• cbk09

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Det ska jag göra!!

Tack,tack,tack och tack igen!!! :)

• cbk09

undrar vad NI tycker...

Jag fick 33 PT-timmar (personligtränare) i julklapp.
    Har varit och pratat med han jag ska träna med och han undrar hur jag vill lägga upp det, fick olika förslag.
    Skriver ner förslagen han har och vill gärna att ni kommenterar!

Kanske ska skriva att jag till sommaren ska göra en bukplastik, och läkaren vill att man är så "vältränad" som möjligt pga läkningen efteråt.
    Bättre läkning helt enkelt, och med tanke på att jag är rökare och inte kommer kunna sluta till OP så tänkte jag satsa på träningen lite extra.
    Jag VET att det är idiotiskt att röka och att jag borde sluta men nu är det såhär och jag är inte intresserad av några negativa inlägg pga det.

2ggr/v första 3 veckorna, sen 3ggr/v i 9 veckor (12v sammanlagt)
    2ggr/v första 6 veckorna, sen 3ggr/v i 7 veckor (13v sammanlagt)
    2ggr/v första 9 veckorna, sen 3ggr/v i 5 veckor (14v sammanlagt)
    2ggr/v första 12 veckorna, sen 3ggr/v i 3 veckor(15v sammanlagt)

Vilket upplägg tror ni kan va bäst?
    Köra lite längre tid men inte så hårt eller kortare tid och hårdare?
    Blir resultaten desamma oavsett?

SNÄLLA skriv vad NI tycker/tror!!
    Och varför...
    Alltid skönt med ett "andra utlåtande"!!

• cbk09

Pentan

Jag ska oxå göra va brösten :) glömde jag skriva.
    Ska till Dr Peter Cosmo på Citadellkliniken i Landskrona.
    Är en bit att åka (2,5timme) men gör inget eftersom jag blir hämtad efteråt.
    Valde honom för att min syster har gjort ve brösten hos honom och hon är supernöjd, verkligen jättefina bröst!!
    Och två av mina vänner har gjort en bukplastik hos honom, dom är oxå nöjda!
    Bemötandet från Dr Peter Cosmo med personal va helt otroligt bra har dom alla tre sagt, så det känns mest logiskt för mig att gå till honom.

Tokstolla

Det du skriver om att vänja sig vid att gå till gymmet själv och så har du helt rätt i, e svårt och kan nog va en bra ide att ha PT 2ggr/v och försöka ta nåt pass själv med tiden, utöka liksom...
    Jo, jag ska dra ner på rökningen till OP, men först är det 100% på vikten som gäller, bara det är ju jättejobbigt!!
    Man ska komma igång och vänja sig vid motion, lära sig äta rätt(efter cambridge), tänka annorlunda för att inte trilla tillbaks i gamla mönster.
    Det är inte speciellt lätt.
    Hade jag orkat ta både rökningen och vikten sammtidigt så hade jag gjort det.
    Men så stark är jag inte, tyvärr!
    Vem vet.... i slutet på våren kanske jag känner att jag vill vänta med OP till höst/vinter för att försöka få bukt med rökningen men det får jag ta då.
    Vill bara INTE gå en sommar till och må dåligt pga min kropp!!

Tack för omtanken!!

• cbk09

Tokstolla

Just nu har jag inga frågor, har pepprat syrran och polarna med frågor så det blöder ur öronen på dom, har även läst allt jag kommit över!!
    Men skit bra att veta att jag kan fråga dig oxå :)

Tror det är en bra ide att vänta med bukplastik tills man är klar med graviditeter, är liksom inte lönt att göra den innan, inte bara för hudbristningarna utan oxå för magmusklerna.
    Dom töjs ju ut igen dom oxå medans man är gravid.

Du har gjort ve brösten... undrar du inte om du kommer få "fixa" till dom sen igen?
    Menar 45kg lär ju märkas på brösten oxå, jag har gått ner 20 och det märks redan att dom blivit slappare.
    Har aldrig haft komplex för mina bröst förrens nu, innan jag gick upp i vikt va jag nöjd men det är ju nu när man har varit uppe i nästan 100kg och är på väg ner igen som man ser skillnad, huden har blivit slapp och uttänjd.
    Fasar för hur dom kommer se ut när jag gått ner dom 20 kilona jag har kvar.

