• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Pentan

I dag måndag den 20/10 är min åttonde dag på renkur.
    Har gått ned under dessa dagar 6,3 kg! Är jätteglad för det!

Ska ned ytterligare 17,7 kg. Tänkte gå på ren kur sammanlagt 3 veckor sen kombinera 3 veckor. Sen när jag är klar med det ska jag omvärdera läget och se vad jag väger då och om jag ska fortsätta på ren eller kombi kur.

• Pentan

Härligt!! Hur länge har det tagit för dig att bli av med de 10 kg?

• Pentan

Vad härligt att du sätter igång!! Bra jobbat!!
    Jag kör ren kur nu, endast tre soppor om dagen. Men när jag går på kombi blir det 2-3 soppor (även om man ska ta 3) och sen kött, fågel, skaldjur, ägg och mycket lite grönsaker - då endast sådana som växer ovan jord och oftas bara gröna (gurka, sallad, brocoli, spenat)

lönnsjö skrev 2008-10-20 20:39:30 följande:
    Hej!Jag ska börja med cambridge imorgon. Har 20-25kg att gå ner. Vad äter ni när ni kör kombikur? Alla tre påsarna och 2 mål vanlig mat eller bara frukt och grönt? Tips!! Har försökt Cambridge tidigare men motivationen sviker. Vill verkligen klara detta nu. Tänker ta en vecka åt gången. Tycker det är svårast på kvällarna. Tränar eller motionerar ni något samtidigt?
  • Pentan

Ca 0,5 till 2 kg. Så har det legat för mig, naturligtvis mer första veckan då man förlorar mycket vatten, kan bli upp till en 5 kg.

lönnsjö skrev 2008-10-20 20:52:55 följande:
    Ja men det låter ju toppen. Hur mycket går man ner i veckan med kombi kur? Har inte bestämt mig än för vilket jag ska köra
  • Pentan

Dag 9 på ren kur, minus 6,7 kg so far! Mycket vatten som lämnar kroppen så här i början, men det märks i kläderna lite!

• Pentan

Låter bra! Kör på!!

Mikes bride skrev 2008-10-21 11:55:04 följande:

Jag har alternerat med ren kur och kombi i ca 10 dgr åt gången.Jag innbillar mig att kroppen hinner "landa" bra då. Har inte varit nitisk när jag kört kombi och jag skulle gissa att ajg gått ner 1kg i veckan i snitt på det viset.Känns sunt och bra för mig
  • Pentan

Härligt, då har vi en lång resa att ta tillsammans då!! Blir alltid lättare om man känner stöd från fler i samma sits!

student73 skrev 2008-10-21 08:54:27 följande:
    HejJag hänger också på denna tråd då jag börjar med ren kur idag. Min start vikt är 99,8 kg. Mitt mål är att gå på ren kur i 10 veckor, men jag får se hur jag mår under kuren.Min mål vikt är 65 kg, så jag har en lång resa framför mig.Hoppas att det går bra för er andra.
  • Pentan

Tack!
    Det krävs en del av en för att gå på kur, kombinerad eller ren. Men det jag märker mest är att jag är INTE hungrig, så hungern är inte problemet. Utan det sitter i HUVUDET, man är så rotad i sina vanor och möster. Vad man förknippar mat med och vilket förhållande man har till det. Jag måste verkligen slåss mot mina demoner i huvudet, inte den kurrande magen!

Chapel of Love skrev 2008-10-21 12:51:07 följande:

måste bara säga guuuuud vad ni är duktiga
  • Pentan

Dag 10 ren kur

Startade på 104 kg och väger i dag 97,0 kg!! Sååå glad!!!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!