• Isbjörnen

Föräldrars reaktion på bröllop?

När ni berättade för era föräldrar att ni skulle gifta er, hur reagerade dem då?
    Blev de glada eller tyckte dem att de var för tidigt eller att det kostar mkt pengar och att ni kanske borde vänta lite...?
    Min mammas reaktion blev iaf inte som jag tänkt mig. Men hon sa att "hon vill ju bara mitt bästa". Självklart ska jag gifta mig iaf och hon tycker verkligen om min fästman men man vill ju få lite positiv respons också.
    Hur upplevde ni när ni berättade om bröllopet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 10:48
    Mina svärföräldrar blev jätteglada, har väntat länge på den här dagen.
    Mamma blev som jag sa, mest chockad. Hon tyckte det var tidigt och dyrt. Jag är 22 och min fästman 28.
    Men jag är iaf jätteglad och jag vill inget annat!
    Brorsan tyckte också att det blir dyrt och hur ska ni ha råd. Men svägerskan var mest intresserad. Hah.. ;)
    Man får väl inte ta åt sig de negativa kommentarerna.

• Svar på tråden Föräldrars reaktion på bröllop?
  • MulleNuh

Dom sa typ: men ääääntligen!

• Henriks älskling

Jag var lite rädd, eftersom vi inte hade varit tillsammans så länge. Men de älskar min m2b och började gråta av glädje. Alla utom en.

• Henriks älskling

Oj.. menade att alla mina brorsor utom en började gråta. Min mamma stortjöt.
    Hans föräldrar och syskon är inte lika känslosamma, men de tyckte att det var det bästa som hänt på flera år.

Henriks älskling skrev 2008-10-28 09:27:37 följande:

Jag var lite rädd, eftersom vi inte hade varit tillsammans så länge. Men de älskar min m2b och började gråta av glädje. Alla utom en.
  • SM09

Mamma och pappa blev jätteglada, sambons föräldrar sa att dom tyckte att det var kul, men sen kom det en följdfråga av svärfar som han gärna hade kunnat spara för sig själv. Jaha, varför ska ni gifta er?
    Öh, vi har varit förlovad i 5 år och ett par i snart 13 år, det kaaaanske är dags. Sambon svarade att det är ganska normalt att man gifter sig (svärföräldrarna är INTE gifta) förutom i hans familj. Sen sa svärmor åt han att så kan man ju inte fråga Jättekul familj, verkligen!
    Sambons bror blev jätteglad, sa att han kanske inte var så förvånad medans hans ödla till sambo inte sa något alls, avundsjuk?

Hur som helst så ser jag framemot att bli första frun i den familjen

• Barret

Min mamma svarade typ "jaha, redan?". Min sambos pappa svarade "Eh.. vill du prata med mamma?" och sambons mamma sa "Jaha, oj då måste ni bjuda den och den." INTE de reaktioner jag hade hoppats på. Min bror och hans sambo å andra sidan blev väldigt glada, alltid något.
    Jag tror ju att de är glada egentligen, bara att dom inte hittade de rätta orden. Jag hoppas det i alla fall.

• Leena80

Jag började med att säga till mina föräldrar "vi har en sak som vi vill berätta.." vilket leder till att min mamma skriker "är du med barn!!!?" och flyger upp ur soffan. Jag: "neej, för sjutton inte än, vi ska gifta oss". Min mamma sätter sig besviket ner igen och säger "jahaa" ha ha!:o)
    men sen sa dom båda grattis och började med tusen frågor om hur vi tänkt oss ha det..vem ska vara tärna och bla bla..hi hi.

• Marie88

Vad kul. "Och när kommer det barn då?" Ett jä#la tjötande.... Känner pressen stiga.

• Silla69

Jaha: Vet du vad det kostar?? Har ni inte tillräckligt med utgifter nu med 2 boende?
    jaja ni gör väl som ni vill men det är dyrt.
    Hur mycket tänker du lägga till det då?

(min mamma är väldigt snål tom mott sig själv och hon bjuder inte ens en vännina på kaffe ute)

Ja sådant negativt prat bara. Då ska du veta att jag är 38 har bott ensam sedan jag var 16år, hahahahahha och aldrig bet om en krona.

• nässlan87

jag kan tyävrr inte ge dig några råd men jag sitter och funderar på hur ja ska berätta det för mina föräldrar. jag och mina föräldrar och en del av syskonen har inte alltför bra kontakt och mina svärföräldrar kommer jag ibland inte så bra överrens över, de vill styra för mycket i mitt och sambons liv. så jag funderar på att inte berätta för dem alls så att de får redat på det via inbjudningen. elakt men jag vill verkligen inte ha alla negativa responser jag vet att jag kommer få av vissa nissar. detta e la inte det bästa rådet ja kan ge , är det någon som har någt råd skriv gärna i min gästbok.

lycka till

• Fenixx

våra vet inte ännu, men dem borde ju bli glada då när det väl är dags så har vi varit tillsammans i 7år och förlovade, har barn ihop osv.

Svar på tråden Föräldrars reaktion på bröllop?