• nni

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Vill gärna höra ditt tips om resemål till nästa sommar, ska inte vara så dyrt eftersom vi ska resa till USA ungefär ett halvår efteråt.
    Någon ö i Europa du besökt? Har du varit på en av de grekiska öarna, (Kreta borträknas, var där förra året), Madeira eller Malta t ex.
    Tips till Italien mottages osså gärna!

Vill gärna boka snart :)

• Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...
  • Ninnispinnis

Madeira är fint, har varit där två gånger. Det är väldigt lummigt, mycket blommor och grönt. Man kan bila runt på ön, många vackra ställen att se, vandra i levadorna, bada i lidobaden (bassänger med havsvatten) med mera. Funchal är en trevlig litem stad, där bodde vi båda gångerna.

Även Sicilen är fint, härliga stränder och god mat. Vi bodde i Giardina Naxos, det var väldigt rent och fräscht överallt.

• asajo

Azorerna! Där var vi på bröllopsresa. Myyyyyysigt! Och inte särskilt dyrt heller, särskilt inte mat och dryck :o)

• chamor

Azorerna säger jag med! Hade tänkt dit på bröllopsresan men blev inte så. Dock längtar vi dit. Ej varit där än men verkar fantastiskt!

• stellajsj

Runt medelhavet finns många fantastiska öar. Om ni inte vill att det ska bli för dyrt kan ni ju exempel bara köpa en flygstol till Aten eller Santorini. Ni kan stanna på Santorini som är en underbar romantisk ö eller ta båten till någon annan grekisk ö, ex. Paros, AntiParos, Mykonos (lite dyrare där dock har jag hört)Amorgos, Naxos osv. Ni kan fixa boende på plats eller såklart boka innan.
    Ni kan flyga till Skiathos (viccerligen lite dyrare ö, men fantastisk!!) Ni kan stanna där eller åka till Skopelos som är grannön. Jag har även hört att Halidiki på fastlandet ska vara väldigt fint.
    Utanför Italiens västkust finns också en underbar liten ö som heter Elba. Det går nog tyvärr inte att flyga direkt dit dock utan man får ta båt. Lycka till!

• nni

Ninnispinnis; Madeira har jag hört gott om! Vilket hotell hade ni om jag får fråga?! :)
    Sicilien verkar fint det med, men e nog mer ute efter mindre semesterort/ö, tror vi...Italien räknas nog bort nu ändå...Pratade med sambon o vi ska nog köra på Rom eller Venedig sen istället o nu på en liten ö... :)

asajo och chamor; Azoroerna hade jag inte ens tänkt på. Vilket resebolag ska man kika på?

• nni

stellajsj; Tack för infon. Jätte snällt. Men ska nog ha charterresa, så behagligt o lätt som möjligt alltså.

• Ninnispinnis

Vi bodde på Ocean Park, ett jättefint 5-stjärningt hotell. Vi reste med Solresor, men det finns ju andra hotell och researrangörer.

Angående Sicilien, Giardina Naxos är inte så stort, Taormina som ligger ovanför är också superfint, en liten by uppe på berget.

• chamor

Vi kollade på Solresor till azorerna men sen läste jag om några som åkt med dem till Indien och fick bo i typ en byggarbetsplats.. Sen fick vi så bra biljetter till Thailand så vi åkte dit istället. Dock verkar azorerna vara ett paradis - och inte så vanligt.

• stellajsj

Mmm förstår det. Det är alltid bekvämt!! Ni kan visserligen resa på charter även till de flesta grekiska öarna. Små som stora. Apollo tycker jag är mycket bra på Grekland. Lycka till med letandet!

• Ninnispinnis

Solresor var ju med på Plus igår, angående överbokning av hotell. Detta hade dock kunnat hända med vilken researrangör som helst, de arbetar ungefär likadant. Har rest på charter med Solresor 4 gånger, har varit nöjd alla gångerna. Man kan ha otur eller bli besviken oavsett vem man reser med, det är min erfarenhet!

Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...