• Heloise

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Hej hej har precis börjat idag med shakes( fast inte CK men ska gå över till dem så fort jag gjort slut på det jag har hemma)
    Min m2b ska faktiskt köra en runda han med.
    Börjar med ren kur så får vi se hur länge jag pallar, men kan vara tjurig så det ska väl gå bra (hoppas jag) Ni verkar vara ett härligt gäng så jag hoppas det är ok att jag hänger med er och fiskar efter tips råd och stöd

• Heloise

Jag var tvungen att ligga i badet i 1 timme igår för jag frös så hemskt; men men får väl jobba mig varm på jobbet ;-p

• Heloise

tänkte bara fråga en sak lite snabbt eftersom jag inte kan titta igenom all trådarna( på jobbet) är tuggummi/ typ halstabletter ok?

• Heloise

pga av lite miss i planeringen så har jag gått på kombinerad kur fre-sön( pucko jag glömde att vi var bortbjudna till vänner vi nästan aldrig träffar eftersom de flackar och far) så jag börjar om på ren kur i morron ist!!
    Usch jag måste gå ner massor men har tänkt ta det i etapper; först 6 v ren kur sen kombinerad ngn vecka för att gå över på ren kur igen( fyller 30 om 6 dryga veckor och ska till Sthlm den helgen med goda vänner, god mat, hotell och AC/DC) sen ska jag ha 30 års fest och direkt efter fyller gudsonen 1 men sen är det fest klart ett par veckor och då passar en sväng till med ren kur bra. Klart jag kan säga nej men hade tänkt fösöka hålla mig under radarn eftersom" alla "har så många åsikter jämt.
    Motionscyklar 1 mil varje dag( raskt tempo), gillar att gå men det är lite kallt och dåligt sandat just nu.
    Kommer säkert att behöva massor med stöd och råd men är glad att ni verkar vara härliga tjejer!
    7 månader kvar till dum-dum-dhummm

• Heloise

hmm so far so good men inte så jätelägligt att jobba i chark( inte hela tiden men ansvarar för den delen) skiva rostbiff och sniffa som en hund usch!!! Bara tänka på nått annat den där fina bilden jag hittade på mitt frikort tex mmmmmm

• Heloise

Jaha då har det gått en vecka drygt och jag skulle väl överdriva om jag sa att jag mår kanonbra men det går; har övergått till kombinerad kur igen, kanske inte så mkt för att jag inte klarade av det men jag blir så j-vla tjurig och irriterad att jag gör mig själv illamående. Så jag äter 2 påsar och ett mål mat( magert)men håller mig enbart till ett mål mat, dvs inge mellanmål, inge frukt osv.
    Är det möjligt att vara i ketos ändå? Jag känner själv att jag luktar hmm etanol eller nått och min m2b sa det igår( inte så himla kul)dessutom är jag otroligt pigg trots att jag inte kunnat sova ordentligt på ett par dagar och inte så speciellt hungrig. Jag fryser hela tiden och kommer snart nöta ut badkaret.
    Jag var ute på en långpromend igår men det var inte så smart för jag fick "blodsocker"fall eller vad man ska kalla det och tuppade av i badrummet. Tror jag ska gå kortare nästa ggr
    Har inte vågat väga mig eftersom jag kommer få ett frispel om jag inte gått ner( fast jag är ganska övertygad om det)
    Det är iaf en inspiration att se hur duktiga ni andra är!

• Heloise

Jag uppbådade lite mod och vägde mig i dag och jag har gått ner 2.5 kg på en vecka (kombinerad kur)

• Heloise

fast det verkar ju råda olika åsikter om tuggummi, ngn sa till mig här att det var ok, för i ärlighetens namn så borde det ju vara det om du får mixa soppor med cola light och ha sötningsmedel i kaffet( eftersom tuggummit oxå är sockerfritt), bara en tanke.
    Men jag vet inte, har som sagt var hört olika.

• Heloise

Ja som sagt var jag vet inte det var ThisIsMeNow som skrev att hennes konsulent sa att det var ok och hon gick på ren kur.
    Men som sagt var jag går inte på ren kur så mig spelar det ingen roll

1augusti2009 skrev 2009-01-13 14:12:28 följande:
    Kolla in www.cambridgekuren.seTuggumi är nej nej under renkur. Man åker ut Ketosen (Fettförbränningsstadiet) Det handlar inte bara om det du får i dig utan även om själva tuggandet.Jag är inte rätt å förklara, det gör min konsulent bättre, www.finfinform.seMen jag har märkt att de som kör själva och handlar tex på nätet har andra riktlinjer än de som ahr en konsulent.Kämpa på nu alla där ute
  • Heloise

Väldigt underligt dessutom skulle jag vilja se lite forskningsmaterial på hur tuggandet skulle påverka?
    Jag menar tufft för de som gnisslar tänder på nätterna

Pentan skrev 2009-01-13 16:55:30 följande:
    Ursäkta med gå in där och kolla hennes svar i forumet till höger "Dricka till ren kur" Tycker jag är ett konstigt sätt att resoner.
  • Heloise

Jag har en fråga; jag fick mens i går och det är ju inte konstigt om det inte vore så att jag A:inte har mens, eller har iaf inte haft på 8 år( hormonspiral) och B: helt fel tid( brukar ha ägglossning runt 12-13-14 sådär, känner av ägglossningen men blöder inte. Förutom igår då när det var syndflods varning(sry om TMI) måste ju vara shake'sen, som rubbar ngt eller?
    Inte för att det gör ngt men jag kan lova att man blir chockad har liksom glömt hur det är haha. Tänkte bara hör om ngn annan upplevt ngr rubbningar i cykeln.

• Heloise

oj vad duktiga ni är; bra jobbat tjejer!!! Jag har trälat på med kombinerad kur, men ska gå över till ren kur eller har gått över idag faktiskt. Har gått ner 4 kg på 2 veckor på kombinerad kur. Ska till sthlm och bo på hotell samt se AC/DC om en månad tänkte försöka hålla ren kur tills dess.
    Ni ger mig iaf hopp om att det går

• Heloise

nää faktiskt inte det går bra, jag håller mig till en måltid med lite kolhydrater. Min bästa vän är läkare och hon rekomenderade mig att börja med kombkur, för att det inte skulle bli sådant drastiskt steg( för mig alltså) och nu har jag kommit ifrån det här med att äta lite grann och är inte alls lika hungrig längre, men det är klart jag vaknar ibland av att jag är så jäkla hungrig och jag blir väldigt grining på jobbet men ett par koppar te senare och en shake så mår jag bra. Ni är iaf jätteduktiga!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!