• Lövings

Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?

Ja, ni som har tärnor.
    Bjuder ni dom på klänning, smink eller hår?+
    Jag ska ha två tärnor och de kostar juh ganska mycket ändå om man ska bjuda på allt de.
    Så som jag tänker mig så följer tärnorna med när man gör sitt hår, smink och allat annat eller har jag fel??
    Ska man sitta ensam?
    Och då känns det dumt att de bara sitter och tittar på..

Hur gör ni??
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?
  • MissMijah

Men jag har sagt till min m2b att om han återvänder till tubisar, så kommr jag börja använda tanttrosor bara för att!

så jag tror han håller sig till vanliga strumpor

• 2time

Jag betalade min tärnas klänning. Och skor. Hår och smink fick hon lösa själv. Men jag fixade inte mitt eget på salong heller, hon sminkade och syrran fiserade.

• jojoånick09

allt eftersom jag var tärna på systers bröllop och fick stå för kostnaden av smink och festklänning tänker jag göra samma sak... kanske att hon och hennes dotter kan fixa håret hos min frisör men inget annat...

• CamillaMarcus

Jag tycker att det är supersvårt att veta hur man ska göra. De flesta jag har pratat med tycker/har själva gjort så att tärnan får stå för allt själv. Men min tärna är min kusin och är bara 17 år, går på gymnasiet, tjänar alltså inga pengar. Samtidigt vill jag ju att hon är med mig hos frisören när jag sminkas och fixas. Om hon då inte har den ekonomiska möjligheten till det ska hon då sitta och titta på, eller ska hon fixa sig själv och möta upp vid kyrkan. Inget av alternativen känns roliga. Tänkte att man kanske kunde dela, hon klänningen, jag har och make- up.

• CamillaMarcus

Läste precis här på BT att tärnan betalar för sin klänning, make- up och hår på dagen D. Om inte det är något speciellt som önskas från brudparet eller dyligt.
    Kändes skönt att läsa.

• 20090725

kommer förbmodligen inte att bhöva betala min tärnas frisyr, då det e hennes bästa kompisar som äger frisörsalongen jag skall till... härligt med kontakter ibland, hehe! Så jag tror att dem gör det gratis på henne, å att jag får betala en symbolisk summa, dem blev helt överlyckliga när min systrer frågade dem om de kunde tänka sig att göra min frisyr!

• Magglo

Vi kommer inte betala för mina två tärnors klännnigar, hår och smink. Vi ställer inga krav på deras klädsel och vill de ha likadana klänningar får de bestämma det helt själva. Smink och hår är ju heller inget nödvändigt för en tärna att ett proffs gör.

• Jämtlandstaus

jag betalade tärnornas fållning av klänning och smink och hår (på salong)
    de betalade klänningarna själva, som vi hade tur att hitta på Rea också =)

Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?