• cbk09

Tokstolla

E ju perfekt när det klaffar med att du e klar med graviditeter och ändå ska byta dom!

Vilken sort valde du och kommer du välja samma igen?
    Om du inte ska ha samma, varför?
    Jag tänkte ta gelehallon, runda.

• cbk09

Jag har syndat.... :(
    Kunde f*n inte hålla mig, blev så fruktansvärt sugen på räkor så jag trodde jag skulle dö!!
    Så jag tog upp två ur frysen, la i kallt vatten och skalade.... Smakade underbart!!!!!!!!
    Får hoppas att jag stannar kvar i ketos iaf...
    Vad tror ni?
    Går jag ur ketos får jag skylla mig själv, kass j*vla självdiciplin!!!
    Fasar för torsdagen... ska ut till mina föräldrar och då serveras det ju pappas goda mat.
    HUR ska jag klara av det!??!!?
    Dom vet inte om att jag går på soppor heller *suck* har liksom inte orkat ta diskussionen om de, vet ju vad dom kommer säga och det är inte vad jag behöver höra för att klara hålla ut.

• cbk09

Pentan

Tack det var skönt att höra *puh*

• cbk09

Tokstolla

Ja, verkligen en fullträff me räkorna :)

Funderar mycket på hur det kommer att gå med vikten efter cambridge....
    E rädd att jag ska falla tillbaka i gamla mönster igen och börja gå upp... har så svag karaktär när det kommer till mat :(
    (matmissbrukare)
    Kan inte BARA äte lite, det är liksom allt eller inget....
    Vi har ju snackat lite om OP och det håller jag ju på att spara ihop till, e nästan klar.
    Men är det värt att lägga så mycket pängar på bukplastik och bröst?(88000kr)om man kanske ändå går upp igen??
    Statistiken och fakta säger ju en del.... har du varit kraftigt överviktig är det inte många som klarar av att hålla den nya vikten.
    Har läst om många som använt cambridge och fortfarande efter flera år ersätter några måltider varje vecka, vissa varje dag.
    Så vill jag inte ha det...
    Någon annan som känner som jag? orolig för hur det kommer gå när mat plötsligt ät tillåten igen?

Har läst på lite om sleeve gastrectomy och funderar starkt på det, men då ryker OP-pengarna och jag får börja spara igen.
    Men sleeve gastrectomy känns verkligen som ett alternativ för mig som lätt tappar kontrollen när det kommer till mat.

Någon med tankar? ideer? åsikter?

• cbk09

www.cftk.se/sleeve_gastrectomy.asp

Tror verkligen detta sättet hade varit det optimala för mig, kunna äta mindre portioner i framtiden.
    Som jag skrev innan så är det allt eller inget (inget=cambridge)
    Finns liksom inget som heter äta med måtta, tyvärr....

Läs om det och dela gärna med av era tankar, ideer och funderingar.

• cbk09

Tokstolla

jag håller absolut med dig om att man måste ändra kost och motionsvanor, det är ju självklart!
    Men det är så att jag lider av kraftig deppression och har gjort under snart 15år, och vad gör jag då när jag inte mår bra? Jo äter.
    Jag kommer ju självklart att äta sundare men känner att jag skulle behöva det här "stoppet" vad kommer till mat när jag går ner mig. Jag är 28år och redan sjukpensionär :(
    (utbränd och kraftig depression)
    Jag vill och skulle behöva det här som en "backup" när jag går ner mig igen, för det kommer jag göra, e bara en fråga om när och under hur lång tid jag mår skit nästa gång.
    Sist jag hade en "svacka" gick jag inte utanför dörren på över ett år, vänner och familj handlade och städade.
    Jag bara mådde skit!!
    Sov, sov, sov och tröståt.... i massor!!
    Orkade inget annat.
    Och jag tänker att när det blir så igen så vill jag va förberedd på det så inte vikten skenar iväg så kraftigt igen.
    Du kan ju tänka dig själv att du i ett år frossar i mat och choklad men inte rör på dig, bara i lägenheten.
    Och sen när du börjar må bättre så har du en grym övervikt att ta tag i som suger musten ur mig fullständigt.
    Känns liksom inte som att där e nåt ljus i tunneln.... :(

Förväntar mig inte att någon ska förstå hur jag tänker....
    Men uppskattar era tankar och funderingar!!

