Inlägg från: T RO |Visa alla inlägg
  • T RO

Ca pris för blommor???

Hej hej, här kommer jag o vill diskutera blommor. Sorry om jag stjäl lite tråd

Någon florist som känner för att kika i mitt galleri och råda mig över corsagen jag provbundit? Tänkte göra samma fast med en tulpan, går det? (Jag vet att rosen är sååå stympad, men det var för att få lite mer tulpanform på den Svårt att htta tulpaner i oktober)

Blombuketten med vita tulpaner, är det något jag behöver förbeställa, eller tror ni att det går att gå runt till olika florister på torsdagen och be dem binda av det de har hemma? Vad kan priset bli för det? (det var det rådet jag fick av en florist jag pratade med här i Lund nämligen)

Gifter mig 4/4 09 Wihi!

• T RO

Oh, stort tack för dina svar Passionsblomman. Speciellt det där om corsagen. Kanske ranunkel kan vara bättre? Jag vill helst undvika rosor, då jag tycker det är så traditionellt...

Att ta hem 20 vita tulpaner borde som du säger inte bli så tokdyrt, jag får fråga veckan innan helt enkelt.

• T RO

Tack för tipsen! Jag ska definitivt kolla vad de kan ordna

passionsblomman skrev 2008-10-31 15:23:42 följande:
    Ranunkel är bättre! och varför inte isåfall ta kanske 5-6 ranunklar i buketten också? det beställer du också enkelt!Till dessa blommor är Vaxblomma ett vackert kvistmaterial om man vill blanda med något. en riktig strofavorit för mig. Den finns alltfrån vit till mörklila och doftar underbart.
Svar på tråden Ca pris för blommor???