• Lövings

Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?

Ja, ni som har tärnor.
    Bjuder ni dom på klänning, smink eller hår?+
    Jag ska ha två tärnor och de kostar juh ganska mycket ändå om man ska bjuda på allt de.
    Så som jag tänker mig så följer tärnorna med när man gör sitt hår, smink och allat annat eller har jag fel??
    Ska man sitta ensam?
    Och då känns det dumt att de bara sitter och tittar på..

Hur gör ni??
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?
  • AIE

Min tärna betalar sin klänning själv medan vi betalar hennes hår ,blommor o smink (såvida hon inte sminkar sig själv).

• camric

Vi betalade inte tärnornas klänningar. Min syster sydde sin själv och de andra två sydde min svärmor så deras kostade ca 500kr och det var tyget och alla tillbehör. Sedan var de med mig hos min frissa och fick låna allt möjligt av henne men göra sig i ordning själva och på varann. det fungerade jätte bra för oss.

• Emmeli o Markus

Min vän/tärna ska sy min klänning och ska även se om hon vill sy sin och dom andra tärnornas klänningar.. Jag betalar allt matreal + att hon får "lön" för abetet. (hon tror att det räcker med 2500kr för allt matrial till min o deras klänningar )

Hår och smink kommer vi nog fixa själva. En av tärnorna är jätteduktig med hår och jag o en annan tärna kan det där med smink:)

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Mahatma

Mina tärnor fick välja klänningar själva, och betalade dem eftersom de skulle använda dem även i andra sammanhang. Hår och sminkning kan ju vara en kul grej att göra ihop, och vill man ha det en hetligt så tärnorna "passar ihop" med dina färger frisyr mm är det ju schysst att betala för det. Man kan inte som brud komma och kräva massa saker och förvänta sig att tärnorna dessutom ska betala för det.

• Solochmåne

Jag ska ha två tärnor. Dom fixar allt sitt själv, eftersom "kalaset" ändå kostar tillräckligt.

• älskarlivet

Vi kommer inte betala något till min tärna eller min m2b:s bestman. Däremot kanske min tärna får ett smycke som hon kan ha på bröllopet och sen får behålla.

• Smiiilla

Vi betalar klänning till tärna och näbbar och hyr kostym till besta. Klänningarna syr min mamma så dom kan behålla sina klänningar efter bröllopet.

• maj2010

Jag har lovat min tärna att inte tvinga på henne nån dyr klänning som matchar färgtemat men är omöjlig att ha till annat. Hon får betala klänning och skor själv. Håruppsättning funderar jag på att eventuellt bjuda på, beroende på vad det kostar. Makeup får hon fixa själv.

• flisa83

Har två tärnor som kommer få sin klänning men greja resten själva. Jag är petig med färger och skulle tycka det vore kul om dom hade så lika som möjligt. men jag ska försöka ta hänsyn till deras personliga smak och låta dom få välja modell själva så väljer jag färgen....troligtvis från lightinthebox.com så matchas det bäst! och så är det rätt billiga klänningar där!

• Stolpen

Jag kommer att ha tre tärnor, mina två bästa vänner och min syster. Alla tre har ordnat så att någon kan sy upp deras klänningar gratis, jag betalar för tyget. Skor och accessoarer får de ordna själva! Vi har en tajt budget att gå efter. Mitt enda krav är att klänningarna ska ha samma färg så då känner jag att jag får betala för det. Hår och smink har jag nog tänkt att ordna själv. Det blir övernattning för oss tjejer och sen gör vi oss i ordning tillsammans.

• Trettondagsafton 09

Hon köpte klänningen själv. Jag fixade en som sminkade oss och jag betaldae för håret.

• Pingst09

Pratade med min tärna idag och hon har bestämt sig för att sy sin egen klänning. Jag sa då att hon får säga vad allt kostar till den så jag får betala men nej du, det fick jag minsann inte. HOn kommer i alla fall få följa mej till frissan och fixa sitt eget hår och kanske smink om hon vill. Dock har hon kort hår så där är inte så mycket att fixa! Ska i alla fall köpa henne ett halsband!

• Mn0508

Jag har sagt till min tärna att jag betalar halva hennes klänning. Funderar fortfarande hur jag skall göra med håruppsättningen och sminket.

• EmMa09

Jag kommer betala mina tärnors klänningar, men inte håruppsättning o smink, de får välja själva om de vill göra det eller inte!

Svar på tråden Era tärnor - bjuder ni dom på frisyr, smink, klänning?