Inlägg från: pandis81 |Visa alla inlägg
  • pandis81

Varför bör inte tärnor vara gifta??

Jag läste på en sida att tärnor inte bör vara gifta. Varför inte det???
    Det förstår inte jag, får inte en brud välja vilken tärna man vill?? Ska man då ha i åtanke om hon är gift eller ej.
    Jag har inte läst det här någonstans att det gäller bestman/marsalkar. Bara tärnor??

Kan någon förklara det här för mig??

• Svar på tråden Varför bör inte tärnor vara gifta??
  • pandis81

nehä och varför inte det.??
    Jag förstår inte riktigt alla dom här bestämmelserna som kommer upp hela tiden.

• pandis81

jag kan säga så här.
    Jag skiter i alla skrock berättelser eller alla fördomar som förekommer på det här forumet om att man inte ska ha gitf tärna, eller inte överlämnas av sin far.

Det spelar inte mig någon roll. Jag skapar min egen dag efter hur jag vill ha den.
    Min ena tärna är gift och jag kommer att ha henne ändå och jag kommer att gå med min pappa nedför altargången.

för mig spelar det ingen roll om hon är gift eller ej. Jag har dom som betyder mest för mig runt mig hela dagen kan det bli mer fantastiskt.??? nä inte ett dugg.

• pandis81

ska era tärnor gå före eller efter er??

Det är så olika som man ser en del går in före och står där framme när bruden går upp antingen ensam eller med mannen/sin pappa.
    ??
    Att m2b står framme med sina bestman och att tärnorna går framför bruden för att sedan bruden ska komma
    har ni tänkt något på det??

• pandis81

Det är helt okej..
    Jag håller helt med dig att man ska göra precis som man vill.
    men jag kommer kanske inte göra så mycket annorlunda som ni gör men jag tror att erat bröllop kommer bli väldigt vackert på erat sätt och jag är 100% säker på att ni blir gifta i alla fall.
    Tycker det är kul med bröllop som inte är som alla andra. Och jag håller inte heller hårt på tradionerna.
    Det jag har bestämt så här innan är att jag vill ha min pappa vid min sida när jag går in i kyrkan. Och därför så kommer han och jag att gå in tillsammans. Och så kommer min blivande och hans bestman att stå där framme. Så kommer mina tärnor att gå framför mig in.. tillsammans med våran brudnäbb(dotter)
    Madam Mim skrev 2008-10-17 13:51:21 följande:

Här är ett par som ska sätta sina egna traditioner och göra som vi vill. Med respekt till kyrkan så skall därför vår vigsel ske utomhus. Min kille vill inte ha skor på sig, inte heller slips eller fluga. Vi hatar tårta så vi ska bjuda på ben and jerrys. Många av min vänner gillar inte Champagne så vi ska bjuda på en drink. Sen så ska vi inte sitta vid något honnörsbordet utan sitta bland våra bästa vänner. Funderas på att göra massa andra otradionella grejer. Som att ha en döskalle-brouch på min klänning. Jag är helt övertygad att vi blir gifta ändå. Förlåt TS att jag stal din tråd, men min poäng är att gör som ni vill.
  • pandis81

hihihi ja varför inte. hade väl varit en rolig idé
    ska man ha det i naturen så kan man väl slå på stort direkt eller hur.
    det lättar säkert upp stämningen i alla fall
    låter lite kul faktiskt. eller varför inte rida på en ko in

Madam Mim skrev 2008-10-17 14:20:36 följande:

Det låter super! Tror att ni också lyckas bli gifta trots detta arrangemang. Tror du man blir gift om man går en med en ko? Vi kommer att ha en kohage i närheten. Det borde lätta upp stämningen i alla fall.
  • pandis81

hihihihi ja det var en kul idé
    du får fråga honom vad han tycker. kanske går att ordna eftersom ni ska gifta er så nära en kohage så hade det ju varit lite latjo.
    men jag undrar lite hur det ska gå till kossor brukar ju inte direkt vara så tama att man kan rida på dom. och hur ska ni gå framåt så att den inte tvärstannar på altar gången..

kanske är smartare att leda in en ko. om inte din blivande vill leda in kossan med dig på..

• pandis81

jag tror att ni kommer att bli gifta vad ni än hittar på,,,

men du kanske ska gå och leda kossan och så sitter din blivande man på kossan.

• pandis81

Jag är så enig med dig.
    Jag är så glad att min pappa och jag ska gå altargången tillsammans. Jag skulle inte vilja gifta mig om jag inte fick ha pappa vid min sida. Men vi har ett speciellt förhållande till varandra det har liksom alltid varit han och jag då min mamma inte fanns med i bilden då jag var liten. Så jag vill verkligen honom med mig.
    Och jag har en sån full respekt för min far.

Ja det var lite roliga idéer. Du får prata med din m2b jag hade tagit den sista i så fall. Att du leder in honom på en kossa. Hade varit underbart att se. ÅÅÅÅ du måste skicka mig bilder sen när det väl har ägt rum.

Nu ska jag göra ordning lite på jobbet. jag slutar nämligen kl 15 då får jag helg.. jiippppiiii

Madam Mim skrev 2008-10-17 14:37:26 följande:

Allvarligt talat så är jag sååå less på alla måsten och förbud. BT handlar snart bara om det. Tex brudöverlämning. Det går inte att gå in på en tråd snart utan att folk tjafsar om brudöverlämning. Tänk om alla dom var lika engagerade i världsvälten tex.
  • pandis81

Det gör inget jag är så less på alla tradioner och saker man får göra och inte göra det var därför jag startade tråden för att få reda på varför det är så många som säger att en tärna inte får vara gift. men jag fick svar på det ganska snabbt att det var gamla skrock traditioner som låg bakom det också. och det är verkligen många som inte vill följa sånna bara för att det just är en gammal skrock att det inte skulle vara så.

jag vill skapa mitt bröllop så att det blir som jag vill och som min m2b vill att det ska vara. Jag vill ha dom personerna som betyder mest för mig runt omkring mig den dagen, allt från barn till gamla tanter.

Och en av mina tärnor är gift men det skiter jag blanka fan i för jag vill ha henne vid min sida. det är en av dom jag pratar mest med, min dotters gudmor. Jag har inte så många nära och kära kvar. därför är det här så viktigt för mig.

Lite därför också jag startade tråden att jag ville visa att det finns bröllop som inte är byggt på bara traditioner utan som är byggt och planerat på hur vi som brudpar vill ha det.

Så det gör inget att vi byter samtals ämne för jag har ändå redan fått svar på det. Nu är det kul att bara spåna i roliga idéer .
    Nu ska jag gå hem och hämta min troll unge på dagis och sen ska vi åka och träffa min m2b på hans jobb och så ska vi handla lite. Sen ska vi ha en mysig helg tillsammans.

Madam Mim skrev 2008-10-17 14:47:18 följande:

Förlåt TS! Vi pratar om helt andra saker här inne än din fråga. Jag ber om ursäkt.
  • pandis81

Du får också ha en jättefin och mysig helg.

Madam Mim skrev 2008-10-17 15:00:58 följande:

Ha en super mysig och trevlig helg!
Svar på tråden Varför bör inte tärnor vara gifta??