• gottelina

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Hej!
    Hänger på här. Jag började på ren kur förra måndagen. I lördags åt jag middag på kvällen och i söndags åt jag också middag för då var det ju fars dag. Till i söndags morse hade jag gått ner exakt 4 kg. Kollade idag och har lagt på mig 0,3 igen. Det är väl en del av vätskan man tappar i början tror jag. Från igår kör jag fullt ut igen och det ska jag göra fram till Fredag kväll. Då ska jag ha 22 personer på fest här hemma med mat och allt. Detta har varit bestämt sen innan jag började camebridga så det får jag ta. fixar inte att sitta och titta på när alla de andra äter. Får väl välja smart helt enkelt och sen ta upp kampen igen dagen efter.Lycka till alla!!!

• gottelina

eems: Jo visst syns det. Detta är andra gången i år jag använder mig av camebridge. Förra gången var i våras och då pallade jag ren kur i 3 eller 4 dagar (minns inte )Därefter körde jag kombinerat ett tag till. Från Februari till Maj gick jag ner 14 kg. Efter 3 möhippor och ett bröllop så hade jag gått upp 2,5 igen. Mäter mig inte denna gången utan utgår ifrån kläderna. Anmärkningsvärt från förra gången är att jag tappade en hel dm runt överarmarna. Hade jättestora grevinnegirlanger innan. Nu är de bara stora.

• gottelina

eems: Jag hejar på dig! Och alla andra här inne. Go girls!

• gottelina

Lite hysterisk gubbe... asg!

• gottelina

Idag har jag rättat till allt efter helgen + 3 hg till. Skönt.
    Vi får ta ut en timme i veckan till friskvård på betald arbetstid och det brukar jag och en kompis utnyttja. Idag var det dags och så är hon hemma för vård av barn. MEN...jag tog mig i kragen och gick själv. Man får vara glad för det lilla!

• gottelina

Jag är så lycklig. Passerade nästa tiotal idag. Weeeiiiii!!!!! Har nu 1,8 kg kvar till nästa mål och två veckor på mig. Känns som att jag kommer att klara det. *klappar mig själv på axeln*

• gottelina

Min konsulent som är tandsköterska insisterade på tuggummi. Man blir lätt lite munntorr och det mår inte tänderna bra av. Dessutom doftar inte andedräkten hallon precis när man går på ren kur. Nu senast körde jag nästan 4 veckor på ren kur men när jag kom till min tandhygienist så vart hon inte helt nöjd. Tandköttet mådde inte så bra. Menar inte att skrämma någon eller fördärva för någon men jag tror att det som står i papprena att man inte ska köra längre än 3 veckor på ren kur om man inte står under läkarkontroll, är nog inte dumt. Min kropp tog en hel del stryk på slutet. Blåsor i munnen och dunderförkyld blev jag och jag blir aldrig ens lite snorig i vanliga fall. Nu hade jag inte röst på 1,5 veckor.

Heloise skrev 2009-01-02 16:37:14 följande:
    tänkte bara fråga en sak lite snabbt eftersom jag inte kan titta igenom all trådarna( på jobbet) är tuggummi/ typ halstabletter ok?
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!