cbk09 skrev 2009-01-19 21:20:24 följande:
TokstollaJa, verkligen en fullträff me räkorna :)Funderar mycket på hur det kommer att gå med vikten efter cambridge....E rädd att jag ska falla tillbaka i gamla mönster igen och börja gå upp... har så svag karaktär när det kommer till mat :((matmissbrukare)Kan inte BARA äte lite, det är liksom allt eller inget.... Vi har ju snackat lite om OP och det håller jag ju på att spara ihop till, e nästan klar. Men är det värt att lägga så mycket pängar på bukplastik och bröst?(88000kr)om man kanske ändå går upp igen??Statistiken och fakta säger ju en del.... har du varit kraftigt överviktig är det inte många som klarar av att hålla den nya vikten.Har läst om många som använt cambridge och fortfarande efter flera år ersätter några måltider varje vecka, vissa varje dag.Så vill jag inte ha det...Någon annan som känner som jag? orolig för hur det kommer gå när mat plötsligt ät tillåten igen?Har läst på lite om sleeve gastrectomy och funderar starkt på det, men då ryker OP-pengarna och jag får börja spara igen.Men sleeve gastrectomy känns verkligen som ett alternativ för mig som lätt tappar kontrollen när det kommer till mat.Någon med tankar? ideer? åsikter?
Ja usch, har sån ångest att hamna här över 100 igen... För ett par år sedan gick jag ner 30 kilo med VV och höll den vikten drygt 1/2 år, sommaren kom å festerna kom... Sen kom hösten och vintern med mys hemma å sen jul... Ja ni fattar...
Efter ett par år och höggravid åkte jag in på förlossningen 130 kilo tung (hade varit nere på 67)...
Så nu 108 kilo så vill jag att de ska sen vara borta för alltid.
Men varför skulle jag lyckas denna gång när jag hela mitt liv har jojjobantat?
Jag får helt enkelt tro på mig själv och denna gång ändra mitt beteende för gör jag inte det så kommer det aldrig gå.
Håller tummarna för dig, mig och alla andra där ute att vi ska klara det