• 1augusti2009

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Kolla in www.cambridgekuren.se

Tuggumi är nej nej under renkur. Man åker ut Ketosen (Fettförbränningsstadiet) Det handlar inte bara om det du får i dig utan även om själva tuggandet.

Jag är inte rätt å förklara, det gör min konsulent bättre, www.finfinform.se

Men jag har märkt att de som kör själva och handlar tex på nätet har andra riktlinjer än de som ahr en konsulent.

Kämpa på nu alla där ute

• 1augusti2009

Jag har tänkt att gå så länge som möjligt, är ju inne på vecka 2 nu så det är MÅNGA veckor kvar för det finns ca 38kg kvar

• 1augusti2009

Shit vad min konsulent har upprört många här inne.
    Känner mig helt förvirrad, man tror ju att de ska veta vad de pratar om...
    Läste vad din Tokstolla: m2b skrev om att han dricker cola light... jag skulle kunna döda för ett glas.. då jag drack ca 1 1/2 liter om dagen innan jag började med ren kur.

De lär ju iaf ha sina uppdrag genom Cambridge och ska tydligen vara utbildade... Varför kollar ingen upp att de verkligen lär ut deras filosofi rätt?

TYCKER DET ÄR SKIT...

Jag har betalt en massa och är nu inskriven där... Och träffar henne 1 gång i veckan när jag väger mig och köper nya påsar.
    Känns ju som att jag inte kan lite på det hon säger

Tråkigt att vissa inte är vad de utgör sig att vara...

• 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-14 22:33:10 följande:
    1augusti2009Denna gången på cambridge dricker jag än så länge bara vatten, nån gång händer det att jag tar ett glas mineralvatten oxå, det dämpar hungern lite.Men i höstas när jag gick på ren kur drack jag en 33cl ColaZero(tycker den är godare än light)var/varannan dag och jag var ändå i ketos. Ska köpa hem några burkar ColaZero i veckan, har varit en räddning för mig när man är riktigt sötsugen, lite lyxigt oxå när man kurar =)Så prova försiktigt med ett glas och kolla av med stickorna, tror inte det ska vara några problem.Jag hade oxå en puckad konsulent som inte hade en aning om vad hon pratade om så jag slutade gå till henne. Du kanske kan byta konsulent?Jag beställer mina soppor på nätet och väger mig på Apoteket(skitbra våg, om du missat vad som skrevs för nån dag sen).Och undrar jag över något så ringer jag Lena Willume på viktklubben, hon e super!(beställer mina soppor av henne oxå).Lycka till!!*styrkekram*
    TACK för peppningen!
  • 1augusti2009

Fy fasiken vad det kan smaka skit i munnen, speciellt efter varje shake...

Drar mig för att ta en soppa när jag vet att efter sista klunken kommer smaken.

Inte vanlig skitsmak utan ngt helt galet var det smakar pyton.

Känner ngn likadant, har provat med mintpastillerna men det hjälper ju bara ngr sekunder medans man suger på dem.

• 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-16 09:29:19 följande:
    Alternvattnet: Nej, jag äter inga soppor alls egentligen. Bara shakes. Det var inte min grej med varma soppor men de finns de här inne som tycker de är goda Pidis: Hej! Skönt med en rivstart eller hur? Vad äter/dricker du för diet?Pentan: Jo, vi har sett det. Det roliga är att det längre inte går att svara på hennes forum. Man kan inte ens bli registrerad medlem. Tror hon är rädd nu faktiskt... Enligt vår uppfattning här hemma så tycker vi att hon borde veta vad det finns i cola ligth OCH om hon INTE vet det sedan innan, TA REDA PÅ DET!!! Många lightdrycker gör CB-resan extremt mycket lättare för de flesta användare och hon borde veta vad de vanligaste innehåller.För övrigt tycker vi hon svarar sina kunder väldigt knepigt och vi ska prata med vår konsulent idag om henne. Kanske vore bra om hon hade mer kunskap och kost överhuvudtaget.
    Hej!
    Kan inte du berätta vad din konsulent tycker säger om frågan...
    Och vad hon anser om att dricka light produkter till ren kur.

Tog mig ett glas med vatten imorse och hade i lite päronfunliht i... ÅHHHHHHHHHHHH vad gott
  • 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-16 10:13:39 följande:
    Det är klart jag ska dela med mig av vår konversation. Jag ska fråga om funlight, sprite zero, cola light och det där med proteintillägg någon gång i veckan när man verkligen behöver fokus. Vår konsulent är dessutom tränare på sats (eller var- minns inte) så vi ska även fråga hur vi ska göra med träningen. Lovar att komma med en rapport senare under dagen
    Kanoners
  • 1augusti2009
    Lisca skrev 2009-01-17 20:41:59 följande:
    kikar in här.. Ska gifta mig i maj och vikten måste ner helst 30 kg innan dess Är på jakt efter något supereffektivt...
    Hej,

Ska själv gifta mig men i augusti, har ca 40 kvar å hoppas med att hinna gå ner.