• cbk09

1augusti och Tokstolla

Tack för kramar och stöd!!

Jag vet inte vad det är med mig, känns bara som att allt e på väg utför....
    Vet ju att jag måste ändra kostvanor och motionera för att hålla vikten, men det är svårt när man går ner sig så pass att man inte ens går utanför dörren.
    Lider även av kraftiga panikångest attacker och håller mig gärna för mig själv, folksamlingar eller säg bara Ica kan vara rena tortyren när jag mår skit, även nu när jag mår hyfsat är där vissa dagar/veckor jag stänger in mig iaf.
    Kommer givetvis försöka hålla iaf kosten någerlunda men när man inte mår bra blir det mycket snabb/micro mat och annat onyttigt man trycker i sig.
    Ser sleeve gastrectomy som en "säkerhet/trygghet" så att man kan hålla sig i NÅGERLUNDA shack när man mår skit.
    Är trött på att jojo banta, när jag mår dåligt äter jag upp mig och när jag börjar må bättre har jag en kraftig övervikt jag måste ta tag i för jag trivs inte med fetman. Verkligen skitjobbigt!! Suger all kraft man har, och det är inte mycket.... bara undrar när ska jag få må bra?
    Att inte behöva tänka så mycket på att jag går upp så mycket när jag har mina svackor hade verkligen varit en lättnad.
    Vill kunna fokusera på annat än oroa mig för vikten, hur jag ser ut.... kunna fokusera på att få lugn och harmoni i själen....
    Men de kanske e för mycket begärt?
    Jag vet inte... bara tankar, känslor och funderingar....

• cbk09

1augusti2009

Jag har gått hos psykolog de senaste tre åren och går nu hos en samtalsterapeut.
    Känner verkligen att jag jobbar med mina problem.
    Men det tar tid.... och är tungt...
    Man börjar dra upp en massa jobbigt och då kommer de gammalt som man inte ens visste fanns där, som man förträngt och då får man jobba på det....
    Jag försöker verkligen!
    Ni e så goa som bryr er fast att ni inte känner mig, betyder mer än ni tror!!
    Önskar bara jag kunde släppa det här med vikten, få koppla bort det och lägga min energi på annat håll....(har barn).

Och TACK för att ni finns!!!!

*kram*

• cbk09

Tokstolla

Jag har oxå funderat på hur det går för dom andra som började samtidigt som oss, hoppas dom klarar sig bra och återvänder hit snart!
    Känner precis som du att den här tråden verkligen behövs om man ska gå ren kur!!
    Och VI kommer KLARA det här!!! :)
    Det är 18de dagen för mig med, tänk vad duktiga VI varit!!!! :)
    Trots alla motgångar kämpar vi på!!
    Som du skrev till mig tidigare, finns dom som inte ens klarar sig igenom första dagarna.
    Vet hur det känns när det inte rör sig på vågen, det går ju fruktansvärt sakta för mig som du vet, väldigt frustrerande!!
    Men klarar jag att hålla ut så kommer du oxå klara det!!
    Finns här för dig!!!
    Hur mycket har du gått ner nu från start till dag 18?

*styrkekram*

• cbk09

Tokstolla

Operahögskolan..... WOW!!!! :)
    Önskar dig all lycka!!
    Vet att du skrivit nånstans innan men orkar inte gå tillbaka och läsa igenom allt...
    Hur länge har du tänkt gå på ren kur?
    Hur länge kombinerad?
    Hur många kg vill/ska du gå ner?
    Din längd? och målvikten?
    Delmål?
    Belöningar på vägen? förutom viktnedgången ;)

*styrkekram*

• cbk09

Heloise

Hur mycket vill du gå ner totalt?
    Vikt från start och hur lång är du?

