• nni

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Vill gärna höra ditt tips om resemål till nästa sommar, ska inte vara så dyrt eftersom vi ska resa till USA ungefär ett halvår efteråt.
    Någon ö i Europa du besökt? Har du varit på en av de grekiska öarna, (Kreta borträknas, var där förra året), Madeira eller Malta t ex.
    Tips till Italien mottages osså gärna!

Vill gärna boka snart :)

• Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...
  • stellajsj

Skopelos ska vara jättevackert (Mamma Mia är delvis inspelad där). Grönt, fina stränder och otroligt vackert. Lite turister. Även Lesvos tror jag är fint.

• nni
    lillesessan skrev 2008-10-24 01:34:34 följande:
    Belv kanske inte så bra svar men är lite trött och får skriva mer om du undrar något..
    Tack så mycket för alla tips! Jo vi e lite kräsna, e ju smekmånaden det gäller. O vill gärna ha en gästvänlig ö, som inte e kal o har fina stränder. Som e lite annorlunda kanske...
    Kroatien har jag hört gott om med. Kan gärna ta lite info på resemål dit, tack!

stellasj; Okej, Skopelos ska jag titta på. Om jag inte redan gjort det :), har kikat runder så mycket redan tycker jag.
    Kanske priserna sjunker om ngn månad??!!
  • nni

lillesessan; Var bra svar! E glad över att ni hjälper till med råd överhuvudtaget. BT = guldvärt (ibland) :)

• chokladflingan

Thassos är en toppen-ö! fin natur billigt att leva och inte för turistigt.

• nni
    chokladflingan skrev 2008-10-24 09:58:13 följande:
    Thassos är en toppen-ö! fin natur billigt att leva och inte för turistigt.
    Ja det e där min mamma var, verkar super-fint. Finns ju potential med dessa grekiska öar, synd man inte kan boka så många redan. :/ Kanske ska kika om ngn månad som jag skrev innan, då finns det kanske mer att boka o priserna har sjunkit...
  • lillesessan

Jag har bara varit i Kroatien en gång men är absolut ett av mina favorit resemål i Europa. Vi åkte till Makarska rivieran och hyrde en bil och bilade till Dubrovnik, Hvar lite i Bosnien och ner till Montenegro. Under en dag :D fram och tillbaka. Vattnet är turkost, dessvärre såg jag inga sandstränder men på med ett par badskor och du tror du är i Thailands vatten. Okej nu överdrev jag lite men lixsom europas Thaiturkos:D

Människorna är lugnare, inte på och skall sälja sönder sina varor, hyfsat bra priser och absolut vackert. Jag rekommenderar starkt en liten biltur med bas i Makarska rivieran :D

• Det stora Blå

Tunisien har blivit vårt favvo-land efter Grekland och Italien.
    Jasmine Hammamet med små tripper till Sidi bou Said och Nabeul och Cap Bon och Hergla, t ex.

Bästa Bröllopsöarna i Grekland är: Amorgos, Skiathos/Skopelos, Samos/Patmos, Parga, Rethymnon eller Elounda på Kreta, Rhodos.

Italien föreslår jag Taormina på Sicilien eller Alghero på Sardinien.
    Italienska rivieran är oxå fin, och nära den franska rivieran. Från den senare kan ni ta en båt till Korsika.

• EmMa09

Hej, håller med om många resetips som redan skrivits, t.ex. Aran Islands är verkligen kanon fint! När det gäller Grekland så skulle jag rekomendera Korfu, fin natur och fina stränder, som en blandning av Italien och Grekland!
    Har även hört att ön Djerba utanför Tunisien ska vara kanon fint!

• Det stora Blå

'EmMa09'

Håller med dig om Korfu. Även Kefalonia.

Däremot är Djerba bara för strandliv i stort sett, SPA, och äta gott.

• Silla69

Malta är super fint. jag rekomenderar verkligen den ön, romatisk o fin mysig.

Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...