• 1augusti2009

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Hej,
    Jag är ny här

Ska gifta mig i augusti och drömmer om att komma i bröllopsklänningen.

Startade med CK den 5/1 och hade veckovägning idag.
    -5 kg på första veckan =) SÅÅÅ glad!
    Har köpt för en vecka till och är motiverad till topp.

Går på ren kur!

Kämpa på/
    1augusti2009

• 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-11 22:37:25 följande:
    Välkommen 1augusti2009!!Wow vilken start, grattis!!Har du mycket du vill/behöver gå ner? mål?Hur lång e du och vad vägde du in dig på?Ska bli kul att följa dig!
    TACK!

Vägde in mig på 115.3 och är 167cm. Tanken är väl att jag skulle vilja nå 70 kg till bröllopet, men vet inte om det är för mkt? 40 kilo kvar!

Kör du oxå?
  • 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-11 22:01:40 följande:
    Jag hade visserligen aldrig skrivit ut det heller men nu är det så bra att Elite (samt andra högklassiska hotell) har väldigt hög säkerhet på vilka som kommer in och ut ur hotellet. T.ex så kan du aldrig komma upp till ngt annat än baren/restaurangen och om du är gäst (boende) så kan du bara komma in på DIN våning och ingen annan (förutom rest och bar så klart).Nu säger visserligen inte Pentan att hon åker den 29e utan bara att hon ska vara klar med sin kur då men visst, lite håller jag med dig cbk09
    Såg nu på ett annat inlägg du hade skrivit Har du mkt kvar?
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-12 10:44:19 följande:
    1augusti2009Ja, jag går oxå på ren kur, är inne på min tionde dag.Ska du gå på ren kur tills du nått ditt mål?Eller kanske till en viss vikt och sen kombinerad resten?Om man räknar lugnt på det så klarar du ditt mål om du i snitt går ner 1,5kg i veckan (blir -43,5kg) tills slutet av Juli.Och det är ju inga problem. Sen påverkas viktnedgången av motionsform oxå, styrketränar du tex tre ggr i veckan så går du kanske inte ner så mycket på vågen men på måttbandet krymper det. Har du funderat på någon motionsform? och hur ofta du ska motionera? För mig är det bara promenader som gäller än så länge, ska ta det lugnt den här veckan oxå sen köra igång med något, blir antagligen simmning först och sen gymmet för min del.Vad har du för delmål på vägen? några belöningar?
    Tanken är väl renkur så länge jag orkar å jag sk aorka länge
    Mina delmål är varje vecka, köper nya soppor varje gång jag är in och väger mig.
    Belönade mig denna vecka med nya vårgardiner efter julen, men det blev dyra -5 kilon, sen kanske det blir, bio, eller ngt lite nytt.
    Ja motion, har legat med influensan hela veckan och börja bli bättre, så fort den är helt borta ska jag börja med stavgång och komma igång jympa varje onsdag.
    Simmning lät ju bra för hela kroppen.
    Åhhh visst e vi duktiga
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-12 11:05:59 följande:
    1augusti2009Hehe glömde skriva, jag har ca 20kg jag vill gå ner med Cambridge. Räknar med att jag går ju upp ett par kg när vattnet fylls på igen. Sen e de ju det här med träning o så, väger hellre "mer" och är fastare(muskler) än mindre o slappare. Så jag kanske inte alls behöver gå ner 20. Ska försöka att hålla mig till måttbandet så gått det går, men nu i början när där är så mycket att ta av är det ju kul att se resultat på vågen =)Jag väger mig förresten på apoteket (kostar 40kr), deras våg är verkligen super!!Den räknar ut BMI, hur många % som är fett och hur många % som är muskler och en massa annat.Så sparar jag det här "kvittot" jag får ut och kan jämföra det med nästa gång jag går dit.
    Smart, visste inte att de hade våg på Apoteket.
    Jag fick ett sånt kvitto första ggn jag skrev in mig hos min konsulent, ska bli kul och jämföra nästa gång!
  • 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-12 11:15:02 följande:
    Startade för ngr år sedan på 106+ och gick ner till 84 men sedan orkade jag inte ta tag i det ordentligt igen... (Höll dock vikten ) Så nu efter 1 vecka väger jag 80.0 och vill helst ner till 63 kg (tror jag, jag kanske ångrar mig på vägen) Ska du köra ren kur tills du ska gifta dig/når 70 kg?
    Hoppas på så länge som möjligt, ajg vill ju nå minst de där 70 kilorna
  • 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-12 11:27:18 följande:
    Välkomna alla som kör någon slags pulverdiet säger jag ----------------------------------- ------------------------------Har förresten kommit på vad jag och killen ska göra som belöning när vi gått i målvikt! Vi ska rida islandshäst! Även om det är ytterst ovanligt så finns det hästar som orkar bära 100 kg (ännu ovanligare men finns också -110kg) VIll ju INTE belasta hästarna till max. Om min m2b inte skulle nå under 100 får vi hitta en ryttutflykt med nordsvenskar eller liknande
    Låter som en rolig belöning
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-12 19:05:34 följande:
    Någon som vet om det är okej att dricka samarin när man går på ren kur?Vill ju inte gå ur ketosen.
    Alvedon och Ipren går ju bra så Samarin borde ju... men vet inte säkert
  • 1augusti2009
    MilosMamma skrev 2009-01-12 20:50:27 följande:
    Här vart det kycklingsoppa till kvällsmat, ni då?
    För mig blev det en sen kakao mintsmak drink till tv:n med sambon sittande bredvid och knapra på pommes å kykling å fetbea...

Men det gick!!!

Sov gott, och tänk att ännu en dag har gått
  • 1augusti2009
    Pentan skrev 2009-01-13 08:05:29 följande:
    Dag 13, start 99,0 - nu 91,6!!Så glad för att det går så bra!Har ett enormt stöd i min sambo, han har stenkoll på mig och mina soppor och mitt vattenintag. Mår jag dåligt och är trött så tar han över allt- barn, matlagning, nattning osv... Skulle INTE klara mig utan honom!!
    Åhhh vad duktig du är
    Skönt med att sambon ställer upp till 100 %
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!