• dfk

OT. Rädd för att komma tillbaka till jobbet!

Förstår att du känner en oro.
    Men om du tänker såhär. Du behöver väl lika mycket jobbet som vikarien. Du är väl lika mycket värd som hon, det som skiljer er åt är att det är ditt jobb och hon har lånat det under ett tag.
    Gläds åt de som är positiva till att du kommer tillbaka.
    De som är negativa kan du tyvärr inte göra så mycket åt, än att kanske bara uttrycka att du är glad över att vara tillbaka, och att du förstår ändå att de kommer att sakna din vikarie.
    Nu låter det som om jag inte ser något svårt i det här alls, men det gör jag.
    Vill bara muntra upp dig lite!
    Om det skulle gå så illa att de börjar med mobbning så får du omvärdera ditt beslut. De har ingen rätt att vara taskiga mot dig.
    Alla behöver ett jobb, och du sa ju inte upp dig.
    Du tog ju faktiskt tjänstledigt och du ska inte ha skuldkänslor för det här. Det får de som lovade henne för mycket ha!
    Hoppas verkligen att det går bra nu! Du får väl fundera över om du vill ha jobbet tillbaka, eller om du vill pröva på nåt annat. Men säg inte upp dig för att låta någon annan gå före dig. Du har inte gjort något fel.

• dfk

Hm...
    Ja det där om vad du ska bosätta dig är ju ditt beslut att ta och inte dina arbetskamraters direkt.

• dfk

Vill bara tillägga också att jag skulle bli lite ledsen om jag inte fick knappt någon reaktion vid mailkontakt, mer än att kan du inte stanna kvar där du är.

Svar på tråden OT. Rädd för att komma tillbaka till jobbet!