minska ner på gästlistan......blir folk(släkten) sura?
Men det kan ju vara så om man har en stor släkt att ens partner inte träffat alla, särskilt om man inte umgås dagligen. Det är väl inget att hänga upp sig på?
Jag har en stor släkt som vi bara träffar vid bröllop, dop, konfirmation etc, men jag skulle aldrig få för mig att välja ut några som inte får komma.. Däremot bjuder vi bara mina syskonbarn, för annars skulle det komma en massa kusinbarn och så.
monkay skrev 2008-10-28 09:53:54 följande:
Min säkt är inte så stor, så jag kan bjuda de jag vill, men min sambo har desto större släkt. Bland dem så finns det två morbröder med resp samt 4 kusiner som vi ALDRIG umgås med. Är så att vi nästan knappt skulle känna igen dem på stan. Men min sambos mamma vill absolut att vi ska bjuda in dem - ngt annat är inte att tänka på!?! Vi sa lite snyggt att vi får se, gästlistan är inte klar än....då sa hon att hon såklart skulle betala för de personerna. Hon ville inte "splittra" släkten.Men hallå..är ju vi som gifter oss, jag vill inte ha främmande personer på mitt bröllop! Min m2b säger inte så mkt om saken, han accepterar att hans mamma tycker så och kan tänka sig att bjuda in dessa personer ändå...Tycker det känns mkt märkligt att hans mamma ens sa sådär, vi hade inte ens diskuterat gästlistan.Vad sjutton ska jag göra?