Du kommer säkert klara ren kur galant!! och skulle det vara att du "ramlar av hästen" så e de bara upp i sadeln igen ;)
    Och vi finns här när det behövs!!

Jag hade personligen inte klarat ren kur denna gången om det inte hade varit från allt stöd från vissa personer i den här tråden!! (tog -20kg i höstas utan nåt stöd alls, men nu behöver jag det verkligen det)

4kg på två veckor på kombinerad är skit bra!!
    Är mer än jag går ner i veckan på ren kur, så tänk då vilket snabbt resultat DU kommer få på ren kur!!! :)
    Håll oss uppdaterade!!

Kram

• cbk09

PENTAN
    Startdatum: 1 jan 09
    Jag går på ren/komb - hur länge: Ren kur i totalt 12 veckor
    Ska du gå på komb kur: Ja efter min 12 veckor för att balansera upp.
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt: 113 kg (122 höggravid)
    Startvikt när du började med Cambridgedieten: 99,0
    Hur många kg vill/ska du gå ner: ca 30 kg
    Din längd: 172
    Delmål: Inga - målet är det enda för mig.
    Belöningar: Resa till Göteborg och shoppa ny vårgarderob!!
    Dagens vikt: 89,6 kg

TOKSTOLLA:
    Startdatum (den här omgången): 3 januari 2009
    Jag går på ren/komb- hur länge? Ren kur 15 veckor.
    Ska du gå på komb kur? Kanske i någon månad efter mina 15 veckor.
    Maxvikt. 108kg
    Startvikt med CBditen? 84,1 kg
    Hur många kg vill/ska du gå ner? 21 kilo eller till stlk 38.
    Din längd? och målvikten? 170 cm / 63 kilo.
    Delmål? Det var att spräcka 80kilos gränsen. nu är det 70
    Samt att "springa" Göteborgsvarvet den 16 maj (21,1 km).
    Belöningar: Ska rida islandshäst och börja sy min bröllopsklänning!
    Dagens vikt? Ja, efter 17 dagar på ren kur, 78,7 kilo.

ÖNSKEBRUNNEN
    Startdatum 3/1-09
    Startvikt:71,2kg
    Renkur:20dagar
    Kombinerad kur från fredag23/1
    Maxvikt:94kg (gravid)
    Hur många kilon vill/ska du gå ner?4-6kg till Totalt10-12kg
    Längd?Målvikt? 164cm/58-60kg
    Dagens vikt:64,4
    Mål:Springa tjejmilen och blodomloppet,vara smal i min bröllopsklänning

1augusti2009
    Startdatum: 5 jan 09
    Jag går på ren/komb - hur länge: Ren kur så länge det går...
    Ska du gå på komb kur: Japp hade tänkte det när jag börjar närma mig målet.
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt: 130kg när jag åkte in på BB
    Startvikt när du började med Cambridgedieten: 115,3
    Hur många kg vill/ska du gå ner: 45-50
    Din längd: 167
    Delmål: varje vecka när jag köper nya påsar, i början av mars när jag ska prova min klänning för första ggn.
    Belöningar: Att få vara världens vackraste brud
    Dagens vikt: 108,3 (efter 2 veckor)

cbk09
    Startdatum (den här omgången): 3 januari 2009
    Jag går på ren/komb- hur länge? Ren kur 12-14 v.
    Ska du gå på komb kur? Kanske
    Maxvikt. 96kg
    Startvikt med Cbk? 77,8 kg (denna gången)
    Hur många kg vill/ska du gå ner? ca 25 kilo eller till stlk 36/38.
    Din längd? och målvikten? 160 cm / 53 kilo.
    Delmål? När jag ligger under 60kg ska jag sätta i hårförlängningar.
    Belöning: Spa-weekend på herrgård och nya kläder :)
    Dagens vikt? efter 17 dagar på ren kur, 73.1 kg.

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!