• monkay

minska ner på gästlistan......blir folk(släkten) sura?

Min säkt är inte så stor, så jag kan bjuda de jag vill, men min sambo har desto större släkt. Bland dem så finns det två morbröder med resp samt 4 kusiner som vi ALDRIG umgås med. Är så att vi nästan knappt skulle känna igen dem på stan. Men min sambos mamma vill absolut att vi ska bjuda in dem - ngt annat är inte att tänka på!?! Vi sa lite snyggt att vi får se, gästlistan är inte klar än....då sa hon att hon såklart skulle betala för de personerna. Hon ville inte "splittra" släkten.

Men hallå..är ju vi som gifter oss, jag vill inte ha främmande personer på mitt bröllop! Min m2b säger inte så mkt om saken, han accepterar att hans mamma tycker så och kan tänka sig att bjuda in dessa personer ändå...

Tycker det känns mkt märkligt att hans mamma ens sa sådär, vi hade inte ens diskuterat gästlistan.

Vad sjutton ska jag göra?

• monkay
    brud080808 skrev 2008-10-28 11:26:35 följande:
    Nej det är sant, men umgås de? Kanske brudparet isåfall hellre bjudit in andra som de umgås med, men nu upptas platserna av människor de knappt träffar.
    precis så känns det, vi har fått dra ned på gästlistan båda en och två gånger och så kommer detta med hans mammas önskan, (känns som om vi inte kan göra annat än att "lyda". Finns flera vänner som jag hellre velat bjuda... Kändes som om det blev för mkt bara när hon sa sådär, kändes som om bröllopet var för henne och hennes släkt istället för oss.
  • monkay

Tillägg:

Självklart så förstår jag ju hur hon tänker, skulle jag också tänkt om det handlade om mina syskon. MEN det är inte hennes bröllop utan vårt!

Det jag vänder mig mest emot är att hon sa att hon betalar för dessa 10 extra gäster... vadå vill hon ha en specad faktura på 10 gäster?

Förlåt tjejer om jag låter bitter och småsint, blev bara så paff och ledsen över att hon i det närmaste tvingar oss att bjuda de hon vill ha där.

• monkay

Känns som om du syftar på mig när jag delade med mig av hur det ser ut för oss vad gäller svärmor och vilka man ska bjuda etc.

Förlåt, ska inte prata mer i den här tråden, var inte meningen att stampa dig på tårna....

bride 2be skrev 2008-10-28 14:35:26 följande:

problemet för mig ligger inte i att jag inte vilj bjuda alla, det ligger i att jag oroar mig för hur det ska reagera. Jag känner att vissa här inne lånat tråden så pass mycket att det JAG skapade den för att få hjälp med försvann och jag vdet inte om jag tycker det är helt okej!Jag skrev för att få hjälp med hur man gör med de släktingar som kanske blir väldigt besvikna som vi inte kommer bjuda nu. Hur man ska tänka osv. Det handlade inte om vem man ska bjuda eller inte. Så skulle uppskatta om tråden kunde hålla sig till det. Annars får de som behöver diskutera vem man ska bjuda eller ej skapa en egen tråd! Kanske är jätte dum men tycker man ska hålla sig till ämnet och så är det inte alls nu.
Svar på tråden minska ner på gästlistan......blir folk(släkten) sura?