• nni

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Vill gärna höra ditt tips om resemål till nästa sommar, ska inte vara så dyrt eftersom vi ska resa till USA ungefär ett halvår efteråt.
    Någon ö i Europa du besökt? Har du varit på en av de grekiska öarna, (Kreta borträknas, var där förra året), Madeira eller Malta t ex.
    Tips till Italien mottages osså gärna!

Vill gärna boka snart :)

• Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...
  • nni
    Cackis skrev 2008-10-23 19:08:23 följande:
    Var till Skiathos i september/oktober - superbra! En charterö med mycket turister, men off season är det helt underbart. Vi bodde på ett fyrstjärnigt boutique hotell som var helt underbart - perfekt för en bröllopsresa www.hotelbourtzi.gr
    Fint. Men e inne just nu på dessa 2 jag nämnt innan. Främst alt. 2.
  • nni

puff...ngn som besökt dessa öar jag nämner i länkarna; Nidri o Paleros?

• celtic

Var på Aran islands utanför Irland för ca 2 veckor sedan underbart vackert, god mat och supertrevliga människor!

• nni

Ja Irland ska vi till! Så e det! Varit i Edinburgh, vill återvända till Skottland en dag somt åka till irland. Men nu e det avkoppling, sol, bad - semester som gäller.
    Ett halvår senare ska vi resa runder i USA.
    Ska verkligen ha Aran island i tankarna sen. Thanx!

• nni

Jag har verkligen inte blivit klokare på vilket resemål vi ska denna dagen. E så många alt, men inget sånt fullträffligt än kanske. Men om ni kommer på mer så säg till!
    Som sagt, en ö med varmt klimat o gärna fin natur i sommar...

• lillesessan

Hej!

Jag har varit lite här och var men vad vill ni skall ingå på resan så är det lättare att rekommendera. Har varit på olika ställen i Grekland, Madeira och Italien som ni nämner att ni är nyfikna på...För alla dessa tre ställen skiljer sig en hel del..

• nni
    lillesessan skrev 2008-10-23 23:16:40 följande:
    Hej!Jag har varit lite här och var men vad vill ni skall ingå på resan så är det lättare att rekommendera. Har varit på olika ställen i Grekland, Madeira och Italien som ni nämner att ni är nyfikna på...För alla dessa tre ställen skiljer sig en hel del..
    Vad bra att du vill hjälpa till, vi vill ha varmt klimat (där försvinner kanske Madeira) menar över +25, en grön ö, o relativt billig resa (där verkar Italien försvinna) har inte hittat så prisvärda hotell där. Vart har du varit i Grekland?
    Ska osså gärna vara fina sandstränder, avkopplande, med en del restauranger, gärna inte så värst turistigt.
  • lillesessan

Madeira är frodande grönt med vacker natur, jätte lugnt men kanske inte bästa stället för sol och bad vad gäller fina stränder m.m. Och kanske inte heller det direkt billigaste. Italien är inte jätte dyrt men bokar man inte en paket resa bir priset oftast väldigt högt. Grekland, ja Grekland och dess 3000 öar, vilken ska man välja? Grekland är inte billigt, alla de resmål ni valt skulle jag påstå har ungefär samma prisklass, men självklart skiljer det sig beroende på vart ni vill resa. Fina sandstränder i Grekland? hmmm? Öar som har fina sandstränder i Grekland är jag dålig på. Men Samos skall vara fint. (Har inte vart där men förstått att det är kalas.)Måste ni åka till just en ö? Kroatien är annars likt grekland, men mindre turister och minst lika vackert...Om Kroatien skulle vara av intresse ger jag gärna mer tips kring det.

• lillesessan

Belv kanske inte så bra svar men är lite trött och får skriva mer om du undrar något..

Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...