CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
Har du kollat om du är i ketos?
Eller är det så att du inte har så mycket övervikt?
Vad gäller motion... Tja, inte så mycket som man borde men det är ju så förbaskat kalt ute så jag vill inte ut.
Lite mer än vanligt har jag dock rört mig, men inte mycket.
Viktigare för mig att jag verkligen orkar hålla i kosten ett tag till.
Cbk09
kom på en sak till... Jag är den personen som nästan alltid ligger på viktplatå andra och tredje veckan. Så är det bara.
Tänk att du gått ner 4,5 % av din totala vikt på endast 15 dagar!
Jag har gått ner drygt 5 % så det är inte helt onormalt alls.
Ge kuren några dagar till, nu när du varit så extremt duktig och hållt dig i 15 dagar- Jag tror inte att 50 % av de som försöker klara ren kur i 4 dagar
Cbk09:
Ja, det är vanligt med magproblem. Jag blir också hård men inte i den skalan. (Min m2b däremot har varit helt "vattnig" sedan dag 3). Iaf, det är en möjlighet att du inte går ner så mycket av den anledningen. Du packar din kur som cement.
Hur brukar du gå ner med andra kurer? Ibland är det viktigt att sätta allt i perspektiv mot sina egna förutsättningar. När jag berättade för min konsulent att jag tappat 5 kilo på 2 veckor lät hon jätteförvånad och det är nog så att ditt resultat är väldigt normalt. Jag tror dock att det skulle gå bättre om magen fungerade som den borde. Många testar Vi-siblin. Det är ett receptfritt tarmreglerande medel som är OK vid ren kur. Det är typ som fiber som man löser upp i vatten eller varför inte i sin shake om man vill det. Personligen får jag inte i mig det men det är en bra medicin som man inte blir beroende av om man behöver stå länge på den. CBkuren har dessutom ett eget preparat "Tarm Slim är en tarmreningskur som innehåller 90 tabletter och sträcker sig över 40 dagar. Tarm Slim fungerar som en oral tarmsköljning och ökar dessutom tarmrörelserna utan att fungera som rent laxermedel.
Tarm Slim rensar effektivt tarmarna och även tarmfickor."
Något behöver du verkligen ta om inte magen fungerar
Och ja, du och alla andra här är svinduktiga!
Jag vet att det står att man ska gå ner 1,5-4 kg/vecka MEN jag är realist och vet av egna erfarenheter att det brukar ta mig evigheter på typ viktväktarna trots att jag inte äter fria på något sätt! Ska jag vara ärlig kommer jag nog max tappa 1,2 kilo/vecka i snitt, MAX. Och ja, det är snabbt att tappa 5 kilo /månad.
Är glad och imponerad över ditt beslut om att fortsätta lite till trots att allt är svårt. Du lär kunna bestiga Mount Everest när du är klar med ren kur.
Vad säger ni andra? Motgångar kommer väl vara rena söndagspromenaden efter att vi har klarat av det här!
Hej Cbk09,
Det är precis av den här anledningen jag trodde att tråden skapats. Det är svårt att gå ner i vikt. CB suger verkligen musten ur en med det går fort
*Skrattade högt* När du nämnde att du tappat 20 kilo i höstas. Ja, det är då inte undra på att du tycker det går sakta nu och att din kropp typ tänker " Å NEJ, ska vi tappa vårt lager fett? Den som vi verkligen behöver vid svält? Vi har ju precis varit med om en svältperiod, ska vi ha en till? Nu behöver du järnvilja för du har gjort hälften och känner dig på ett sätt duktig och nöjd men mest för att din kropp behöver lite mer tid på sig att starta och komma i mental balans att du ska klara av det här.
Min konsulent säljer Tarm Slim www.helenaberggren.se/
Såg en hälsokostsida som också hade den. www.vitapost.se/index_vitapost.asp%2Fcrosslink.asp%3Fpage%3Darticle%26gen%3Darticle%26id%3D847
(Hälsokostbutiken ovan är billigare samt att de har en bättre fraktkostnad- 35 kr )
Nu när jag inte lagar mat har jag ju tid att svara på era inlägg mycket mer Det är klart att jag gör vad jag kan då!
Och du cbk09 behövde verkligen inspiration och stöd.
Vad vi är bra som klarar det här