Inlägg från: svartvitabruden |Visa alla inlägg
  • svartvitabruden

Bra budgettips!

Snälla tipsa på saker vi kan spara in på!

Vi kan inte rucka lokalhyran eller antal gäster (ca 50). Tårtan får vi gratis av en kompis som gör tårtor som bröllopspresent. Fotograf kommer vi inte ha. Kläder blir kinaklänning för mig och hyra för honom.

Var kan man spara pengarna? Massa tips önskas..

(för er som läst min tidigare tråd har det varit mycket gräl och strul ang ekonomin så nu gör vi denna tråd för att se om vi kan få ihop det)

• Svar på tråden Bra budgettips!
  • svartvitabruden

Vi kommer inte skaffa nya ringar = sparar där
    Tärnan gör hår och smink = gratis
    Blommor = Vill inte göra själv = stress
    Mat = Går via en bekant som har catering så blir inköpspriset! Så lika dyrt som göra själv

Fler tips!

• svartvitabruden
    passionsblomman skrev 2008-10-26 14:15:18 följande:
    Vad har du som dina "måsten" så kan vi kanske tipsa utifrån dem?Det går ju att lägga till och ta bort i oändlighet utifrån vad man själv tänkt sig. Vad är det ni planerat från början? Lokal och så tex?
    Jag vet inte Känns som det inte lär bli pynt, dekorationer osv.. så blir ett naket bröllop

Vad tror ni läsk och sprit går på?
  • svartvitabruden

Finns inga andra lokaler lediga till vårt datum så vi är fast, men är trevlig ljus lokal med havsutsikt så känns fint redan som det är. Porslin och det ingår så billiga ikealakan ska fixas som dukar.

Jag vet inte vad vi måste ha.. eller vill ha.. så länge det finns mat på borden och gäster i stolarna är jag nöjd

passionsblomman skrev 2008-10-26 14:43:15 följande:
    Det är nog bäst om ni inte tar det naket... nej men skämt åsido,jag menar att om du spaltar upp vad du / ni inte vill vara utan blir det lättare. Jag antar att du tänkt ha ngn klänning tex. Har ni redan bokat ngn lokal? Går det att välja en enklare som ni istället kan ha råd att duka lite fint? Bröllopsupplägg skiftar så mycket i val och förväntningar så det kan bli lite väl allmänna tips om man inte vet mer hur just ni tänkt er det hela.
  • svartvitabruden

Klänning har jag fixat.
    Jo tänkte ta en titt på ikea faktiskt. Tradera gillar jag inte, blivit lurad där så låter bli det.
    Fotograf hoppar vi nog helt.. inte på humör att stå framför kamera och räcker med att alla släktingar mm lär ta kort.

• svartvitabruden
    MulleNuh skrev 2008-10-26 16:31:16 följande:
    toalettkorgar?!
    Haha du fick samma fråga i huvudet som mig.. vad är det?
  • svartvitabruden

Kommer få matpriset idag men hon kommer inte ta mer än vad det kostar att köpa in och de köper ju in billigare än vad vi gör som privatpersoner så känns som vi inte går back där Tjänar snarare på det.

Tårtan får vi gratis av min tärna som gör bröllopstårtor så det är löst..

Nej blir nog ikea idag

• svartvitabruden

Lokalen kostar 7000. Då ingår allt porslin, värmeskåp, städning och så. Inga ljusstakar eller dukar mm finns. Dock allt i bestickväg och tallriksväg samt glasväg.

Min klänning kostar 2100 kr. Sambons kläder 1000 kr.

Blommorna kommer kosta 1000 kr totalt för brudbukett, 3 corsager, 2 tärnbuketter så är nöjd.

Buffe ska vi ha och stor del kommer vi göra själva Men varmmaten ska de göra i ordning åt oss. Fick bra pris så maten blir totalt 5000 kr för 50 personer inkl det vi själva gör.

• svartvitabruden
    MulleNuh skrev 2008-10-27 09:28:29 följande:
    Fast 7000:- är väldigt dyrt för det du räkna upp!
    Jo men finns inga andra lokaler lediga till alla hjärtans dag och vi älskar lokalen, underbart läge vid vattnet. Superutsikt och ljus och fin med högt i tak, samt barnvänlig för inga trappor eller platser barnen kan slå sig på. Utan stor matsal, mindre barsal, bra toaletter och förvaring.
  • svartvitabruden
    MulleNuh skrev 2008-10-27 09:37:49 följande:
    Ok, men då blir det ju dyrt om man inte vill rucka på vissa saker! Det som kostar på ett bröllop är just mat och allt där till.
    Därför jag vill spara in runt om lokalen.. Men känns som det inte finns mer vi kan spara in på?
  • svartvitabruden

Kan ju tillägga att vi bor i Sthlm så jag 7000 är inte ett rån här

tack för tipset om grovt salt.. blir lite snöigt så passar vårt vintertema

Svar på tråden Bra budgettips!