• Lövings

Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?

Ja, ni som har tärnor.
    Bjuder ni dom på klänning, smink eller hår?+
    Jag ska ha två tärnor och de kostar juh ganska mycket ändå om man ska bjuda på allt de.
    Så som jag tänker mig så följer tärnorna med när man gör sitt hår, smink och allat annat eller har jag fel??
    Ska man sitta ensam?
    Och då känns det dumt att de bara sitter och tittar på..

Hur gör ni??
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?
  • MissMijah

jag vet inte riktigt. jag ska med ha två tärnor. Man kan, eller rättare sagt vi kan inte stå för allting för våra tärnor och bestmen. Då skulle bara det gå på säkert 10.000.

men vi har sagt att vi kan lägga 1500 till varje person. MAX! att vara tärna anses ju som en ära, och det är väl samma med bestman. så vi får se. jag tror tärnorna är ganska inställda på att köpa sina klänningar etc själva. däremot kommer vi fixa deras buketter, samt blommorna till bestmen.

• MulleNuh

Jag har 1 tärna. Nej jag tänker inte betala hennes hår. Men sminket fixar jag på henne själv då jag kan sånt. Gör även mitt eget.
    Klänning ska jag nog köpa åt henne också.

• Lövings

Ja, klänningar blir de nog inte att köpa åt dom.
    Men det kom mer kännas så fel att sitta och få håret gjort och bli sminkad och dom bara sitter och tittar på...
    Hmmm..

• MulleNuh

Alltså jag tycker som så. Vill man att dom ska ha en viss klänning på sig så borde man köpa den åt dom.
    Men att dom ska vara snygga i hår och ansikte tycker jag ligger lite på dom faktiskt.

Känner man att man inte vill betala något för sig själv som tärna borde man kanske tacka nej?!

Jag fick inget när jag var tärna. Jo en tärnbukett. Jag betalade 1500:- för mitt hår och 2500:- för min klänning. Jag hade inte en TANKE på att jag skulle få något betalat åt mig.

• MulleNuh

..och ja det är en ära att få vara någon brudtärna.

• MissMijah

Fat jag fröstår inte varför det ska känans fel att sitta och bli fixad och inte dem? Det är ju JAG som ska gifta mig! och det är väl ganska självklart att jag ska fixas?
    Vill de också fixa sig så får de väl ordna det själva.
    Haha, nu lät det kanske egoistiskt. Det menade jag inte, älskar mina tärnor. Men jag menar mest att visst om de vill bli fixade, då får dem säga till så bokar man in dem också. Men inget jag tänker ha dåligt samvete för om de inte ens sagt något

• Lövings

neee de är sant. Men ni ska väl ha med dom när ni gör iordning er?

• MissMijah

ja absolut. de måste ju se till att jag överlever dagen

jag ahde velat att de blev sminkade samtidigt. vill ju att de också ska känna sig speciellt fina

men det får dem ju säga till om själva i sånna fall..

• Lövings

Jo, man kan prata med dom och säga som de är.
    Jag har tyvärr inte råd men vill ni bli sminkade, frisyr så
    bokar jag en tid samtidigt som mig..

• MissMijah

Precis så hade jag tänkt också

Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?