Inlägg från: MarianneL |Visa alla inlägg
  • MarianneL

Blommor - säsong augusti

Jag ska gifta mig den 2 augusti, och nu sitter jag o klurar på vilka blommor man ska ha i buketten. Vad är det säsong för,och vad är billigt?
    Rosor går väl att få tag på året om, men hur är det med pioner, gardenia, hydrangea (tror det stavas så, eller det är kanske engelska?)

• Svar på tråden Blommor - säsong augusti
  • MarianneL

Tack så mycket.
    Vad synd, pioner är ju så fina. Finns det något liknande att få tagpå i augusti? Jag ska ha väldigt ljusa pasteller. (ljus ljus rosa,creme)

• MarianneL

finns det fler "mjuka" blommor som gar i ljus ljusa pasteller (gul, creme, gammelrosa)?

• MarianneL

Tack så jättemycket passionsblomma.
    Dahlian var jättefin.
    Jag vet absolut ingenting om blommor, vad de heter mm. så jag blir så glad när jag får hjälp trots mina ynkliga förklaringar.

• MarianneL

okej nu hittade jag en jättebra sida med massor med bilder osv. Den kan jag ju dela med mig av:
    www.sunflowerfarmonline.com/varieties.php

och där hittade jag blommor som jag tycker var jättefina:
    Carnations (white, light pink)
    Hydrangea (Jumbo Pink)
    Lisianthus
    Kan man få dem i augusti?

• MarianneL

det var väl inget. bara glad att jag också kan va till ite hjälp i mitt ovetande hehe

Tack för svenska namnen. Det hjälper mycket

• MarianneL

Nej men det här är inte "min" tråd... du är så välkommen så att ställa frågor.
    Jag fick också användning av svaret på din fråga

• MarianneL

fresia, narcissus, ranunculuses
    Hur är det med dessa blommor i augusti? Och vilken prisklass?

• MarianneL

tack passionsblomma.
    du är ju en klippa här på BT

• MarianneL

haha.
    bäst att vara på säkra sidan vet du hehe.
    Ja efter att få höra att pioner inte var så lät att få tag på i augusti, letade jag runt ett tag och nu är jag jätteförtjust i nejlikor. Så jag hoppas floristen kan hitta några fina nyanser.

Svar på tråden Blommor - säsong augusti