cbk09 skrev 2009-01-12 10:44:19 följande:
1augusti2009Ja, jag går oxå på ren kur, är inne på min tionde dag.Ska du gå på ren kur tills du nått ditt mål?Eller kanske till en viss vikt och sen kombinerad resten?Om man räknar lugnt på det så klarar du ditt mål om du i snitt går ner 1,5kg i veckan (blir -43,5kg) tills slutet av Juli.Och det är ju inga problem. Sen påverkas viktnedgången av motionsform oxå, styrketränar du tex tre ggr i veckan så går du kanske inte ner så mycket på vågen men på måttbandet krymper det. Har du funderat på någon motionsform? och hur ofta du ska motionera? För mig är det bara promenader som gäller än så länge, ska ta det lugnt den här veckan oxå sen köra igång med något, blir antagligen simmning först och sen gymmet för min del.Vad har du för delmål på vägen? några belöningar?
Tanken är väl renkur så länge jag orkar å jag sk aorka länge
Mina delmål är varje vecka, köper nya soppor varje gång jag är in och väger mig.
Belönade mig denna vecka med nya vårgardiner efter julen, men det blev dyra -5 kilon, sen kanske det blir, bio, eller ngt lite nytt.
Ja motion, har legat med influensan hela veckan och börja bli bättre, så fort den är helt borta ska jag börja med stavgång och komma igång jympa varje onsdag.
Simmning lät ju bra för hela kroppen.
Åhhh visst e vi duktiga