Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Föräldrars reaktion på bröllop?

Känner igen mig i många inlägg, är första barnet som gifter sig och min sambo är tredje men hade hoppats på lite mer "glädje" än det blev av mina föräldrar och de nämner det inte alls om inte jag säger något. Känns så tråkigt men mammam var iaf med och provade klänningar och då såg jag en tår i ögat...

• Nalle Puh 40

Ja, det är inte så kul men jag tror att de inte frågar så mycket eftersom de är rädda för att "lägga näsan i blöt" men jag VILL att de ska fråga och komma med åsikter, det betyder mycket för mig...

Vad tror ni andra med "negativa" föräldrar att det beror på?

• Nalle Puh 40

Sommargrönt: Så tror jag att det är hos mina föräldrar oxå och de har ju inga att prata med det om eftersom det ska vara hemligt tills inbjudningarna kommer...

• Nalle Puh 40

Puffar lite för en väldigt intressant tråd.

Har ni några tips på hur man ska få sina föräldrar mer delaktiga???

• Nalle Puh 40

Min mamma var faktiskt med när jag provade brudklänningar och då såg jag en tår i ögat, tror det blev mer verkligt för henne då eftersom hon förstod att vi menar allvar men jag vet inte...

• Nalle Puh 40

Vi har ju inte berättat det för någon mer än våra familjer och värdpar så jag tror att våra kompisar och släktingar kommer tycka det är kul iaf och det VET jag att våra förädlrar gör, de är bara lite dåliga på att visa det

• Nalle Puh 40

LillEm: Tack så mycket och jag vet att mina föräldrar är jätte glada men de jag är första barnet som gifter sig så de vet nog inte hur de ska reagera.

• Nalle Puh 40

Är roligt att höra era historier och att man inte är ensam om föräldrar och svärföräldrar som inte hoppade jämnfota av glädje

• Nalle Puh 40

Nu är det bättre hos oss, de frågar mycket och min mamma har varit med två ggr och provat klänningar.

Tror de fick en liten chock och så är de rädda för att lägga sig i för mycket...

• Nalle Puh 40

Svårt att få ledigt? Dålig ursäkt, inget jobb kan väl vara så viktigt att man inte kan gå på sin sons bröllop, eller???

• Nalle Puh 40

Sååå lurade skrev 2009-01-09 20:46:37 följande:

Våra blev jätteglada, de har väl gett upp hoppet om bröllop... Vi är inne på vårt 11:e år tillsammans...
    Då förstår jag att de blev glada... Grattis...
  • Nalle Puh 40

Nu har mina föräldrar börjat att fråga, bry sig och komma med ide'er och det gör mig så glad

Svar på tråden Föräldrars reaktion på bröllop?