Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?

Jag har 1 tärna. Nej jag tänker inte betala hennes hår. Men sminket fixar jag på henne själv då jag kan sånt. Gör även mitt eget.
    Klänning ska jag nog köpa åt henne också.

• MulleNuh

Alltså jag tycker som så. Vill man att dom ska ha en viss klänning på sig så borde man köpa den åt dom.
    Men att dom ska vara snygga i hår och ansikte tycker jag ligger lite på dom faktiskt.

Känner man att man inte vill betala något för sig själv som tärna borde man kanske tacka nej?!

Jag fick inget när jag var tärna. Jo en tärnbukett. Jag betalade 1500:- för mitt hår och 2500:- för min klänning. Jag hade inte en TANKE på att jag skulle få något betalat åt mig.

• MulleNuh

..och ja det är en ära att få vara någon brudtärna.

• MulleNuh

Jo självklart känner man så! Det är ju vårat samvete som spökar.
    Inget fel i det. Men prata med dina tärnor och bestämm innan.

MissMijah skrev 2008-10-17 11:25:35 följande:
    Fat jag fröstår inte varför det ska känans fel att sitta och bli fixad och inte dem? Det är ju JAG som ska gifta mig! och det är väl ganska självklart att jag ska fixas?Vill de också fixa sig så får de väl ordna det själva. Haha, nu lät det kanske egoistiskt. Det menade jag inte, älskar mina tärnor. Men jag menar mest att visst om de vill bli fixade, då får dem säga till så bokar man in dem också. Men inget jag tänker ha dåligt samvete för om de inte ens sagt något
  • MulleNuh

På vår bröllopsdag får vi vara bortskämda!

Lövings skrev 2008-10-17 11:45:39 följande:
    Ja jag ska göra det=) TacK!!!På ett sätt känns det som att jag är bruden och jag ska verkligen stå ut och vara fin.Men jag är inte van att bli bortskämt medans andra sitter och tittar på..Men det ordnar sig=)
  • MulleNuh

Ja förhoppningsvis.. Men en tärna bör EJ vara gift!

MissMijah skrev 2008-10-17 11:53:08 följande:
    När de förhoppningsvis gifter sig en dag, eller om de redan är gifta, så blir dem lika bortskämda?
  • MulleNuh

haha ja jag drömde i natt att det var dagen D! Minns inte exakt vad som hände, men det var katastrof iaf. Min klänning var alldedes för kort och jag var TVUNGEN att gå in i kyrkan med den och ett par missfärgade tubsockor på mig!

• MulleNuh

haha ja jag har svårt för tubsockor tom om man bara tränar. Snacka om ångest.

Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?