sånt annars kan man ju alltid ta reda på fakta innan man börjar prata. Det går att läsa om Italiens historia på många ställen på internet om man vill förstås sen kan man ju alltid följa nyheter och sånt om man nu är så intresserad av det landet för då kommer man nog att förstå varför dessa problem råder där. Men som svensk tycker jag kanske att man ska göra något konstruktivt av alla de problem som råder i Sverige först innan man kastar glåpord på andra länder.

Svar på tråden Har du varit på Sicilien, Sardinien eller Korsika?