Har kört CK i 13 dagar, första veckan -5kg ocha andra veckan får jag veta imorgon.

Kör på du med, kan rekomendera, som de flesta skriver tufft de första dagarna innan hungerkänslorna försviiner, men det är än så länge helt klart värt det
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-17 21:00:49 följande:
    Hur mycket/ofta och vad motionerar ni alla?
    Jag har ingen ork kvar alls, jag som skulle börja med stavgång

Ska fråga min konsulent imorgon vad jag ska göra. Är helt skakis i armarna och känner av när jag reser mig upp häftigt...
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-18 09:03:06 följande:
    Tokstolla. Me tanke på allt vatten jag dricker så kissar man ju stup i kvarten, men annars funkar inte magen speciellt bra :(Va tvungen att använda microlax och fingrarna(med handskar)den tolfte dagen och det gjorde såååå ont... *snyft*.... jag sprack, grät och blödde...:( Fasar för nästa toabesök!!E de bara jag som har problem med magen? (nr2)Tack för peppningen!! :) Behöver jag verkligen!!Du har rätt, jag har klarat fler dagar än många andra, e inne på 16de dagen idag, så jag ska härda ut iaf en vecka till.Men det är som sagt, motivation finns inte när vågen inte rör sig mer neråt....
    Peppning till dig från mig
  • 1augusti2009

Nu har jag precis kommit hem från andra vägningen.
    -2kg till så totalt på 2 veckor är -7kg.

Fasiken känner mig så stolt och någonstans där bak så tror jag lite på nu att jag kankse verkligen kommer att klara det...

Köpt påsar för ännu en vecka till så det är bara å köra hårt.

Mer peppning tillmig och alla andra där ute som behöver det

Kram från mig med...

• 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-18 20:10:33 följande:
    1augusti2009: Bra Jobbat!!!Nu orkar vi andra lite till
    Tack

JAAAAA, vi ska kämpa å kämpa å vi ska grejja det här, eller hur?

Sov gott å kram från mig!
  • 1augusti2009
    Pentan skrev 2009-01-19 07:57:31 följande:
    Dag 19 ren kur - 89,6 kg!!!!!!!!YES!!! Äntligen hurra för mig!!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRASTTIS GRATTIS GRATTIS

Fasiken vad duktig du är

Jag längtar så att spränga 100 gränsen...
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-19 21:20:24 följande:
    TokstollaJa, verkligen en fullträff me räkorna :)Funderar mycket på hur det kommer att gå med vikten efter cambridge....E rädd att jag ska falla tillbaka i gamla mönster igen och börja gå upp... har så svag karaktär när det kommer till mat :((matmissbrukare)Kan inte BARA äte lite, det är liksom allt eller inget.... Vi har ju snackat lite om OP och det håller jag ju på att spara ihop till, e nästan klar. Men är det värt att lägga så mycket pängar på bukplastik och bröst?(88000kr)om man kanske ändå går upp igen??Statistiken och fakta säger ju en del.... har du varit kraftigt överviktig är det inte många som klarar av att hålla den nya vikten.Har läst om många som använt cambridge och fortfarande efter flera år ersätter några måltider varje vecka, vissa varje dag.Så vill jag inte ha det...Någon annan som känner som jag? orolig för hur det kommer gå när mat plötsligt ät tillåten igen?Har läst på lite om sleeve gastrectomy och funderar starkt på det, men då ryker OP-pengarna och jag får börja spara igen.Men sleeve gastrectomy känns verkligen som ett alternativ för mig som lätt tappar kontrollen när det kommer till mat.Någon med tankar? ideer? åsikter?
    Ja usch, har sån ångest att hamna här över 100 igen... För ett par år sedan gick jag ner 30 kilo med VV och höll den vikten drygt 1/2 år, sommaren kom å festerna kom... Sen kom hösten och vintern med mys hemma å sen jul... Ja ni fattar...
    Efter ett par år och höggravid åkte jag in på förlossningen 130 kilo tung (hade varit nere på 67)...
    Så nu 108 kilo så vill jag att de ska sen vara borta för alltid.
    Men varför skulle jag lyckas denna gång när jag hela mitt liv har jojjobantat?
    Jag får helt enkelt tro på mig själv och denna gång ändra mitt beteende för gör jag inte det så kommer det aldrig gå.

