• nni

Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...

Vill gärna höra ditt tips om resemål till nästa sommar, ska inte vara så dyrt eftersom vi ska resa till USA ungefär ett halvår efteråt.
    Någon ö i Europa du besökt? Har du varit på en av de grekiska öarna, (Kreta borträknas, var där förra året), Madeira eller Malta t ex.
    Tips till Italien mottages osså gärna!

Vill gärna boka snart :)

• Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...
  • nni

Ninnispinnis; Madeira har jag hört gott om! Vilket hotell hade ni om jag får fråga?! :)
    Sicilien verkar fint det med, men e nog mer ute efter mindre semesterort/ö, tror vi...Italien räknas nog bort nu ändå...Pratade med sambon o vi ska nog köra på Rom eller Venedig sen istället o nu på en liten ö... :)

asajo och chamor; Azoroerna hade jag inte ens tänkt på. Vilket resebolag ska man kika på?

• nni

stellajsj; Tack för infon. Jätte snällt. Men ska nog ha charterresa, så behagligt o lätt som möjligt alltså.

• nni

Ninnispinnis; Okej, åh det finns så många fina ställen. Därför vi nog osså vill utesluta ett par. Men Madeira e ett stort alternativ.

chamor; Ska kika på Solresor då, har inte gjort det innan
    Thailand - härligt!

stellasj; Ja, Grekland har ju så mycket variation o gillar den grekiska atmosfären rejält, trivdes så mycket på Kreta. Vill gärna prova på en annan mer grön ö där med.

Någon som har resemålstips till en grekisk ö??!!

• nni

Hur ska man välja?
    Inne mest på Grekisk ö, Madeira, Azorerna eller Malta....

Hmmmm, (tänker på)...

• nni

stellajsj skrev 2008-10-23 16:19:35 följande:

Du förstår kanske att jag röstar på Grekland..;)
    Jepp, jag älskar osså det jag sett av Grekland. :)
    Ngt hotell där du vill rekommendera??

artist; Ja Rhodos e lite väl stort/vanligt kanske. Men Malta alltså, det verkar va i vår smak, vet ingen som varit där dock...men hur e grönskan där??
  • nni

Kollat runt o Azorerna samt Madeira har inte den värmen i juni som jag efterlyser. Malta o Grekland e lite varmare...jämförelsevis...
    Vill ha värme, nära sandstrand samt grönska på vår ö...

• nni
    artist skrev 2008-10-23 16:39:16 följande:
    Fösöker minnas.. Men upplevde inte malta som "den gröna ön" direkt.. *kollar på bilderna från resan*, nja inte grönskande direkt, mer stenigt och kargt (oj det lät inte kul).. Minns resan som en av de av mina resor som jag skrattade mest på. God mat, tevliga människor, och för oss helt tokiga småäventyr (promenerade fel och räkade hamna mitt på motorvägen i ösregn, och tvingades lifta därifrån, åkte fel buss och hamnade 4 mil från dit vi tänkt åka, joggade runt och hann precis med sista bussen hem, öde partykvarter med bara en hårdrocksklubb öppen, iskallt hotellrum, där vi sprang skytteltrafik till köket och kokade badvatten för att hålla oss varma, varmvattnet tog slut på nolltid.. sånt man minns och förhoppningsvis skrattar åt )
    Haha, rolig berättelse, log själv när jag läste...förhoppningsvis e det ju lite mer att göra o varmare i juni. Men vad synd det med grönskan...
    Usch vad det e svårt att välja resa, ska vara speciellt e smekmånaden det handlar om ju! Så vill gärna ha allt det jag efterlyste i förra inlägget, samt billigare alt.
  • nni

korsika med langley??
    Cypern, verkar bra men hellre Grekland isf :)

• nni

Korsika, fint! Ille Rousse verkar va himla fint med stadsmiljö men ändå sandstränder...men för dyrt...

Jag har inte blivit klokare, hehe. Vad ska man välja?
    Grekiska öar, tips mottages om det!

Svar på tråden Bröllopsresa tips?! En ö i Europa...