Inlägg från: stellajsj |Visa alla inlägg
  • stellajsj

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Runt medelhavet finns många fantastiska öar. Om ni inte vill att det ska bli för dyrt kan ni ju exempel bara köpa en flygstol till Aten eller Santorini. Ni kan stanna på Santorini som är en underbar romantisk ö eller ta båten till någon annan grekisk ö, ex. Paros, AntiParos, Mykonos (lite dyrare där dock har jag hört)Amorgos, Naxos osv. Ni kan fixa boende på plats eller såklart boka innan.
    Ni kan flyga till Skiathos (viccerligen lite dyrare ö, men fantastisk!!) Ni kan stanna där eller åka till Skopelos som är grannön. Jag har även hört att Halidiki på fastlandet ska vara väldigt fint.
    Utanför Italiens västkust finns också en underbar liten ö som heter Elba. Det går nog tyvärr inte att flyga direkt dit dock utan man får ta båt. Lycka till!

• stellajsj

Mmm förstår det. Det är alltid bekvämt!! Ni kan visserligen resa på charter även till de flesta grekiska öarna. Små som stora. Apollo tycker jag är mycket bra på Grekland. Lycka till med letandet!

• stellajsj

Själv ÄLSKAR jag Grekland. Fantastiska människor, atmosfär, mat och medelhav! Vill ni ha en grönare ö än Kreta, åk då till Skiathos (mycket mindre ö). Helt annan natur, väldigt grönt och över 60 små stränder. Det är fantastiskt att bara åka runt på ön med moppe och till olika ständer... Eller bara ligga på en strand och ha det gott! Har själv varit där 3 gånger nu.

Du förstår kanske att jag röstar på Grekland..;)

• stellajsj

Ja var jag har märkt så verkar många hotell på Skiathos vara bra. Rent och fräscht överallt. Du kan gå in på: www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Skiathos/Skiathos+%28Hotel+listing%29.htm

nni skrev 2008-10-23 16:31:49 följande:
    [citat]
    stellajsj skrev 2008-10-23 16:19:35 följande:
    Jepp, jag älskar osså det jag sett av Grekland. :)Ngt hotell där du vill rekommendera??artist;
  • stellajsj

Låg detta hotellet i Skiathos stad..? Och bokade ni själva?

Cackis skrev 2008-10-23 19:08:23 följande:
    Var till Skiathos i september/oktober - superbra! En charterö med mycket turister, men off season är det helt underbart. Vi bodde på ett fyrstjärnigt boutique hotell som var helt underbart - perfekt för en bröllopsresa www.hotelbourtzi.gr
  • stellajsj

Skopelos ska vara jättevackert (Mamma Mia är delvis inspelad där). Grönt, fina stränder och otroligt vackert. Lite turister. Även Lesvos tror jag är fint.

Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...