Inlägg från: Henriks älskling |Visa alla inlägg
  • Henriks älskling

Enkel bukett med vita blommor sk stavbukett?

Jag har bestämt mig för en bukett vita "avalanche"-rosor (sorry, Passionsblomman, det blir ingen Amaryllis ;) - de är vansinnigt vackra, särskilt om man inte har något annat till. Tycker jag iaf. De ser så rena och pampiga ut.

Annars kan du kolla på gamman.se, där finns bilder på en enkel (och billig) stavbukett gjord på nejlikor. De finns ju i alla möjliga färger och är väldigt tåliga.

• Henriks älskling

Ja, jätteskönt. Fast man vet ju aldrig... än är det inte januari...

Jag såg avalancherna i en affär i helgen och blev helt paff. Golvad. Stod bara och glodde på dem. Kär, kan man säga.

Gå in i "jag är med florist"-tråden och kolla....jag är så nyfiken!

passionsblomman skrev 2008-10-22 20:22:56 följande:
    Henriks älskling: Sweet Avalanche är en stor favorit bland rosor, för min egen del.De skäms verkligen inte för sig!Skönt att ha bestämt sig va?
  • Henriks älskling

Har själv alltid drömt om att ha en bukett vita pioner med kristaller fastlimmade på bladen (i blomman). Hade sett det i en amerikansk tidning en gång, och det fastnade.
    Men avalanchen knäcker nästan.

:)
    passionsblomman skrev 2008-10-22 20:43:13 följande:
    Henriks älskling skrev 2008-10-22 20:30:51 följande:
    Ha ha! Jag har redan varit där! Ikväll är det jäklaranåda blommor överallt!!! (När jag visade min kompis just den rosen var hon eg. helt inställd på Pioner, men pep bara "den!"... Den ÄR verkligen jättefin!)
Svar på tråden Enkel bukett med vita blommor sk stavbukett?