Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

Bra budgettips!

Vad får ni betala för maten då? Man kanske kan välja ett billigare alternativ där!?
    Kan ju kännas lyxigt med färsbiffar (som vi ska ha ;o) och potatis-någonting.. Men inte alls dyrt!

Och alkohol som några sagt.. Själv skulle jag tycka det var en onödig utgift om jag var tvungen att dra in på något. Antingen att man helt enkelt kör ett alkoholfritt bröllop, eller att man har betalbar. Ni kan bjuda på läsk/lättöl eller folköl till maten.
    Så hade min kusin på sitt bröllop, och det blev toppen!

Själv har jag börjat banta dekorationer osv. Hade tänkt köpa likadana vaser att ha på alla borden- nu lånar jag ihop olika från min närmaste familj, blir charmigt och samtidigt en grej av det!
    Att använda drivved och stenar tycker jag var ett mycket bra tips. Kan bli superläckert!

• ElinPierre

Vår mat kommer kosta ca 100 kr per person. Och tänk på att det inte alltid är billigare för företag att köpa in maten! Den tjejen som ska laga vår mat är ansvarig på ett gästgiveri, och handlar man tex på willys eller så, kan det bli rejält mycket billigare- antar att det är för att företagen oftast bara har att välja på de vanliga, dyrare märkena... Tänk på det, och kolla med dem, då kanske du kan köpa endel själv och ta det som är billigare för dom därifrån!

Ang Ikea. Personligen skulle jag nog inte ens åka dit. Jag menar, visst att det är billiga saker där, men det är också väldigt mycket saker. Det kan absolut vara förödande. Du kommer på saker du skulle vilja ha men inte kan få osv.
    Mitt tips istället är att gå på letar rundor hemma hos de närmsta och plocka ihop sånt som du gillar- ljuslyktor, dekorationer, vaser osv osv.
    Och som jag sa i tidigare inlägg kan man göra det som en grej, tex ha olika på varje bord eller liknande, och då blir det helt plötsligt sanslöst charmigt!

• ElinPierre

Samma sak gäller förresten såklart med dukar!

Och som jag sagt flera gånger och många andra- Fundera en gång till över alkoholen!
    Att man får betala en tia för en öl är det väl ingen som tycker är konstigt?

Det där cateringföretaget, bjuder dom på personal som serverar också? Annars är ju det något man kan spara in på, att tex ha en buffe, då behöver man ju ingen personal. Då kan du be någon syster, vän eller förälder att de ska ha koll på faten och sen fylla på/ byta ut när det behövs!

Vad har ni för budget? Alltså, vad fixar ni att det kostar?

Och vad kostar lokal, klänning, hans kläder och mat, det du redan bestämt!?

Har du kollat in lokalen, kanske finns det redan dukar och ljusstakar/lyktor där?

Svar på tråden Bra budgettips!