Inlägg från: Sobeit |Visa alla inlägg
  • Sobeit

Ca pris för blommor???

Är det någon som vet vilka blommor som är säsongsblommor när vi ska gifta oss den 11 juli? Jag skulle gärna vilja ha en röd och vit droppformad bukett med nå grönt inslag. Hjälp ngn?

• Sobeit

Passionsblomman:
    Jag vill ha en enkel och medelstor bukett med säsongsblommor. Gärna andra blommor än rosor. Vill gärna ha en som är annorlunda än de traditionella brudbuketterna.

• Sobeit

Jag har hört att den handelsträdgård som ligger typ 5 km från oss är duktiga. Så jag tänker ta mig dit och prata lite med dem nu i november. Jag vet att det är i god tid, men det känns bättre att redan nu hitta en florist som jag känner att jag kan lita på. Då släpper stressen för buketten oxå.

Skulle det inte fungera på handelsträdgården så finns det två florister typ 1 mil härifrån, så det känns som man iallafall har en sprtslig chans att sponsra de lokala förmågorna.

passionsblomman skrev 2008-10-31 18:55:13 följande:
    Tita! Du har ju en jättebra beskrivning redan! tar du med dig de orden till en driven och duktig flrist kommer denne att kunna slå på all kreativitet och ta fram förslag till dig.jag tycker sådana ingångar till jobbet är jättekul, för där finns plats att plocka fram både bruden men också floristens personliga touch och kreativitet, om du förstår hur jag menar. Vet du någon duktig där du bor?
  • Sobeit

Pssionsblomman:
    Nu har jag varit förbi vår lokala handelsträdgård och bokat min brudbukett. Den komemr att innehålla vit hortensia, vita pioner, vinröd kärleksört, vinröda kvistrosor, mugröna och björngräs. Och lite grönt längst ner på handtaget liksom. Den blir lite hängande, inte riktigt droppformad och björngräset och murgrönan kommer att mjuka upp formen så att det blir lite busigt. Inte så strikt. Grundfärgen i buketten är vit och accenterna är vinrött. Den kommer att bli helt underbar!! Min m2b´s coursage och näbbarnas buketter kommer att bestå av lite grönt, vit hortensia och vinröd luktärt. Allt kommer att hamna på ca 1700-1800.

Svar på tråden Ca pris för blommor???