Inlägg från: bride 2be |Visa alla inlägg
  • bride 2be

Blommor - säsong augusti

Här lägger en augusti brud till sig in i diskutionen. Gifter oss den 1 aug 09.
    Då bröllopet kommer ha lime som huvudfärg vill jag hitta en läcker blomma som passoar att göra en läcker bukett av.

Funderar på roser hittade en läcker grön ros som kan passa tror den hette F-green sen nämnde en bekant nått om en som hette Limbo tror jag.

Det behöver inte vara rosor i buketten men det var den enda blomma jag kan komma på som finns i lime grönt. Men har du/ni andra förslag så kom gärna med dem! Vill ha en rund bukett (är kort och kläniingen har många detaljer) så vill därför ha en relativt enkel bukett men med lite apännnade inslag.

• bride 2be

okej TACK för råden/tipsen!

• bride 2be

Underbara människor här inne =) jag har bilderna mest som inseration sparar det jag hittar på nätet som jag gillar för att ha nått med att visa floristen för att kunna skapa nått tillsammans eller peka på den ska det vara. Har hittat en underbar i boken bröllop (vet ej vad det är för blommor) den är bla rosor i lime med silver tråd snurad över vissa blommar rund tät bukett ganska enkel men med lite tuffa inslag. Den buketten som finns på min sida med strån/gräs som hänger ner gillar jag den är lite anorlunda så nått sånt skulle va kul om det gick med.

Det jag vill ha ganska enkelt beskrivet är nog som jag sa precis en rund kanske lite droppformad bukett med lite kul inslag typ silvertråd eller limefrukt. Men rädd det blir "för mycket" med tanke på kläningen jag valt hänger hemma i gaderoben).

• bride 2be

har ändrar lite på min sida, har lagt ut de lime gröna bukketter jag hittat som jag gillat de är lite annan stil på dem. Kolla gärna.

• bride 2be

Tusen tack, ska ta med mig datorn med alla bilder till floristen då =)
    förlåt MarianneL att jag norpade din tråd!

Svar på tråden Blommor - säsong augusti