Inlägg från: stellajsj |Visa alla inlägg
  • stellajsj

Svarta blommor, lite info från floristhåll

Passionsblomman: Jag och min fästman ska gifta oss i Grekland nästa sommar och jag har funderat lite på det här med blommorna.. Vad tror du att man kan få för blommor där nere..? Har du nån aning..? Jag skulle hemskt gärna vilja ha mörka blommor ex svarta callor. Tror du att det går och få tag på där..?

• stellajsj

Ja jag får nog fundera på det.. Kanske får ta med mig lite bilder etc. Men det är som du säger, det skiljer sig nog en del mellan vad som är poppis där nere och vad som är poppis här. Det kanske är "tur" att jag vill ha något ganska enkelt.

passionsblomman skrev 2008-10-20 20:01:43 följande:
    Oj! Där fick du mig... Jag har faktiskt inte den blekaste aning! Jag tror att om du ska ordna bukett i annat land, ska du både ställa in dig på att vad som är poppis här, inte nödvändigtvis är det i det landet. Dessutom skiljer sig binderiteknik och stil på buketter ganska drastiskt åt.(Svenska florister är faktiskt världsberömda för gediget hantverk och hög nivå på teknik osv.lite kul...) Antingen bestäler du exakt vad du vill ha här och tar buketten med dig, eller får du åka med ett öppet sinne...Lycka till!
  • stellajsj

Ja man får väl ta med sig lite bilder på vad man önskar för blommor och bukett! Jag har nu ändrat mig från svarta till cerise callor iallafall. Hoppas att det går och få tag på! Jag skulle hemskt gärna vilja ha! Men callor borde väl finnas även där.! Annars kan jag nog tänka mig rosor eller pioner. Vill bara ha en enkel bukett iaf.

fru edlund skrev 2008-11-12 08:52:10 följande:

Vi ska gifta oss på Gran Canaria och jag har också funderat på detta och kommit fram till att jag får åka ner med ett öppet sinne samt ta ner lite bilder på vad jag kan tänka mig så får vi ta det som finns.
  • stellajsj

Nja så viktigt är det inte Det löser sig säkert väl på plats!

passionsblomman skrev 2008-11-12 17:58:46 följande:
    Ja, jag tror att bilder i kombination med ett öppet sinne är det bästa.Bilderna för attdet är så att våra binderitekniker och bukettstilar skiljer sig oerhört mellan olika länder. Inte minst storleksmässigt.Är det exakta utseendet alltför viktigt, är det bättre att ta med sig hela buketten jhärifrån...
Svar på tråden Svarta blommor, lite info från floristhåll