• nni

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Vill gärna höra ditt tips om resemål till nästa sommar, ska inte vara så dyrt eftersom vi ska resa till USA ungefär ett halvår efteråt.
    Någon ö i Europa du besökt? Har du varit på en av de grekiska öarna, (Kreta borträknas, var där förra året), Madeira eller Malta t ex.
    Tips till Italien mottages osså gärna!

Vill gärna boka snart :)

• Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...
  • Det stora Blå

Tunisien har Medelhavets bästa stränder, och är mest prisvärt.

Vad sägs om 18 kr för en frukost istället för 5-6 euro i Grekland?

Eller 2 solstolar + parasoll för 30 kr istället för 9 euro som i Grekland?

Eller 6 kr för ett paket cigaretter (på gatan)?

Golfmöjligheter överallt! Var finns det i Grekland?

Alltid 3-4 grader varmare än Kreta.

14 mil till Sicilien med färja.

Sorry Grekland, du har fått en stark konkurrent!

• älskarlivet

Men vad finns det för sevärdheter i Tunisien som klår Grekland?

Det stora Blå skrev 2008-10-27 19:56:27 följande:

Tunisien har Medelhavets bästa stränder, och är mest prisvärt.Vad sägs om 18 kr för en frukost istället för 5-6 euro i Grekland?Eller 2 solstolar + parasoll för 30 kr istället för 9 euro som i Grekland?Eller 6 kr för ett paket cigaretter (på gatan)?Golfmöjligheter överallt! Var finns det i Grekland?Alltid 3-4 grader varmare än Kreta. 14 mil till Sicilien med färja.Sorry Grekland, du har fått en stark konkurrent!
  • nni

Jo Tunisien har vi kikat på. Prisvärdet. Men en stor nackdel dock. All dessa försäljare o inkastare som e på en?! Var i Turkiet o vill inte ha det likadant som där. Vi vill kunna få va ifred o njuta... Eller det e inte så farligt som jag tror?

Kika gärna på länkarna! Tips, tips, tips...!
    Finns för många grekiska öar. Om inte Korfu, någon ö som osså e grön med sandstränder o mysig såklart??!!

• Det stora Blå

"älskarlivet"

Det finns hur mycket kultur som helst i Tunisien om man vill lyfta från stranden eller från golfbanan. Bl a världens näst största colosseum. Den heliga staden Karthago, och mycket mycket mycket mera.

"nni"

På Korfu ska man bo i eller mycket nära Korfu stad, och sedan bila eller bussa till t ex Glyfada-stranden.

• svårtattvälja

Jag tyckte Tunisien var förfärligt, skulle aldrig välja att åka dit igen.
    Men mitt tips i Grekland är Skopelos, det var suveränt fint!

• älskarlivet

Men som någon skrev ovan, jag tror också att folket i Grekland är trevligare..

Det stora Blå skrev 2008-10-27 20:07:15 följande:

"älskarlivet"Det finns hur mycket kultur som helst i Tunisien om man vill lyfta från stranden eller från golfbanan. Bl a världens näst största colosseum. Den heliga staden Karthago, och mycket mycket mycket mera."nni"På Korfu ska man bo i eller mycket nära Korfu stad, och sedan bila eller bussa till t ex Glyfada-stranden.
  • Det stora Blå

"nni"

Försäljare, och att pruta, kan man undvika om man vill, det finns shoppingcenter med fasta priser.

Är man ett par blir man inte "påhoppad" på samma sätt som blonda och ev. villiga västerländskor kan bli.

• nni
    älskarlivet skrev 2008-10-27 20:07:59 följande:
    Men som någon skrev ovan, jag tror också att folket i Grekland är trevligare..Det stora Blå skrev 2008-10-27 20:07:15 följande:
    Har osså fått en riktigt bra bild av Grekland. Gästfrihet o bemötande e viktigt. Men vilken av alla dessa öar. Finns så många från Apollos sortiment, så kikat där för mycket egentligen. Alla har ju sin charm.

Svårtattvälja; Skopelos...verkar fint, grönt med sandstränder som vi vill ha, men kanske för litet, vill gärna kunna göra ngn utflykt därifrån o se lite. Ska ha 2 veckors sem.

Det stora Blå; Okej. För vi var inte endast tjejer i Turkiet...var jag, min sambo o 2 vänner. Tyckte det var extremt jobbigt med försäljarna. Men de finns inte överallt?
    Vart i Tunisen var ni?
Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...