Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Bra budgettips!

Ang hans kostym.. Kostar mer att hyra än att köpa! Dressman har helt ok kostymer för 999:- nu!

Du kan även kolla Blocket på klänningar..

Mat: fixa allt du kan själv. Ta hjälp av familj och vänner.

Eller ha en kuvertavgift/öppna bröllopskonto för gäster att ge er bröllopspresent i form av en liten slant ist för en massa vaser och brödrostar.

Blommer: fixa själv om ni gifter er på sommaren.

Sminka dig själv och ta hjälp av någon kompis med hår.

• MulleNuh

toalettkorgar?!

pojomo skrev 2008-10-26 16:27:36 följande:
    Nåt som lätt drar iväg är alla måsten med toalettkorgar m.mstrunta i det
  • MulleNuh

En liten korg med lite toapapper, tampong, läppstift kanske?!

svartvitabruden skrev 2008-10-26 16:34:09 följande:
    Haha du fick samma fråga i huvudet som mig.. vad är det?
  • MulleNuh

haha har aldrig hört talas om en sådan korg till gästerna.. Det känns som en mycket onödig utgift.

anja1661 skrev 2008-10-26 16:42:33 följande:
    en toalettkorg innehåller allt gästerna kan tänkas behöva, typ alvedon, genomskinligt nagellack (till strumpbyxorna), läppglans, tandpetare, tamponger, hårnålar, strumpbyxor, deo mm.....
  • MulleNuh

Ja tårtan ja. Inte måste du ha en riktigt bröllopstårta! Baka egna!

• MulleNuh

Fast 7000:- är väldigt dyrt för det du räkna upp!

svartvitabruden skrev 2008-10-27 09:24:35 följande:
    Lokalen kostar 7000. Då ingår allt porslin, värmeskåp, städning och så. Inga ljusstakar eller dukar mm finns. Dock allt i bestickväg och tallriksväg samt glasväg.Min klänning kostar 2100 kr. Sambons kläder 1000 kr. Blommorna kommer kosta 1000 kr totalt för brudbukett, 3 corsager, 2 tärnbuketter så är nöjd.Buffe ska vi ha och stor del kommer vi göra själva Men varmmaten ska de göra i ordning åt oss. Fick bra pris så maten blir totalt 5000 kr för 50 personer inkl det vi själva gör.
  • MulleNuh

Ok, men då blir det ju dyrt om man inte vill rucka på vissa saker!
    Det som kostar på ett bröllop är just mat och allt där till.

svartvitabruden skrev 2008-10-27 09:33:04 följande:
    Jo men finns inga andra lokaler lediga till alla hjärtans dag och vi älskar lokalen, underbart läge vid vattnet. Superutsikt och ljus och fin med högt i tak, samt barnvänlig för inga trappor eller platser barnen kan slå sig på. Utan stor matsal, mindre barsal, bra toaletter och förvaring.
  • MulleNuh

Hmm vad har du sagt nu?
    Klänning=Kina
    Mat=kompis till billigt pris
    Hans kläder??
    Ring?
    dekorationer=ikea

Ja det är ju lokalen som kostar.. Hmm.. Jag får fundera lite!

svartvitabruden skrev 2008-10-27 09:45:05 följande:
    Därför jag vill spara in runt om lokalen.. Men känns som det inte finns mer vi kan spara in på?
  • MulleNuh

Jo i storstad är det dyrare! Jag bor i sthlm men vi ska gifta oss i luleå. Vi har lokalen gratis. Vi köper middagen/drickat till maten. Och i matpriset ingår ALLT som dukning, servering, städning, ja allt. Vi kommer betala ca 550:-/pers.

Nynaeve skrev 2008-10-27 10:04:06 följande:
    7000:- för lokalen låter rimligt i mina öron. Men jag bor i Stockholm och här kan man få betala 10000:- för en lokal med sämre läge, och där man får städa själv. En bygdegård verkar gå på 5000:-. Allt beror på var man bor!Räkna lite på det där med dukar - att köpa hela lakan kan vara dyrare än att köpa lakansväv (metervara) på IKEA (tror att priset ligger på 19 kr per meter). Glas med grovt salt i botten blir jättefina lyktor för värmeljus. Kanske finns det glas i lokalen som ni kan använda? Om ni vill ha havstema kan det fungera med sand/småstenar också.
Svar på tråden Bra budgettips!