• Mikabella

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Hej bönor. Vad duktiga ni är. Får jag vara med?

Jag äter inte Cambridge så mycket för att gå ner i vikt, förlorar inte mer än 1 kg eller så på en vecka... men har upptäckt att om jag byter något mål per dag och kör en renkur var 3 månad så mår min annars såååå dåliga, jästa, smärtsamt värkade mage så mycket bättre och svullnad o smärta förvinner. Blir sen en "detox" som rensar ut allt mina tarmar o mage inte klarar av att bearbeta

Ska köra en kur nu med start på måndg tror jag. Svårt att få in en helt veckas renkur när nästan alla helger är uppbokade...Nästan allt socialt umgänge kretar ju kring mat! Har aldrig tänkt på det innan.

Jag kör på "nolltolerans" när jag kör mina renkurer, dvs bara de 3 pulvermålen, vatten och the. Startar varje dag med en stark espresso o minst 30 min motion. Tror på att undvika alla sorters "sötfällor" o på så sätt inte bara gå ner i vikt utan även "avgiftas" o få bort sockersuget.

• Mikabella

Måste tillägga att ni som går mer än 1 vecka är hjältar! Verkligen sååååå duktigt av er! En stor styrkekramar till er allihopa!

• Mikabella

Wii är sååå roligt! Wii fit ska ju tydligen vara framgångssagan då Angelina Jolie nyligen skulle bli av med graviditetskilona...Hmmm hon måste dock ha spelat så mycket att hon inte hann äta så smal som hon gensat blivit igen....

MilosMamma skrev 2009-01-16 13:58:14 följande:
    Idag mår jag sååå mycket bättre började på 96(!!!) kg i Måndags och idag väger jag 91 :DBlir en långpromenix sen när m2b kommer hem, sen ska vi in o köpa en varsin laptop i helgen och nintendo wii med sport och wii fit spelen =D
  • Mikabella

Jag brukar faktiskt oxå dricka Metho o tycker den funkar bra. Mina tips gäller nog mest maten man äter upptill...Jag brukar tänka på följande...

Äta mycket grönsaker, frukt och bär. Även torkad frukt.

Kolhydrater får jag från quinoa, råris, fullkornspasta, dinkel, bulgur och bovete, o självklart undvikare jag all "vit" mat ex. potatis, ris, pasta och vetemjöl.

Fett är VIKTIGT, men tänk på att få det från produkter som oliv-, raps- och sesamolja.

Nyttiga proteinkällor är tex. ostsorter som feta, chèvre, halloumi. Tofu, bönor, linser och ärter är oxå bra.

Alla naturella nötter ? inte saltade eller rostade ? och fröer som tex. sostade pumpa o solrosfrön.

Dricker MASSOR av tee, grönt te, rött te, vatten. Lite extra vitaminer får du genom att dricka färslpressad jos! OBS! ej köp i butik med tillsatt socker!

Hoppas jag kunde inspirera lite iaf

Tack för välkomnandet!

cbk09 skrev 2009-01-16 21:09:10 följande:
    MikabellaVilken sort(märke)detox använder du?Och hur länge tar du den? I vilken form? Jag brukar detoxa 4 ggr/år med Metho draine, jag är nöjd med den produkten men tänkte att det kanske finns nån annan som är bättre...Och självklart välkommen hit!!
  • Mikabella

Lägger till en liten undvik lista...

Kaffe och svart te
    Salt och socker
    Smör, margarin
    Mjölkprodukter (utom fet yoghurt som turkisk/grekisk yoghurt)
    Vitt mjöl
    Hel- och halvfabrikat tex. korv, micromat, snabbmat.
    Nikotin
    Alkohol
    Värktabletter

Börjar på ren kur imorgon...Hinner aldrig få en en hel vecka! grrr. Tror ni det är någon ide att köra renkur med start imorgon om man vet att man "måste" äta på lördag? Min man fyller 30 år o hans familj kommer hitresande för födelsefest. Ska såklart hålla mig lite, undvika vinet och hoppa efterrätten. Blir 1-2 pilgrimsmusslor, hälleflundra med potatisbakelse och grönsaksragu...Inte så kolhydratrik mat....Vad tror ni?

Fortsätter såklart kuren direkt på söndag morgon...Hur många dagar till ska jag köra? 5+3?

• Mikabella

Oki. Tack. Är så svårt att veta. Vill "bara" tappa 2-3 kg o då borde väl 8 dagar räcka? Ush tycker det är lite svårt, men tycker samtidigt att det är (oki ni kan få slå mig ) skönt att gå på renkur Håller mig dock till 7-10 dagar. Är impad av er som kör flera veckor!!!!! Ni är grymma!
    Ska ta till mig dina tips, äta bara musslorna och fisken och "ovanjords"-grönsaker. No potatis och god sås Men men...Vill man bli fina OCH må bra så får man lida lite pin

Tack.

Tokstolla skrev 2009-01-19 10:48:18 följande:
    Tja, du lär precis hamna i ketos. Och om du verkligen tänker på att utesluta kcal från kolhydrater kommer resan tillbaks till ketos vara lätt som en plätt. Hade du "bara" tänkt köra 8 dagar?
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!