Inlägg från: Myrmor |Visa alla inlägg
  • Myrmor

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Av de ställen du efterlyser har jag varit på rhodos och på malta. Väldigt turistig charter, precis som du (och jag) vill ha det. Vi var på malta i mars, innan säsongen dragit igång, och det var helt DÖTT!! (och svinkallt, men det är det ju inte när ni ska dit). Valetta var vackert, och överlag fanns det mysiga utflyktsmål, party om man vill ha det, sol och bad (på sommaren). Schysst.

Rhodos stad likaså, mysigt, men turistigt. Både gamla stan (med mycket skräpshopping) och nya stan (mysiga restauranger och schysst shopping) är ok. Jag tycker man ska bo på östsidan där det är mindre blåsigt (eller helst på hotell cactus precis på "toppen", centralt och bra, och strandnära).

• Myrmor

Fösöker minnas.. Men upplevde inte malta som "den gröna ön" direkt.. *kollar på bilderna från resan*, nja inte grönskande direkt, mer stenigt och kargt (oj det lät inte kul).. Minns resan som en av de av mina resor som jag skrattade mest på. God mat, tevliga människor, och för oss helt tokiga småäventyr (promenerade fel och räkade hamna mitt på motorvägen i ösregn, och tvingades lifta därifrån, åkte fel buss och hamnade 4 mil från dit vi tänkt åka, joggade runt och hann precis med sista bussen hem, öde partykvarter med bara en hårdrocksklubb öppen, iskallt hotellrum, där vi sprang skytteltrafik till köket och kokade badvatten för att hålla oss varma, varmvattnet tog slut på nolltid.. sånt man minns och förhoppningsvis skrattar åt )

• Myrmor

Vi har kollat på korsika med langley men datumet passar inte oss. Kanske något för er? Eller cypern, som det lutar åt att vi reser till.

nni skrev 2008-10-23 16:42:10 följande:
    Haha, rolig berättelse, log själv när jag läste...förhoppningsvis e det ju lite mer att göra o varmare i juni. Men vad synd det med grönskan...Usch vad det e svårt att välja resa, ska vara speciellt e smekmånaden det handlar om ju! Så vill gärna ha allt det jag efterlyste i förra inlägget, samt billigare alt.
Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...