Inlägg från: nässlan87 |Visa alla inlägg
  • nässlan87

Föräldrars reaktion på bröllop?

jag kan tyävrr inte ge dig några råd men jag sitter och funderar på hur ja ska berätta det för mina föräldrar. jag och mina föräldrar och en del av syskonen har inte alltför bra kontakt och mina svärföräldrar kommer jag ibland inte så bra överrens över, de vill styra för mycket i mitt och sambons liv. så jag funderar på att inte berätta för dem alls så att de får redat på det via inbjudningen. elakt men jag vill verkligen inte ha alla negativa responser jag vet att jag kommer få av vissa nissar. detta e la inte det bästa rådet ja kan ge , är det någon som har någt råd skriv gärna i min gästbok.

lycka till

• nässlan87

inga ideér för att få föräldrarna mer delaktiga men jag skulle abslut inte vilja ha mina delaktiga och där ligger mitt problem tror jag när jag berättar för dem til jul, spec svärföräldrarna. sedan vet jag inte hur de ska reagera. de reagerade ine över förlovningen men när vi pratat lite om det, mest på skämt så säger de men det dröjer nog 10 tills ni gifter er samma gäller mina färldrar när jag tog upp ang mina låtsassyskon. så ja en chock kommer det nog bli på min mors sida svärförlädrarna har jag bara ångest över. de har en tendens till att lägga sig i för mkt och detta gillar inte jag. jag och min blivande svärmor har båda två väldigt starka viljor och detta kan ställa till problem.

det man kan göra om man vill få föräldrarna mer delaktiga är kanske att erbjuda dem att hjälpa till. bara en tanke

• nässlan87

min mor överlycklig men svärföräldrarna nobbar bröllopet och kommer inte.

• nässlan87

eller kan inte pga jobb som de inte kan få ledigt ifrån. så man får väl se om de kommer eller inte. pratade med dem och tydligen svårt att få ledigt. det man kan göra är väl att hoppas

• nässlan87

precis så tänkte vi med. men man får väl se

Svar på tråden Föräldrars reaktion på bröllop?