Håller tummarna för dig, mig och alla andra där ute att vi ska klara det
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-19 22:28:22 följande:
    Tokstollajag håller absolut med dig om att man måste ändra kost och motionsvanor, det är ju självklart!Men det är så att jag lider av kraftig deppression och har gjort under snart 15år, och vad gör jag då när jag inte mår bra? Jo äter.Jag kommer ju självklart att äta sundare men känner att jag skulle behöva det här "stoppet" vad kommer till mat när jag går ner mig. Jag är 28år och redan sjukpensionär :( (utbränd och kraftig depression)Jag vill och skulle behöva det här som en "backup" när jag går ner mig igen, för det kommer jag göra, e bara en fråga om när och under hur lång tid jag mår skit nästa gång. Sist jag hade en "svacka" gick jag inte utanför dörren på över ett år, vänner och familj handlade och städade.Jag bara mådde skit!!Sov, sov, sov och tröståt.... i massor!!Orkade inget annat.Och jag tänker att när det blir så igen så vill jag va förberedd på det så inte vikten skenar iväg så kraftigt igen. Du kan ju tänka dig själv att du i ett år frossar i mat och choklad men inte rör på dig, bara i lägenheten.Och sen när du börjar må bättre så har du en grym övervikt att ta tag i som suger musten ur mig fullständigt.Känns liksom inte som att där e nåt ljus i tunneln.... :(Förväntar mig inte att någon ska förstå hur jag tänker....Men uppskattar era tankar och funderingar!!
    Vill bara skicka en massa kramar till dig
  • 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-19 23:46:20 följande:
    1augusti och TokstollaTack för kramar och stöd!!Jag vet inte vad det är med mig, känns bara som att allt e på väg utför....Vet ju att jag måste ändra kostvanor och motionera för att hålla vikten, men det är svårt när man går ner sig så pass att man inte ens går utanför dörren.Lider även av kraftiga panikångest attacker och håller mig gärna för mig själv, folksamlingar eller säg bara Ica kan vara rena tortyren när jag mår skit, även nu när jag mår hyfsat är där vissa dagar/veckor jag stänger in mig iaf.Kommer givetvis försöka hålla iaf kosten någerlunda men när man inte mår bra blir det mycket snabb/micro mat och annat onyttigt man trycker i sig.Ser sleeve gastrectomy som en "säkerhet/trygghet" så att man kan hålla sig i NÅGERLUNDA shack när man mår skit.Är trött på att jojo banta, när jag mår dåligt äter jag upp mig och när jag börjar må bättre har jag en kraftig övervikt jag måste ta tag i för jag trivs inte med fetman. Verkligen skitjobbigt!! Suger all kraft man har, och det är inte mycket.... bara undrar när ska jag få må bra?Att inte behöva tänka så mycket på att jag går upp så mycket när jag har mina svackor hade verkligen varit en lättnad.Vill kunna fokusera på annat än oroa mig för vikten, hur jag ser ut.... kunna fokusera på att få lugn och harmoni i själen....Men de kanske e för mycket begärt?Jag vet inte... bara tankar, känslor och funderingar....
    En liten undran, pratar du med någon? Låter som du skulle behöva stöd, terapi, psykolog... Ja det finns alla möjliga vägar, men du måste prata.
    När jag läser det du skriver gör det onte och blir lite rädd för hur dåligt du mår.

Du måste be om hjälp inte bara det med op utan på djupare plan, hoppas du förstår vad jag menar

Nä nu ska jag sussa
    Kram från mig!
  • 1augusti2009
    Pentan skrev 2009-01-20 10:47:15 följande:
    Dag 20 ren kur! Kämpa tjejer, se det långsiktigt - då går det!! Jag har inte en tanke på att ge upp!!! Den 29:e mars är jag klar - inte en dag innan!! P.s tänk när våren kommer och med den alla snygga lätta vårkläder! Då ska det frossas!! I kläder alltså...
    Härligt med pepptalk
  • 1augusti2009
    Tokstolla skrev 2009-01-20 13:29:01 följande:
    Ja, Sthlm, Göteborg... kanske köpenhamn. Får se, det här är mest en testomgång- få kött på benen liksom. Det är ju inte sången som inte är bra nog utan all musikteori samt pianokunskap. Så beroende på hur jag mår med påsarna och vilken nivå av ansträngning jag märker att kroppen tål så äter jag då lite kött eller inte. Få se :)
    Lycka till med operaskolan
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!