Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

Ca pris för blommor???

Försöker komma på en grön "fluffig" blomma, som man kan fylla upp hela buketten med. Buketten ska bli helgrön med långa stjälkar och 3 SMÅ vita blommor i. Vad kan man använda för blomma??

• ElinPierre

JajaJA!!!
    Dom skulle bli PERFEKT!
    Har du koll på ca pris på dem?
    Och TACK förresten!

passionsblomman skrev 2008-10-30 17:58:19 följande:
    Stora gröna Chrysanthemum tex?
  • ElinPierre

Frågar lite mer när jag ändå håller på :o)
    Hur många tror du man behöver då? Vill inte ha någon jättestor bukett men ingen mini heller.. Helsvenskt lagom alltså ;o)

Och har dom säsong i början av maj, så att de finns?

Förbeställa blommor.. (skriver upp i komihåg listan så att det inte glöms!)

• ElinPierre

Oohh.. Skönt att slippa en sak att oroa sig för!
    Jag har faktiskt inte en aning vad för andra blommor det ska vara.. Pyttesmå vita/champange/creme färgade blommor, 3 st vill jag ha för att sätta som i en triangel i ett "hörn".. Förstår du hur jag menar?
    Tänkte fråga tjejen som ska göra min bukett om råd, men du kanske kan ge några tips så jag har något att gå på!?

Förutom blompriset- lägger man på ett pris för arbetet, eller ingår det liksom?

• ElinPierre

Oj, och jag har lagt 1500 i vår budget för buketten.. Det är aldrig fel!
    Nej, inte en kompis, men en bekant. Hon har den enda blombutiken här i närheten så det känns självklart att gå till henne!

Rosor är för stora.. Mini rosor iof.. Hmm..
    Den andra blomman var jättefin, men hur stor är den egentligen?

• ElinPierre

Skulle ju vara ganksa häftigt att ha skogsstjärna förresten, den är ju Värmlands landskapsblomma.. Och lite vilt/skogstema har vi ju på bröllopet.. Men Hur blir det då om man ska ha långa stjälkar på övriga buketten, för de är ju jätte små..

Och de finns väl inte på våren heller kanske.. !?

• ElinPierre

Ja, och den är verkligen superfin! Måste skriva upp namnet på den någonstanns så det inte glöms bort..

Tusen tack.. Du har nu hjälpt mig bocka av en stor post på min lista! Nu ska jag bara åka och checka allt med Blomboa!

• ElinPierre

TROR att jag sett en sån grön bukett.. Den är j'ttefin och det var då det klickade "den" buketten ville jag ha... Men efter ett tag insåg jag att det mest var färgen jag älskade..
    Men tack

• ElinPierre

Hihi.. Det var till Soosse...

ElinPierre skrev 2008-10-30 20:25:35 följande:
    TROR att jag sett en sån grön bukett.. Den är j'ttefin och det var då det klickade "den" buketten ville jag ha... Men efter ett tag insåg jag att det mest var färgen jag älskade.. Men tack
  • ElinPierre

Ooooh!!
    Nu har jag varit och beställt min bukett!!!!
    Det blir Chrysantemum som vi sa, och så blir det buskrosor tror jag hon kallade det.. Men bara tre blommor då...

Och långa tjälkar i spiralform tror jag hon sa..

Och i Ps corsage blir det ros/or? och nåt mer.

Så blev det bestämt att tärnan och bestman också får blommor, även fast vi bestämt det motsatta förut.. Hihi..

Jag är sååå nöjd och glad att vi fixat detta nu!

• ElinPierre

Kvistrosor var det ja!! Absolut, bild kommer.. Om sisådär 6 månader.. hihi..

Emmas Blomboa heter det, det är en tjej som tagit över en konkursbutik och hon har gjort det toppen! Vi bor ju på ett otroligt litet ställe mitt i skogen så det är bara att hoppas på att hon fixar det hela vägen!

passionsblomman skrev 2008-10-31 18:49:11 följande:
    Gú vad roligt!! Du måste absolut visa bild sedan!Det är nog kvistrosor du ska ha i. Vart har du varit?
  • ElinPierre

Det ska jag tänka på.. Att handla alla slags blommor hos henne!! Det är så lätt att man glömmer bort...

passionsblomman skrev 2008-10-31 19:02:30 följande:
    Roligt att höra om duktiga som vågar. det är bara att hoppas att alla i skogen handlar hos henne och bojkottar plantagen och annat, så ni har ngnstans att handla till fest, bröllop och begravning. Varje vardagsbukett med tulpaner ni handlar hos henne gör att hon har möjlighet att hålla sig kvar.
Svar på tråden Ca pris för blommor???