• cbk09

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Pentan

Vad duktig du är!!

Grattis!!

• cbk09

Garwin

Hur mycket har du som du vill bli av med?
    Finns en bok du kan köpa som heter "meningen med livet" skriven av Bradley Trevor Greive, ska kosta under hundralappen.
    Jag har samma problem som du, att hålla vikten efteråt. Har jojo-bantat tillräckligt.
    Detta är sista gången jag ska gå ner i vikt. Känner att nu får det vara nog!!!
    Har själv inte läst boken men har en kompis som rekommenderade den, jag ska själv köpa den-

Jag önskar dig all lycka!!

• cbk09

Önskebrunnen
    Jag e rökare o kan sä att tyvärr röker jag mycket mer nu, har blivit ett substitut till at stoppa mat i munnen :(

Grawin
    Va kul med någon mer som är på exakt samma dag som en själv.
    Vägde mig i morse och har gått ner 2,8kg. Inte mycket men det får duga.
    Fryser som en våt hund och e fortfarande rätt seg.
    Hur mår du?

• cbk09

Sorry!
    Garwin skulle där ju stå, inte Grawin.

• cbk09

Hej och välkommen Januari i Lund!!
    I den här länken kan du läsa om en suverän kvinna!!
    Och hon skriver just om att hon skulle på sin sons bröllop och om hur hon gjorde osv.

www.thu.se/cambridgekuren/pia/tankar/index.html

Hoppas du hittar nåt svar på dina frågor!

Kram

• cbk09

Pirado

Välkommen!! =)

Om du känner att du vill äta ett mål mat om dagen så är nog kombinerad kur det bästa för dig.
    Annars gå på ren kur tills du kommit in i ketos(köp stickor på apoteket så du vet till 100%).
    När du kommit i ketos kan du lägga till MAX 100g protein men fortfarande stanna i ketosen. Kolla av med stickorna.

Håll oss gärna uppdaterade om hur det går för dig!

Lycka till!!

• cbk09

Hej Tokstolla!

Vill hälsa både dig och din m2b välkomna!
    Jag började oxå ren kur den 3 januari.
    Vi e faktiskt några stycken i den här tråden nu som började samma datum , desto fler desto roligare att följa varann! =)

• cbk09

*suck*

E inne på min sjunde dag och jag har varit fruktansvärt HUNGRIG hela dagen, redan en halvtimme efter påsarna så skriker magen.
    Har druckit 4,5liter vatten under dagen men det har inte hjälpt, kan omöjligt få i mig mer. Känner mig som en vandrande vattentunna.
    Ringde viktklubben och fick tipset att dricka lite mineralvatten, det ska tydligen hjälpa till att dämpa hungern. Kan säga att det hjälpte inte, tyvärr.

Trodde det skulle vara över nu!!!!
    Jag är 100% säker på att jag är i ketos, har kollat av med stickorna och jag ligger på högsta möjliga.

Så VARFÖR är det så här?
    E ju skit jobbigt!!
    Någon mer än jag som går och är vrålhungrig fast man är i ketos?
    Blir ju inte lättare heller av att det är fredag och resten av familjen äter extra gott.

• cbk09

Tokstolla

Nej jag har inte funderat på att äta lite protein.
    E allt eller inget för mig just nu och vet att jag INTE klarar av att bara äta LITE, tyvärr, men tack för omtanken!!
    Så det är väl bara att stå ut....
    E väl mest besviken, har hört så mycket om att man inte känner någon hunger när man e i ketos, att allt ska bli så mycket lättare då.
    Vissa klarar knappt få i sig den sista påsen för att dom är så mätta sa min konsulent..... What the f*ck ?!!?!??!
    Men jag gör som du, tar en dag i taget och hoppas på det bästa.
    Jag vill gärna ner till 60kg innan jag börjar på kombinerad kur, men känner jag att jag håller på att få frispel pga hungern innan så börjar jag tidigare istället.
    Är ju inte meningen att man ska gå och må dåligt, förhoppningsvis är detta bara en tillfällig svacka.

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!