Den Borgerliga Tråden
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Apropå klänning: sweetsun, din klänning är helt UNDERBAR!!! Så perfekt för 50-talstema. Var har du hittat den?
åh tackar skruttgumma! ja den är ljuvlig! Ska köra en underkjol till den också!
den är köpt på www.vivienofholloway.com
De gör helt makalösa klänningar i alla möjliga mönster!
jättefin klänning skruttgumma!!
Tack
Kikade in på sidan, åh vilka underbara klänningar!!
Skruttgumma; Ja de är jätteveckra! Jag ska köpa en underkjol också, tror det blir jättefint då! Om inte annat får jag ha den till nån av mina andra klänningar!
Har du andra klänningar därifrån? Jag blev helt kär i allihop
nej inte därifrån, men andra 50's modeller =P Sen har man ju nån kjol också, som skulle kunna vara fin att ha en riktig underkjol till! När jag får råd längre fram, ska jag köpa mig en mönstrad därifrån!
Hej!
Jag hoppar in i denna tråden. Vi hade tänkt att gifta oss i Paris, men fick ingen tid. Allt känndes jättetrist och nu har tiden bara runnit iväg. Vi vill gifta oss om fyra månader (som jag sa...tiden har runnit iväg) borgligt, men vi vet inte var och hur. Helst hade vi velat gifta oss utomhus på Österlen, men i mars kan ju vädret vara hur som helst. Så nu vet vi inte. Någon som har förslag på plats att viga sig på? Gärna på Österlen eller Malmö/Lund. Ja, andra förslag är också välkomna. Middagen efter hade vi tänkt ta på resturang med närmsta familjen.
Åh vilken bra tråd! Får jag hänga på?
Jag och sambon ska gifta oss i sommar (han friade den 7 november)och ingen av oss är med i svenska kyrkan så det blir självklart en borgerlig vigsel.
Jag preliminärbokade faktiskt lokal idag (Carlshälls gård på långholmen i Sthlm).
Nu tänkte jag börja titta efter klänning och vigserförrättare. Jag vill absolut inte ha en traditionell bröllopsklänning och är lite känslig över min putande mage som fortfarande är en degklump efter att jag fick vår dotter för ett år sedan...
Har ni något tips på vigselförrättare?